Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:04:37 GMT

برگزاری زودهنگام کنکور سراسری برخلاف قانون است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۳۴۲۲

برگزاری زودهنگام کنکور سراسری برخلاف قانون است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: کنکور سراسری باید مطابق قانون مصوب مجلس در سال ۹۶ برگزار شود.

وی بیان کرد: اگر قرار است تغییری در منابع آزمون سراسری ایجاد شود باید یک سال قبل در این باره به داوطلبان اطلاع رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصت طلایی برای داوطلبان کنکور معمولاً دو ماه منتهی به برگزاری آزمون است اما متأسفانه برخلاف قانون، مراکز ذیصلاح می‌خواهند کنکور را همین هفته برگزار کنند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع هدف آن است که کنکور سه ماه زودتر برگزار شود تا دانشجویان مهرماه سر کلاس بروند. داوطلبان کنکور یک سال است که زحمت می کشند و نباید با چنین تصمیماتی با روح و روانشان بازی شود.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: باید این مسئله بررسی شد که آیا این تصمیم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است یا خیر.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازم است کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی کند تا حقی از کسی ضایع نشود چرا که زمان هم بسیار کم است. این پیگیری‌ها باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

کد خبر 5490229 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی محمد باقر قالیباف کنکور سراسری صحن مجلس مجلس شورای اسلامی هیئت دولت سیدابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران صحن مجلس دولت سیزدهم ایران محمد باقر قالیباف تهران حسین امیرعبداللهیان مجلس علی بهادری جهرمی حسین امیر عبداللهیان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز سه‌شنبه در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان