Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@14:22:59 GMT

هر ۳ ماه یک سوله بحران تحویل پایتخت نشینان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۰۰۹۸

هر ۳ ماه یک سوله بحران تحویل پایتخت نشینان

احداث بزرگترین بوستان در قلب بافت فرسوده، کاهش قیمت ۲۰ محصول پر مصرف میادین میوه و تره بار، هر سه ماه یک سوله بحران تحویل پایتخت نشینان و همچنین رقابت دوستانه تیم هنرمندان کشور با تیم سندروم دوان از مهمترین اخبار شهر تهران است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایران اکونومیست، شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به توافق شهرداری تهران و وزارت دفاع در خصوص آزادسازی عرصه غیر فعال صنایع جنگ افزار سازی ساصد از احداث بزرگترین بوستان ۱۱۰ هزار متر مربعی در قلب بافت فرسوده این منطقه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد هادی علی‌احمدی در این باره گفت: بزودی، عرصه غیرفعال جنگ افزارسازی ساصد به مساحت ۱۷ هکتار در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی هدف از این اقدام را تأمین سرانه های خدماتی مورد نیاز ساکنان منطقه و شهروندان عنوان کرد و افزود: بر اساس طرح مورد توافق، ۶۸ درصد از مساحت عرصه (حدود ۱۱.۶ هکتار) به خدمات مورد نیاز ساکنان (فرهنگی، ورزشی، درمانی، پارکینگ، آموزشی) و فضای سبز اختصاص یافته و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و ۳۲ درصد از مساحت عرصه (حدود ۵.۴ هکتار) تبدیل به موارد مرتبط با طرح و شبکه معابر و خدمات آن خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: با انجام این توافق، یکی از درخواست های چندین ساله شهروندان که همان تامین سرانه های خدماتی منطقه است، محقق می شود و تاثیر زیادی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، فضای سبز موجود در عرصه جنگ افزارسازی ساصد قابل بهره برداری و استفاده است که به زودی،   فضای سبز موجود در این اراضی  ساماندهی و تجهیز می شود همچنین اراضی صنایع جنگ افزار سازی ساصد در تقاطع بزرگراه امام علی(ع) و خیابان پیروزی واقع شده است.

کاهش قیمت ۲۰ محصول پرمصرف در میادین میوه و تره بار + نرخنامه

بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت ۲۰ قلم محصول در میادین میوه و تره بار کاهش یافت.

برگ مو با کاهش قیمت چهار هزار و ۵۰۰ تومان و پیاز زرد با کاهش ۱۰۰ تومان، به ترتیب بیشترین و کمترین کاهش قیمت را داشته است.

بر اساس این نرخنامه، ۱۲ قلم محصول سبزی‌جات و صیفی‌جات و هشت قلم میوه نسبت به نرخنامه پیشین کاهش قیمت و برخی اقلام نیز با اندکی افزایش قیمت روبرو بود.

این گزارش می‌افزاید، بررسی نرخنامه‌های سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نشان می‌دهد که بیشتر محصولات پرمصرف طی یک هفته اخیر، با ثبات و یا کاهش قیمت همراه بوده است.

 قیمت انواع اقلامی که در میادین میوه و تره بار کاهش قیمت داشتند، به شرح زیر اعلام شد.

انواع خربزه با هزار تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، ملون و دستنبو با ۶۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای با ۳۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، خیار کوتاه با ۲۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۹ هزار و ۱۰۰ تومان، انواع طالبی با ۸۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان، طالبی جانا با ۸۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان، لیمو شیرین با یک هزار و ۱۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، هندوانه (بالای سه کیلوگرم) با ۵۵۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۵ هزار و ۹۵۰ تومان، بادمجان دلمه با یک هزار و ۴۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۹ هزار و ۱۰۰ تومان، بادمجان دُلمه با ۳۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم هشت هزار و ۳۰۰ تومان، تره فرنگی با هزار تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، ریواس سبز با دو هزار تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان،

سبزی پاک کرده با ۸۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان، انواع سبزی جور با ۵۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم هفت هزار و ۹۰۰ تومان سیب زمینی نو با ۴۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان، کدو مسمایی با دو هزار و ۱۰۰ تومان کاهش قیمت هر کیلوگرم ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، انواع گوجه فرنگی با هزار تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، گوجه فرنگی گیلاسی و زیتونی و خوشه‌ای با دو هزار تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۱۹هزار تومان، سیر تازه با برگ با ۵۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و لوبیا سبز قیطونی با چهار هزار و ۲۰۰ تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان.

خیابان غذا موجب جذب گردشگر است

شهردار جدید منطقه ۹ اعلام کرد: خیابان غذا در این منطقه می تواند به جذب گردشگر کمک کند.

سید محمد رحیم مرتضوی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به شهروندان تعطیل بردار نیست، تاکید کرد: خدمت به شهروندان و کسب رضایت آنها محور فعالیت های ما در مجموعه مدیریت شهری خواهد بود؛ از این رو برای شناسایی ظرفیت ها، امکانات و چالش های پیش رو بازدیدی ۴ساعته به همراه معاونین و مدیران شهری از ناحیه۲ منطقه داشتیم.

وی در پایان بازدید چهار ساعته خود از تعدادی اماکن و مراکز خدمات رسان تاکید کرد: خیابان غذا ایده ای جذاب است که می تواند گردشگران زیادی را به منطقه ۹ جذب کند، ضمن اینکه دیوارنگاری های این خیابان می تواند بوم هنر نقاشی، دیوارنگاری و طرح های هنری باشد تا علاوه بر ایجاد فضای بصری زیبا، بوم نقاشی دیواری غرب پایتخت نیز لقب بگیرد.

استقبال روزانه بیش از یک هزار نفر از شهروندان از خدمات مجموعه بانوان بوستان ولایت 

شهردار منطقه ۱۹ از استقبال بیش از یک هزار نفر از شهروندان تهرانی از امکانات تفریحی و ورزشی مجموعه بانوان بوستان ولایت طی دو هفته اخیر خبر داد.

مهدی هدایت ضمن اعلام این خبر گفت: بوستان بانوان منطقه ۱۹ با ازسرگیری اردوهای دانش‌آموزی پس از حضوری شدن مدارس با هدف بهره مندی بانوان و دختران از ظرفیت های فرهنگی، تفریحی و ورزشی و ارتقای سلامت جسمی و روحی و ایجاد روحیه شادابی و نشاط در بین آنان، میزبان دانش آموزان تهرانی است.

وی افزود: تمامی خدمات این مجموعه از جمله استفاده از باشگاه ورزشی، استخر روباز، پیست دوچرخه سواری، ترامپولین، گالری هنر و سایر موارد با ۲۰ درصد تخفیف به دانش آموزان، پرسنل آموزش و پرورش و فرزندانشان ارائه می شود.

به گفته این مسئول علاقمندان برای بهره مندی از امکانات این بوستان می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل به نشانی بزرگراه شهید چراغی، مسیر کندرو، بوستان بانوان منطقه ۱۹ (ضلع شمالی بوستان بزرگ ولایت) مراجعه کنند.

هر ۳ ماه یک سوله مدیریت بحران در اختیار پایتخت نشینان

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، ضمن تاکید بر لزوم تسریع عملیات اجرایی پروژه های تکمیل و بازسازی سوله های مدیریت بحران، ابراز امیدواری کرد هر سه ماه یکی از این پایگاه ها تکمیل شده و در اختیار بهره بردار قرار گیرد.

هادی حق بین که در جریان بازدید میدانی از روند اجرای سوله‌های مدیریت بحران مناطق ۱۸، ۲۰ و ۲۲ سخن می گفت، با اشاره به اهمیت چنین زیرساخت هایی، ارتقای آمادگی در شرایط بحرانی را ضروری دانست و یادآور شد:. سازمان عمرانی مناطق برنامه ای فشرده را با هدف تکمیل پایگاه های مدیریت بحران مطابق با استانداردهای تعیین شده از سوی بهره بردار پیگیری می کند.

وی با اعلام تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی سوله‌های جدید مدیریت بحران در مناطق ۱۸ و ۲۲، عملیات احداث سوله بحران منطقه ۲۰ را در مراحل پایانی توصیف و اضافه کرد: مذاکرات مربوط به ساخت سوله مدیریت بحران در منطقه یک نیز به جمع‌بندی رسیده و به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

بوستان نهج البلاغه ظرفیتی ارزشمند برای توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی

رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران  در بازدید چهار ساعته از بوستان نهج البلاغه بر توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در این بوستان تاکید کرد.

داود گودرزی در بازدید از بوستان نهج البلاغه که با حضور معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مدیرکل فرهنگی، مشاور امور بانوان شهردار تهران و شهردار منطقه دو انجام شد، ظرفیت ها، مسائل و مباحث اجتماعی و فرهنگی این بوستان را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای خدمت رسانی به شهروندان مهم ترین اولویت مدیریت شهری است گفت:بوستان نهج البلاغه یکی از بوستان های فرامنطقه ای و قطب های گردشگری و فرهنگی پایتخت است که روزانه پذیرای تعدادزیادی از شهروندان تهرانی است و برهمین اساس با برنامه ریزی صحیح و کارشناسی می توان از ظرفیت این بوستان دراجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی  استفاده کرد.

رییس بازرسی شهرداری تهران همچنین در نشستی با حضور برخی از شهروندان، اعضای بسیج، امام جماعت بوستان و مدیران منطقه دو به بررسی و نیازسنجی  اولویت های مطرح شده پرداخت و گفت: ارتقای زیست شهری و بهره مندی بهتر شهروندان از تمامی ظرفیت های بوستان نهج البلاغه مورد توجه مدیران شهری است و در همین راستا  توسعه این بوستان به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های شهری سالجاری برنامه ریزی و درحال اجرا است.

ادامه نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور با خدمات سلامت محور همراه می‌شود

شهردار منطقه هشت اعلام کرد: دیدارهای مردمی مسجد محور با شهروندان منطقه را، با طرح سه شنبه های سلامت مساجد همراه کردیم تا خدمات آموزشی و سلامت در کنار خدمات شهری اجرا شود.

فاطمه تنهایی افزود: این طرح با شروع هفته سلامت در منطقه۸ از مسجد جامع نارمک در منطقه هشت آغاز شد و با توجه به جایگاه مهم مساجد در ارتقا فرهنگ سلامت شهروندان، تیم مدیریت شهری منطقه در گام اول در هر محله یک‌ مسجد را انتخاب کرده است تا خدمات سلامت محور خود را در روزهای سه‌شنبه هر هفته به شهروندان ارائه کند.

شهردار منطقه هشت ادامه داد: علاوه بر خدمات سلامت محور در مساجد منتخب، در روزهایی که به صورت رودررو در مساجد با شهروندان گفت‌وگو و دیدار خواهیم داشت؛ مسئولان خانه های سلامت شهرداری منطقه نیز با برپا کردن میز خدمت سلامت به نمازگزاران و شهروندان ارائه خدمت می‌کنند.

گفتنی است شهرداری منطقه هشت در میز خدمت سلامت علاوه بر تست قند وغربالگری فشارخون، ایستگاه مشاوره و روانشناسی، مشاوره تغذیه، آموزش‌های دوران سالمندی؛ خدمات آموزشی و سبک زندگی سالم را اجرا می‌کند.

رقابت دوستانه تیم هنرمندان کشور با تیم سندروم دوان

مسابقه دوستانه فوتسال بین تیم هنرمندان کشور و تیم سندرم داون با عنوان تیم توانبخشی ارمغان در منطقه ۱۴ برگزار شد.

هدف از برگزاری این مسابقه دوستانه که جمعی از هنرمندان مطرح کشور چون پژمان بازغی، کامبیز دیرباز در این بازی شرکت کردند، افزایش اعتماد به نفس بچه های سندرم داون بود و ایجاد فضای شاد برای این قشر که بتوانند لذت پیروزی را تجربه کنند.

در پایان مسابقه با حضور محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ کاپ قهرمانی به صورت نمادین به تیم توانبخشی ارمغان اهدا شد.

گفتنی است؛ در این مسابقات که به منظور ترویج نشاط، شادی و توجه به توانمندیهای افراد دارای سندرم داون انجام گرفت با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود و با تشویق و استقبال گرم و پر شور تماشاچیان و خانواده ها همراه شد.

مناسب‌سازی بوستان هورفر در منطقه ۷ برای مادران و کودکان

شهردار منطقه هفت از شروع به کار اولین بوستان مادر و کودک این منطقه در محله ارامنه با هدف ارائه خدمات به مادران و کودکان و ایجاد عدالت و حفظ حقوق شهروندی خبر داد.

نصراله آبادیان گفت: بوستان هورفر به عنوان اولین بوستان مادر و کودک این منطقه با مساحت سه هزار مترمربع با تامین اتاق مخصوص مادر و کودک با هدف سرویس دهی به شهروندان به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه هفت تاکید کرد: این بوستان در حقیقت باغ بزرگی است که پس از تملک شهرداری تهران، در اختیار شهرداری منطقه هفت قرار گرفت تا برای استفاده عموم به بوستان تبدیل شود. این بوستان در خیابان خواجه‌نظام، خیابان شهید ماندگار واقع شده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهرداری منطقه نوزده تهران ، شهرداری منطقه سیزده تهران ، شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری منطقه دو تهران کیلوگرم ۹ هزار و ۹۰۰ تومان میادین میوه و تره بار هزار تومان کاهش قیمت کیلوگرم ۱۲ هزار بوستان نهج البلاغه هزار و ۱۰۰ تومان هزار و ۵۰۰ تومان شهرداری منطقه شهرداری تهران شهردار منطقه مدیریت بحران منطقه هشت ۸۰۰ تومان ظرفیت ها یک هزار ماه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلک پورشه خالی شد

پورشه کاهش سود ۳ ماهه اول را به دلیل افزایش هزینه‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی پورشه از کاهش ۳۰ درصدی سود عملیاتی در سه ماهه اول خبر داد و به سرمایه‌گذاری بیشتر در آنچه که این خودروساز لوکس آلمانی بزرگترین سال عرضه محصولات خود در تاریخ نامیده است، اشاره کرد.

سود عملیاتی در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۱.۲۸ میلیارد یورو (۱.۳۷ میلیارد دلار) رسید، در حالی که فروش برای این دوره به ۹.۰۱ میلیارد رسید که از ۸.۷۷ میلیارد پیش بینی شده بود.

اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه در بیانیه‌ای گفت: «ما در وضعیت چالش‌برانگیز، در مسیر خود باقی می‌مانیم و با قاطعیت راهبرد خود را دنبال می‌کنیم.»

خودروسازان آلمانی در تلاش هستند تا تقاضای چین را احیا کنند، به طوری که تحویل به بزرگترین بازار آنها در مقابل رقبای بی ام و و مرسدس کاهش یافته است و پورشه ۲۴ درصد کاهش در تحویل سه ماهه ثبت کرده است. مدیر مالی پورشه، اظهار کرد در حالی که تقاضا در چین همچنان به چالش کشیده می شود، این شرکت با دوری از جنگ قیمتی که بازار محلی را در بر گرفته است، حاشیه سود را به خطر نمی اندازد.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه چشم انداز سال ۲۰۲۴ خود را برای حاشیه سود ۱۵ تا ۱۷ درصدی در سال ۲۰۲۴ حفظ کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • قلک پورشه خالی شد
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند