Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@06:48:35 GMT

۲۰ مجروح ناشی از تیراندازی در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۱۷۲۱

۲۰ مجروح ناشی از تیراندازی در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا

رسانه‌ها از دو تیراندازی در یکی از شهرهای آمریکا بعد از مسابقه لیگ حرفه‌ای بسکتبال این کشور و جراحت دستکم بیست نفر خبر دادند.

به گزارش مشرق، در جریان دو تیراندازی جداگانه در مرکز شهر «میلواکی» بعد از مسابقه نیمه نهایی لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا دستکم ۲۰ نفر مجروح شدند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» هیچ یک از جراحات ناشی از تیراندازی بعد از بازی جمعه شب منجر به مرگ شخصی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین تیراندازی که شامل سه مجروح بود نزدیک یک منطقه تفریحی با رستوران‌های متعدد که در آن جمعیت زیادی برای تماشای رویدادهای ورزشی بزرگ جمع می‌شوند، روی داد.

در جریان این تیراندازی یک مرد ۳۰ ساله و یک دختر ۱۶ ساله به بیمارستان انتقال یافتند .پلیس  یک مرد ۲۹ ساله را بازداشت کرد. ۱۷ نفر دیگر نیز در جریان تیراندازی دوم حدود دو ساعت بعد زخمی شدند. در جریان این حادثه نیز ۱۰ نفر بازداشت و ۹ قبضه اسلحه کشف شد.

میلواکی در میان چندین شهر ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ شاهد تعداد بی‌سابقه قتل‌ها بود که بیشتر آنها با اسلحه بودند. کارشناسان معتقدند فشارهای عصبی و فشارهای ناشی از همه گیری کووید-۱۹ به خشونت کمک کرده است.

از ۱۹۳ قتل در میلواکی در سال ۲۰۲۱، ۱۸۰ مورد با سلاح گرم بوده است. بر اساس اطلاعات پلیس، ۸۷۳ نفر دیگر در تیراندازی مجروح شدند. امسال و ضعیت بدتر بوده به طوریکه میلواکی تاکنون ۷۷ قتل را به ثبت رسانده که نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

نتایج یک تحقیق در آمریکا که سال گذشته منتشر شد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور بود. این تحقیق که متشرکاً توسط دانشگاه‌های «نورث ایسترن» و «هاروارد» انجام شد نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال ۲۰۲۰ میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد شمار کل صاحبان سلاح و تعداد شهروندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح کرده‌اند، روند افزایشی داشته‌اند. بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال ۲۰۲۰، اسلحه خریداری کرده‌اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی است.

از سوی دیگر، یافته‌های این تحقیق حاکی از این است که در این بازه زمانی، زنان نیمی از خریداران اسلحه را تشکیل داده‌اند. بر همین اساس، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۹ درصد از خانواده‌های آمریکایی صاحب سلاح بودند. این درحالی است که این میزان در سال ۲۰۱۶، ۳۲ درصد بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت مجروح تیراندازی مسابقه آمریکا میلواکی تیراندازی در آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، آسانسور معدن پلاتین راستنبرگ در شمال غربی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی در حین انتقال کارگران از اعماق زمین به بالا بود که ناگهان از ارتفاع حدود ۲۰۰ متری سقوط کرد.

این اتفاق در پایان شیفت کاری کارگران معدن و زمانی رخ داد که آنها پس از یک روز کاری قصد خروج از معدن و رفتن به خانه‌هایشان را داشتند.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ایجاد اشکال در چرخ‌دنده‌های آسانسور باعث سقوط آن شده است. تا جایی که مکانیزم عملکرد آسانسور معکوس شد و شتاب گرفت و باعث شد بالابر با سرعت زیاد به پایین سقوط کند. آسانسور معدن، آسانسوری بزرگ با ظرفیت ده‌ها نفر است که در زمان حادثه بیش از ۸۰ نفر داخل آن بودند.

به دنبال این حادثه، تیم‌های امدادی وارد عمل شدند و تمامی کارگران مجروح به بیمارستان انتقال یافتند.

نیکو مولر، مدیر عامل شرکت امپالا پلاتینیوم هولدینگ، در بیانیه‌ای گفت: «این تلخ‌ترین اتفاقی بود که در تاریخ شرکت تجربه کردیم. تحقیقات در مورد علت سقوط آسانسور ادامه دارد و تمام عملیات‌های معدن تا اطلاع ثانوی متوقف است.

به گفته وی، برخی از کارگران به شدت مجروح شده‌اند که بیشتر آنها ار ناحیه مچ پا و ساق پا دچار شکستگی شدند. بقیه با خراش‌های جزئی از بیمارستان مرخص شدند.

یوهان ترون، معاون شرکت امپالا گفت: آسانسور تقریبا ۲۰۰ متر سقوط کرد و از ۸۶ کارگری که داخل آن بودند، ۱۱ نفر جان باختند. آفریقای جنوبی عمیق ترین معادن جهان را دارد و بسیاری از آنها آسانسورهایی دارند که می‌توانند بیش از ۱۰۰ نفر را در یک زمان حمل کنند.

در این حادثه سیستم «اضطراری» نتوانست آسانسور را متوقف کند و این مساله اعتراضات زیادی را درباره ایمن نبودن تجهیزات معدن برانگیخته است.

کد خبر 847560 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آفریقای جنوبی حوادث جهان معدن

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد+ فیلم
  • عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم | واکنش اطرافیان را ببینید
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم