Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: همه باید ظرفیت‌های تحقیقاتی و ترویجی را بسیج کنیم تا بهره‌وری در عرصه کشاورزی بالا رفته و اقتدار غذایی در کشور پایدار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، جلسه هماهنگی کاروان‌های ترویج بهره‌وری کشاورزی امروز با حضور رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور، حجت‌الاسلام علیمراد کماسی سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان و معاونین و مدیران ستادی در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اکبر مؤیدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور در این جلسه اظهار داشت: دلیل اختصاص بخش زیادی از بیانات مقام معظم رهبری به بخش کشاورزی در آغاز سال جدید ظرفیت‌های بخش کشاورزی کشور در عرصه‌های تولیدی و دانش بنیان است‌.

وی به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در کشاورزی کشور اشاره و عنوان کرد: باید ظرفیت‌های لازم را جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان، کشاورزی قراردادی و جهش تولید در دیمزارها و استفاده از دانش و علم روز در عرصه کشاورزی به کار بگیریم.

مؤیدی گفت: تحقیق و ترویج باید در راستای اجرا قرار گیرد و نتایج تحقیق و ترویج در مزارع و عرصه‌های کشاورزی دیده شود.

وی تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی در امر ترویج و بهره‌وری را مهم برشمرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی امروز از مزرعه تا سفره غذای مردم در حال ارائه خدمات است و بازار در کنار تولید باید با جدیت دیده شود.

مؤیدی بهره‌وری در بخش کشاورزی و تولید پایدار را مهم تلقی کرد و گفت: تولید به هر قیمت و با هر کیفیتی نیز پذیرفتنی نیست و تولید باید با رعایت اصول محیط زیستی باشد.

وی با ضروری خواندن ایجاد کاروان‌های ترویج بهره‌وری کشاورزی افزود: همه باید در کنار کشاورزان قرار بگیریم و ظرفیت‌های تحقیقاتی و ترویجی را بسیج کنیم تا بهره‌وری در عرصه کشاورزی بالا رفته و اقتدار غذایی در کشور پایدار شود.

استاندار زنجان: هدف مهم دولت در جراحی اقتصادی حفظ "امنیت غذایی" کشور استفرمانده قرارگاه امنیت غذایی قزوین: 7 هزار تن مرغ گرم روانه بازار می‌شوداستاندار زنجان: جلوگیری از قاچاق آرد سبب تأمین امنیت غذایی کشور می‌شود

حجت‌الاسلام کماسی نیز در این نشست با اشاره به ضرورت‌های تحقق شعار سال در بخش کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: در عرصه کشاورزی بسترهای فراوانی جهت تلاش و کوشش برای افزایش تولید با اتکا به علم روز و اشتغال آفرینی وجود دارد.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تأکید بر ضرورت تزریق علم به عرصه کشاورزی گفت: قلمی که قداست داشته باشد قلمی است که مبنا و اساس دارد و در محضر خداوند متعال به حرکت در می‌آید و خروجی قلم‌ها در بخش کشاورزی باید منجر به تولید دانش بنیان در عرصه کشاورزی شود.

کماسی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های تحقیقاتی و ترویجی در عرصه کشاورزی افزود: چنانچه به این دو رکن اساسی در کشاورزی توجه شود به طور قطع کشاورزی کشور رشد و پیشرفت خواهد کرد.

محمدرضا عباسی سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و ترویج در توسعه کشورها اظهار داشت: فعالیت و اقدامات آموزش و ترویج ملموس نیست و دیده نمی‌شود و این مقوله مانند فعالیت‌های عمرانی نیست که قابل رصد باشد.

وی ایجاد هماهنگی بین تحقیق، ترویج و دانشگاه را مهم برشمرد و افزود: در بستر هماهنگی این سه رکن اساسی قادر به توسعه کشاورزی خواهیم بود.

انتهای پیام‌/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی کشاورزی کشاورزی استان کرمانشاه جهاد کشاورزی استان عرصه کشاورزی بخش کشاورزی آموزش و ترویج کشاورزی کشور بهره وری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در یازدهمین کنفرانس ملی ماهی‌شناسی ایران که در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به لزوم نزدیکی عرصه‌های عملی و نظری برای شکوفایی ظرفیت‌های استان هرمزگان، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد کشور در کناره‌های سواحل دریا در حال زندگی هستند و بیش از پنج هزار کیلومتر از کشور را نوار ساحلی تشکیل داده است اما متاسفانه به نسبت سایر کشورهایی که دارای ظرفیت‌های مشابه هستند، فاصله زیادی داریم.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، شیلات را یکی از مزیت‌های نسبی استان هرمزگان دانست و بیان کرد: استان هرمزگان در عرصه شیلات و به ویژه صید و صیادی، از روش‌های سنتی و قدیمی استفاده می‌کند و همین امر باعث کاهش بهره‌وری در این بخش شده است که استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این عرصه باعث جبران بسیاری از کمبودها خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که تنها راه بر غلبه بر مشکلات اقتصادی، اعتماد به مردم است، تصریح کرد: وقتی بحث مشارکت مردمی مطرح می‌شود، هم مقصود بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی عموم مردم در حوزه تولید و هم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشمندان است.
 
وی، با اشاره به این نکته که دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود رد عرصه اقتصاد و بخش‌های مردمی کاهش دهند، خاطرنشان کرد: دولت باید نقش هدایت، نظارت، سیاست‌گذاری و حمایتی در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد ایفا کند و حوزه تصدی‌گری را به مردم واگذار کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، سیاست دشمن برای شکست برنامه‌های کشور را جلوگیری از ورود مردم به عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد شود، تشریح کرد: هر موقع گامی در راستای مردمی سازی عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ مطرح می‌شود، مشاهده می‌شود که صدای دشمن بالا می‌رود و برای صرف‌نظر کردن مردم تلاش می‌کند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود