Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@06:19:11 GMT

ابلاغ ثبت ۶ خانه تاریخی در تهران به استاندار

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۹۷۷۲

ابلاغ ثبت ۶ خانه تاریخی در تهران به استاندار

قائم‌ مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار تهران، ثبت شش خانه تاریخی در فهرست آثار واجد ارزش فرهنگی‌ ـ تاریخی را ابلاغ و تاکید کرد: این آثار تحت حفاظت و نظارت این وزارت قرار دارد و هرگونه دخل و تصرف، توسعه و مرمت یا بازسازی با تایید و نظارت این وزارت ممکن است.

به‌گزارش ایران اکونومیست به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی به محسن منصوری ـ استاندار تهران ـ در نامه‌ای درباره خانه‌ای در خیابان امیرکبیر که دهم خردادماه سال ۱۴۰۰ در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی‌فرهنگی به ثبت رسیده است، ابلاغ کرد: «در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی و ماده ۱۵ قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی‌فرهنگی مصوب ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «ملک واقع در خیابان امیرکبیر، کوچه کتانه، پلاک ۷۴» ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر  تحت حفاظت و نظارت این وزارت قرار دارد و هرگونه دخل و تصرف، توسعه و مرمت یا بازسازی اثر صرفا با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.»

معاون میراث فرهنگی همچنین در پنج نامه مشابه دیگر به استاندار تهران مراتب ثبت پنج اثر در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی‌فرهنگی را به این شرح ابلاغ کرد: 

۱- «ملک واقع در خیابان شهید معیری، خیابان صداقت، خیابان شهید پیران عقل، پلاک ۲۱» به شماره ۳۹۹ مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۰
۲- «ملک واقع در میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه تقی رفعت، کوچه رمضانیان، پلاک ۳۴» به شماره ۴۰۳ مورخ ۱۴۰۰/۵/۱۸
۳ - «ملک واقع در میدان امام خمینی، خیابان امیرکبیر، خیابان ایران، پلاک ۳۰ (واقع در حریم خانه امین‌الضرب)» به شماره ۴۰۴ مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۰
۴- «ملک واقع در خیابان مفتح جنوبی، روبروی دانشگاه تربیت معلم، کوچه واحدی، پلاک ۴» به شماره ۴۰۶ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۴
۵- «ملک واقع در چهار راه گلوبندک، کوچه معراج، کوچه شهید موسوی خلخالی، پلاک۲» به شماره ۴۰۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۴

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فهرست آثار ملی ، ثبت در فهرست آثار ملی ، خانه‌های تاریخی تهران ، میراث فرهنگی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فهرست آثار ملی ثبت در فهرست آثار ملی خانه های تاریخی تهران میراث فرهنگی نظارت این وزارت فهرست آثار میراث فرهنگی ملک واقع مورخ ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی