Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@17:10:28 GMT

مخبر از انبارهای کالاهای اساسی بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۶۸۷۶

مخبر از انبارهای کالاهای اساسی بازدید کرد

معاون اول رئیس جمهور عصر دیروز (جمعه) از انبارهای کالاهای اساسی و سیلوی 120 هزار تنی مجموعه شهید مدرس شرکت بازرگانی دولتی ایران بازدید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، معاون اول رئیس جمهور عصر دیروز (جمعه) از انبارهای کالاهای اساسی و سیلوی ۱۲۰ هزار تنی مجموعه شهید مدرس شرکت بازرگانی دولتی ایران بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید که وزیر جهاد کشاورزی و استاندار تهران، دکتر مخبر را همراهی می‌کردند، وی با توضیحات وزیر و مسئولان این شرکت در جریان وضعیت ذخیره‌سازی روغن، برنج و گندم در انبارها و سیلوهای شرکت بازرگانی دولتی ایران در تهران و سراسر کشور قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تکمیل ظرفیت انبارهای کالاهای اساسی در سراسر کشور با تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت اظهار کرد: با وجود اینکه منطقه و جهان با مشکلات اساسی در زمینه کالاهای اساسی روبه‌رو هستند، اما به دلیل پیش‌بینی‌های قبلی و تأمین منابع مالی مورد نیاز توسط دولت سیزدهم، کمبودی در زمینه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

مخبر با بیان اینکه با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی برای خرید کالاهای اساسی مردم، مشکلی در زمینه ذخیره‌سازی و انبار این کالاها وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر، ذخایر بسیار خوبی از کالاهای اساسی و محصولات مورد نیاز مردم در انبارها موجود است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در جریان بازدید معاون اول رئیس جمهور از یکی از مراکز ذخیره‌سازی‌سازی این شرکت گفت: دکتر مخبر با حضور در مجموعه شهید مدرس از نزدیک شاهد تلاش‌های خستگی‌ناپذیری بودند که برای تکمیل موجودی انبارها و سیلوهای شرکت بازرگانی دولتی ایران با حداکثر ظرفیت ممکن صورت گرفته است.

سعید راد با تأکید بر اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده، کمبودی در زمینه کالاهای اساسی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گندم، برنج، روغن و شکر مورد نیاز مردم به میزان کافی در انبارهای شرکت بازرگانی دولتی ایران ذخیره شده و ذخایر استراتژیک کشور از میزان مطمئنی برخوردار است و پاسخگوی نیاز مصرفی مردم است.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: شرکت بازرگانی دولتی ایران ، سعید راد ، وزارت جهاد کشاورزی ، محمد مخبر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت بازرگانی دولتی ایران سعید راد وزارت جهاد کشاورزی محمد مخبر شرکت بازرگانی دولتی ایران انبارهای کالاهای اساسی معاون اول رئیس جمهور کالاهای اساسی جهاد کشاورزی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند

بررسی گزارش عملکرد نیمه اول بودجه ۱۴۰۲ نشان میدهد، ۱۵۰ شرکت دولتی در این دوره زیان‌ده بوده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با بررسی منابع و مصارف بودجه شرکت های دولتی در لایحه بودجه 1403، مشخص میشود که تعداد شرکت‌های سودده و سربه‌سر در پیوست 3 لایحه بودجه سال 1403 برابر با 323 شرکت و تعداد شرکت‌های زیان‌ده 15 شرکت است. نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد بالا بودن تعداد شرکت‌های زیان‌ده در عمل است (حدود 150 شرکت در عملکرد شش ماهه سال 1402). واضح است که درج شرکت‌های زیان‌ده به عنوان شرکت‌های سودده و سربه‌سر، باعث کاهش شفافیت بودجه و غیر واقعی شدن آن می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است که درآمد شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال 1403 نسبت به قانون بودجه سال 1401، رشد 36.3 درصدی داشته است. هزینه شرکت‌های دولتی نیز در لایحه بودجه سال 1403 نسبت به قانون بودجه سال 1402، رشد 41 درصدی داشته است.

این گزارش مطرح می‌کند که سود علی‌الحساب شرکت‌های دولتی در لایحه سال 1403، حدود 77 درصد نسبت به قانون بودجه سال 1402 رشد داشته است. شرکت‌های ملی نفت ایران، بانک مرکزی، ملی گاز، ایمیدرو، پالایش نفت آبادان، تهیه و تولید مواد معدنی، ملی پتروشیمی، ارتباطات زیر ساخت، فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و سازمان بنادر و دریانوری بیش از 70 درصد از سود پیش‌بینی شده شرکت‌های دولتی در سال 1403 را پرداخت خواهند کرد. شایان ذکر است بالاترین مالیات نیز  برای 10 شرکت مذکور پیش‌بینی شده و در مجموع بیش از 50 درصد مالیات شرکت‌های دولتی در سال 1403 برای آنها در نظر گرفته شده است.

در این گزارش بیان می‌شود که هزینه‌‌های سرمایه‌ای شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال 1403، حدود 15.6 درصد نسبت به قانون بودجه سال 1402 رشد داشته است. بررسی روند هزینه‌های سرمایه‌ای حقیقی (بدون اثر تورم) شرکت‌های دولتی، نشانگر یک روند رو به کاهش طی سال‌های اخیر است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بودجه سال 1403 نخستین بودجه‌ای است که پس از تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس در فرآیند بررسی بودجه به صورت دو مرحله‌ای توسط مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. دو مرحله‌ای شدن بودجه، فرصت بررسی دقیق‌تر جداول بودجه را برای مجلس شورای اسلامی فراهم کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی