Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، مجید درویشی فرماندار شهرستان ورامین پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب‌ رسانه، اظهار کرد: تعامل با اصحاب رسانه در راستای اجرای طرح اقتصادی جدید بسیار موثر بود و اتفاقات خوبی در سطح شهرستان افتاد.

وی گفت: آنچه که در این چند روز در راستای آزادسازی قیمت‌ها شاهد آن بودیم و پیش بینی هم می‌شد، دچار نارسایی به ویژه در بحث توزیع مرغ شدیم که جا دارد از مردم عزیز بابت کمبود برخی از اقلام عذرخواهی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ورامین افزود: مصرف روزانه مرغ در شهرستان ۸ تن در روز است و در ایام پیک مثل ماه رمضان حدود ۲۰ تن مصرف روزانه مرغ است، باتوجه به پیش بینی هایی که در سطح شهرستان می‌شد طی روز چهارشنبه و پنج شنبه حدود ۴ برابر مصرف روزانه، مرغ تامین و در سطح شهرستان توزیع شد.

درویشی بیان کرد: در بحث تامین و موجودی کالا مشکلی نداشتیم اما تقاضا برای خرید مرغ بیشتر بود که در هفته گذشته حدود ۳۰ تن مرغ توزیع شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در روز جمعه توانستیم ۲۰ تن مرغ منجمد و ۵ تن مرغ گرم در شهرستان تامین و توزیع کنیم، برخی از اتفاقاتی که افتاد به واسطه برخی از نارسایی هایی بود که به واسطه رسانه های معاند به‌وجود آمد که فضای جامعه را ملتهب کردند.

فرماندار ورامین گفت: از امروز مرغ گرم به طور روزانه ۱۵ تن پیش بینی و خریداری شده است و در این خصوص در این هفته مشکلی نداریم.

درویشی عنوان کرد: در بحث تامین تخم مرغ نیز جلساتی در همین راستا برگزار شد که برای تامین تخم مرغ خریداری ها انجام شده و از امروز در سطح فروشگاه‌های مختلف قطعا تخم مرغ نیز موجود است‌.

وی با بیان اینکه برخی کارخانه ها در بحث ترخیص روغن با مشکل مواجه شده بودند، گفت: در این چند روز فروشگاه های سطح شهرستان به اندازه کافی روغن موجود داشتند و توانستیم روغن شهرستان را با تلاش هایی که انجام شد تامین کنیم.

فرماندار ورامین ادامه داد: شهرستان ورامین تنها شهرستانی بود که این حجم از روغن در فروشگاه‌های آن موجود و توزیع می‌شد که مردم دسترسی داشتند و می توانستند خرید کنند، چالش ما در توزیع روغن بوده که دلیل آن ترخیص از مبدا بود اما در حال حاضر ۱۸ تن روغن جامد و ۱۰ تن روغن مایع در حال توزیع است و از ابتدای همین هفته ۱۰ تن روغن وارد بازار ورامین خواهد شد که در مجموع ۳۸ تن روغن روغن وارد شهرستان می شود، تقریبا سه برابر نیاز روزانه مردم روغن تامین و توزیع خواهد شد.

فرماندار ورامین ضمن گلایه از فروشگاه ها که در این شرایط همکاری نکردند، گفت: برخی فروشگاه ها به معنای واقعی در این زمینه با ما همکاری نکردند و کنار مردم نماندند و گلایه داریم و قطعا پیگیری های خودش انجام خواهد شد و برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ای انصافا مردانه پای کار ایستادند و در کنار مردم ماندند تشکر می کنیم.

درویشی بیان کرد: در حوزه تأمین کالاهای اساسی در شهرستان مشکل خاصی نداریم و به امید خدا از ابتدای همین هفته از این شرایط عبور خواهیم کرد هرچند طی این مدت شرایط عادی و متعادل بود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین ناظر برای ما مردم هستد و اگر در جایی مشکلی بود از مردم عزیز می‌خواهیم سریعا این افراد را به ما معرفی کنند که بتوانیم موارد را پیگیری کنیم، افرادی که بخواهد از این شرایط موجود سودجویی کنند بدانند قطعا با آنان برخورد خواهد شد.

فرماندار ورامین گفت: ۲۵ گروه بازرسی در این ایام در شهر فعال بودند و موارد کشف شده از صنوف مختلف در همان مکان با قیمت مصوب توزیع شد.

درویشی افزود: در این بازرسی ها ۳ واحد صنفی پلمب شدند و ۱۴ واحد صنفی در همان مکان الزام به عرضه شدند، در بحث کشفیات ۴ هزار تن ماکارونی، ۲۰ تن روغن احتکار شده و مقادیری برنج کشف شد که همه در چرخه بازار قرار گرقت و در بین مردم توزیع شد.

وی افزود: طی چند روز اخیر حدود یک هزار واحد صنفی در شهرستان ورامین مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد ۷۵ واحد صنفی متخلف شناخته شدند.

فرماندار ورامین خاطرنشان کرد: در بحث آرد و نان، هیچ گونه تغییری نداشتیم و نانوایان هم نباید تخلف کنند و با همان قیمت نان را به دست مردم برسانند.

درویشی گفت: در تلاش هستیم با ایجاد طرحی بر تمام نانوایان نظارت داشته باشیم و از همین امروز به طور محسوس و نامحسوس نانوایان مورد کنترل قرار می گیرند.

فرماندار ورامین بیان کرد: از مردم می خواهیم به خادمین خودشان اعتماد کنند و اگر اختلالی پیش می آید بخاطر تقاضای بیش از حد است و از مردمی که همیشه کمک کار ما بودند می‌خواهیم کنار ما بمانند و به دولت اعتماد کنند.

درویشی گفت: هیچ چیزی مهم تر از این نیست که مردم ایران زمین در آسایش و آرامش باشند و مردم بدانند از این شرایط نیز عبور خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع طی این دو روز به انداره ده روز شهرستان، مرغ تامین و توزیع شده است
فرماندار ورامین عنوان کرد: کالاهای اساسی به انداره چندین ماه کشور وجود دارد و برای تهیه آن به هیچ عنوان مشکلی نداریم.

درویشی افزود: در بحث قیمت تاکید الان ما بر موجودیت کالا است که دولت هم تاکید کرده کالا موجود باشد، سایر کالاها مجاز نیست که افزایش داشته باشد که اگر قیمتی تغییر کند حتما با تولیدکنندگان آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار ورامین مجید درویشی فرماندار ورامین سطح شهرستان مصرف روزانه فروشگاه ها واحد صنفی خواهد شد توزیع شد تن روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی مالداران عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحدها فعال و ارائه خدمات دارند.

وی افزود: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران با بیان اینکه بازار خلیل آباد فعال و پر جوش است، گفت: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالاهای مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم افزود: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

وی نیز از فعالیت ۱۵۰ واحد صنفی در اجرای طرح ارائه خدمات به مردم در طرح دولت سیزدهم در خصوص کالا برگ‌ها دارد.

کد خبر 6088151

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد