Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: در رویداد فرهنگی جشنواره تئانر کردی 10 اجرا شامل 7 اثر داخلی و 3 اثر خارجی به روی صحنه می‌روند.

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز افزود: 3 اثر از دهوک و کویه از اقلیم کردستان عراق و 7 اثر از مناطق کردنشین داخل کشور در این جشنواره حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمام امکانات برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره اندیشیده شده و این رویداد فرهنگی هنری در سه سالن اجرا و نقد و بررسی می‌شود.

حامدی از تمام ادارات مربوطه همچون فرمانداری سقز، شهرداری و شورای شهر سقز، اداره ارشاد اسلامی شهرستان و استان کردستان و اسپانسرهای جشنواره تقدیر کرد که تاکنون به بهترین شکل ممکن تلاش کرده‌اند.

وی اجراهای این جشنواره را با عنوان های، «هێشتا قسە‌کانمان تە‌واو نە‌کردووە» از سنندج، «سیاساڵ» و «دیوار» از سقز، «شە‌وێک لە دۆزخدا» از هەوڵیر، «گێژەن» از کۆیە، «هاری» از سقز و سنندج، «دورترین شاری جیهان» از ارومیە، «مە‌موزین» از باتمان، «ئاژه‌ل"» و «جورئە‌ت و حقیقت» از بانە نمایش‌هایی هستند که به روی صحنه می‌روند.

گفتنی است، جشنواره امسال در سه سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن کتابخانه عمومی و سالن ترویج جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد که مردم عزیز باید با مراجعه به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com نسبت به خرید بلیط برای هر اجرا اقدام کنند.

انتهای پیام2330/74

منبع: فارس

کلیدواژه: سقز تئاترکردی سقز جشنواره تئاتر کردی سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی‌خرم و کارگردانی صابر ابر از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه رفته است.

با پایان بلیت اجرا‌های ماه اردیبهشت «امشب به صرف بورش و خون»، پیش‌فروش بلیت ۲۰ اجرای این نمایش در ماه خرداد، از طریق سایت تیوال آغاز شد.

دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند در «یکشنبه‌های دانشجویی» با تخفیف به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.

صابر ابر این مونولوگ را که بر اساس رمان «نازنین» فئودور داستایوفسکی و ترجمه یلدا بیدختی شکل گرفته است، در کنار فاطمه نقوی به صحنه می‌برد.

دیگر عوامل نمایش «امشب به صرف بورش و خون» عبارتند از: مجری طرح: امیرسپهر تقی‌لو، طراح صحنه: صابر ابر، طراح لباس: ندا نصر، طراح گرافیک: فرهاد فزونی، طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی، محمدرضا رحمتی، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صدا: عرشیا باقری، مشاور رسانه‌‎ای: فریبرز دارایی، تبلیغات: استودیو این/جا، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان (قیلم نیوز)، دستیار کارگردان: جواد باقری، گروه کارگردانی: الهام میرشفیعی، نیما سکوت، دستیار تهیه و تولید: محمدامین ساکی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس