Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرزاد مخلص الائمه» شنبه شب در بازدید از صنایع آذرآب اراک در جمع خبرنگاران افزود: این شرکت یکی از شرکت‌های پر افتخار راهبردی کشور است که متاسفانه به یکی از کانون صنعتی مظلوم تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: از آغاز تشکیل دولت سیزدهم و حضورم به عنوان خدمتگزار مردم این خطه محورهای مختلفی برای بهبود و احیا این شرکت را دنبال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی با بیان اینکه مشکلات این شرکت در چند بخش دسته بندی می‌شود،گفت: یکی از دسته بندی ها مربوط به پرونده مفاسد ناشی از خصوصی سازی ناموفق این شرکت است که افرادی تحت تعقیب قضایی قرار دارند و آن رویداد تلخ مسایلی را در پیوند خود به وجود آورده و بخش دیگر هم در موضوع سهامداری است که سهامداری را با اختلال مواجه کرده است.

مخلص الائمه افزود: اکنون سهامداران انگیزه ای برا سرمایه گذاری ندارند و الان بانک غیر مرتبط و غیر تخصصی سهامدار این شرکت شده که حتما باید اصلاح شود.

وی اظهار داشت: مشکلات دیگر این مجموعه ناشی از مفاسد در سنوات قبل است که حساب های شرکت را مسدود کرده و امکان ضمانت نامه برای دریافت طرح های بزرگ را غیرممکن ساخته است.

استاندار مرکزی گفت: همه این موارد در دستور استانداری مرکزی است و با مدیران شرکت هماهنگی لازم انجام شده موضوع مربوط به بدهی غیر جاری و دادن ضمانت برای طرح جدید از جمله کارهای انجام شده با هماهنگی ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دبیرخانه شوای عالی امنیت ملی در هفته جاری امکان دادن ضمانت نامه مهیا می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: شرکت آذرآب اراک از شرکت های درجه یک از نظر تخصصی و تجهیزات است که در کشور و منطقه بی‌نظیر است که باید طرح تولیدی بگیرد و ادامه فعایت داشته باشد.

مخلص الائمه افزود: یک طرح تولید با معاون ریاست جمهوری و رئیس انرژی اتمی پیگیر شده و قرار قطعی شده تا سفارش تولید مربوط به تجهیزات نیروگاهی سازمان انرژی اتمی با آذر آب انجام شود.

وی اظهار داشت: اصلاح وضعیت سهامداری بخش زیادی از مشکلات این شرکت را برطرف خواهد کرد و دولت برای احیا این شرکت به عنوان چشم صنایع تجهیزات سنگین کشور و نقطه امید توسعه صنعتی در این بخش ارزش قایل است و همه تلاش خود را برای حل مسایل به کار می گیرد تا در زمان کوتاه نتیجه حاصل شود.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون به ۱۶ هزار و ۴۰۰ سهم تقسیم شده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی شرکت صنایع آذرآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی شرکت صنایع آذرآب اراک استان مرکزی شرکت صنایع آذرآب استاندار مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد