Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:33:35 GMT

طرح جامع پدافند غیرعامل استان اردبیل تدوین شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۷۴۵۹

طرح جامع پدافند غیرعامل استان اردبیل تدوین شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا علیپور بعدازظهر یکشنبه در اولین جلسه کارگروه حمل و نقل و جابجایی کمیته پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل اردبیل در پنج جلد با هدف احصاء کلیه دارایی‌های استان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط تدوین شد.

وی افزود: این طرح موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت در حوزه‌های مختلف، اصلاح نقاط آسیب پذیر و افزایش تاب‌آوری و پایداری استان در برابر تهدیدها و بحران‌های احتمالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل با بیان اینکه پدافند غیرعامل تنها مختص مسائل نظامی نیست، افزود: در بحران‌ها و بلایای طبیعی نیز پدافند غیرعامل نقش کاربردی داشته و رعایت آن می‌تواند در ایمن سازی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی تأثیرگذار باشد.

علیپور از فعالیت ۱۱ کارگروه در زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان خبر داد و گفت: کارگروه‌های تهدید و امنیت، حقوقی و قضائی، سازمان جهاد کشاورزی، امنیت و دفاع غیرعامل، زیستی، کالبدی و زیربنایی، انرژی و تأمین نیازهای ضروری، امور فرهنگی و اجتماعی، مشارکت مردمی، سایبری و الکترونیک، خدمات و امداد و نجات، حمل و نقل و جابجایی از جمله کارگروه‌ها است و لازم است هر دستگاه اجرایی مطابق وظایف خود برنامه‌های جامع برای پدافند غیرعامل تدوین کند.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات صورت گرفته در جایگزینی راهکارهای پیش بینی شده هیچ مشکلی در تأمین انرژی مردم استان در مواقع بروز بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: استان ما با برخورداری از راه خروجی به استان‌های همسایه گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی هیچ محدودیتی برای تردد و امداد رسانی در زمان بروز حادثه ندارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل اخذ پیوست پدافند غیرعامل برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دولتی و بخش خصوصی را الزامی دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی دارای پروژه عمرانی و مجریان طرح‌های اقتصادی ملزم به اخذ پیوست پدافند غیرعامل و لحاظ آن در نقشه اجرایی خود هستند.

علیپور بیان کرد: پروژه‌های عمرانی دولتی و بخش خصوصی در ۴ گروه عادی، حساس، مهم و حیاتی تقسیم بندی می‌شوند که بیشتر طرح‌های اردبیل شامل دو گروه حساس و مهم هستند.

کد خبر 5490672

منبع: مهر

کلیدواژه: پدافند غیرعامل سازمان پدافند غیرعامل استانداری اردبیل راهداری راهداری اردبیل علیرضا علیپور اردبیل بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا هدفمندی یارانه ها احتکار کالاهای اساسی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا تنظیم بازار مشهد خراسان رضوی شیراز نظارت و بازرسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز پدافند غیرعامل استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد

استاندار اردبیل با اشاره به مصوبات سفرهای شهرستانی به خلخال گفت: دستگاه‌های مربوطه بر اساس زمانبندی نسبت به پیگیری و اجرای پروژه‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان خلخال اظهار کرد: مدیران باید تا سفر بعدی به شهرستان خلخال پروژه‌های مصوب دورهای گذشته سفر شهرستانی را بر اساس زمان‌بندی اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.

وی با اشاره به برخی نیازهای ضروری خلخال از جمله احداث مدرسه، افزود: کارشناسی دقیق مکان و نیازسنجی تعداد کلاس و شروع عملیات اجرایی ضروری است.

استاندار اردبیل ادامه داد: اجرای اردوگاه دانش‌آموزی در خلخال نیز از جمله موضوعات مورد نیاز دانش‌آموزان بوده و لازم است جزو مصوبات سفر بعدی به این شهرستان باشد.

عاملی با اشاره به نیازمندی‌های خلخال از جمله جاده کلور - درام، آب هشتجین و کلور، شبکه فاضلاب کلور، سدهای معیشتی شهرستان و اردوگاه ازناو - خلخال تصریح کرد: مدیران برای آغاز اجرای این پروژه‌ها و یا جلوگیری از غیرفعال شدن اجرا، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

گفتنی است، در این نشست موضوعات دیگری همچون مشکلات مربوط به معدن و موضوعات مرتبط با دستگاه‌های کشاورزی، راهداری و آموزش‌وپرورش نیز مطرح و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات و تسهیل امور اتخاذ شد.

کد خبر 747902

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان