Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:38:24 GMT

افزایش قدرت خرید قشر محروم با اصلاح ارز ترجیحی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۱۰۲۳

افزایش قدرت خرید قشر محروم با اصلاح ارز ترجیحی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید عبدالعزیز موسوی در جمع ائمه جماعات با تاکید بر اینکه اصلاح ارز ترجیحی و نظام یارانه ای در راستای  عدالت توزیعی است، گفت:با عملی شدن این برنامه سود یارانه ای که روانه جیب دلالان و رانت خواران می شد به مصرف کننده و مردم می رسد.

فرماندار کهگیلویه اظهار کرد:مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها یک الزام و راهبرد اساسی برای اصلاح اقتصاد کشور است که باید سال های گذشته بصورت تدریجی در دولت های پیشین اجرا می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت سیزدهم با شجاعت و جسارت و به منظور تحقق عدالت این طرح مهم اقتصادی را اجرا کرد تا بتواند ضمن توزیع عادلانه یارانه برای افزایش قدرت خرید دهک های پایین جامعه نیز اقدام کند.

موسوی با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند نسبت به نحوه توزیع یارانه‌ها بی‌تفاوت باشد گفت: دولت با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها قصد دارد حق مردم را به خودشان پرداخت کند.

وی اضافه کرد:دشمن سعی دارد با استفاده از ظرفیت فضای مجازی  نسبت به موضوع هیجان به افکار عمومی تزریق نماید  گفت: امروز بحث جهاد تبیین صرفا وظیفه یک نفر یا گروه خاصی نیست بلکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری همه مسئول هستند که در این حوزه ورود کنند.

وی افزود;از تریبون های عمومی ,مذهبی , دانشگاه  و رسانه های معتمد مردم انتظارداریم  الزامات برنامه‌های دولت در راستای سامان دادن به اقتصاد به درستی تبیین و تشریح شود .

وی با بیان اینکه مردم ما پیوسته آگاهانه  در صحنه عمل کرده اند خاطر نشان کرد : دولت برای  پیشبرد طرح های عمومی به همراهی مردم نیاز دارد

منبع: فارس

کلیدواژه: اصلاح ارز گرانی اقلام اساسی فرماندار کهگیلویه دولت سیزدهم فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد