Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:49:09 GMT

یگان حفاظت مازندران تقویت و هوشمندسازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۳۸۶۲

یگان حفاظت مازندران تقویت و هوشمندسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن مرادی صادق صبح یکشنبه در نشست همیاران طبیعت اظهار داشت: منابع طبیعی متعلق به فرد و یا افرادی نیست بلکه متعلق به همه آحاد جامعه است و همه ما در مقابل جنگل و مرتع مسئول هستیم.

سرهنگ مرادی صادق گفت: ۵ راهبرد یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور شامل برنامه‌های محوری فرهنگ سازی، مشارکت مردمی، تعامل بیرونی و انسجام درونی، هوشمند سازی و تقویت یگان حفاظت که همسو با برنامه‌های اداره آموزش و ترویج نقش مهمی در صیانت از منابع طبیعی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همیاران طبیعت بازوان توانمند برای حفاظت از منابع طبیعی می‌باشند و این افراد با برقراری ارتباط مناسب و مؤثر با مردم محلی و بومی منطقه، زمینه بهره برداری مناسب و مطلوب از عرصه‌های منابع طبیعی را فراهم و از تخریب و تصرف آن جلوگیری می‌کنند

سرپرست اداره آموزش و ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی غرب مازندران نیز گفت: به منظور مشارکت مردم درحفظ واحیاء منابع طبیعی بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از علاقمندان به طبیعت به صورت داوطلبانه در سطح استان ساماندهی شدند.

کاوه جوادی اظهار کرد: طرح همیاران طبیعت را یکی از طرح‌های موفق سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بخش ترویج و آموزش جوامع محلی برشمرد و گفت: همیاران طبیعت از اقشار مختلف جامعه و دوستداران طبیعت و منابع طبیعی تشکیل شده‌اند و در قالب همیاران دانش‌آموزی، مروج و محافظ ارائه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه در منابع طبیعی، ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، دانشجویان، دانش آموزان، شوراهای اسلامی، دهیاران، بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت از جمله اهداف جذب همیار طبیعی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان غرب مازندران است.

معاون اداره آموزش و ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل به تشریح بند (ب) ماده ۲۹ قانون احکام دائمی توسعه کشور پرداخت و گفت: مشارکت مردم و فعالیت آنان در بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی در راستای اجرای ماده ۲۹ قانون احکام دائمی توسعه کشور نیز با اولویت بهره‌برداران و مردم و تشکل‌ها تعریف شده است. علی علیزاده در ادامه گفت: بر اساس بند ب ماده ۲۹ قانون حفاظت از منابع طبیعی، جوامع محلی و همیاران طبیعت وفارغ التحصیلان منابع طبیعی و محیط زیست در بعضی از امور می‌توانند مشارکت فعال داشته باشند.

کد خبر 5490282

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی مازندران یگان حفاظت سازمان جنگل ها شهرستان نوشهر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا هدفمندی یارانه ها کالاهای اساسی احتکار آمار کرونا خطبه های نماز جمعه تنظیم بازار مشهد خراسان رضوی ایلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گروههای جهادی همیاران طبیعت منابع طبیعی مشارکت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: سرجنگلبان و مأمورین سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

متخلف که اقدام به قطع درختان ارزشمند جنگلی و حمل چوب آلات مقطوعه بوسیله دواب می‌نمود، شناسایی و پس از تنظیم پرونده تخلف، به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت