Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تاکید اسناد بالادستی و توسعه ناوگان ریلی کشور و عقب ماندگی‌های سخت افزاری به ویژه در حوزه کشنده‌ها در این بخش، باید این صنعت متناسب با امکانات کشور توسعه یابد.

به گزارش حوزه پارلمانی ایران اکونومیست، علی خضریان درباره جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلان کشور و همچنین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نظیر برنامه ششم که بر اولویت بخش ریلی در توسعه حمل و نقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن و همچنین در توسعه حمل و نقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و پایانه‌های باری تاکید شده است، کمیسیون با دعوت از وزیر صمت، مدیرعامل راه آهن، شرکت‌های فعال در حوزه تولید تجهیزات ریلی و کشنده و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط موضوع بررسی نیازهای تولیدی کشور به ویژه تولید لوکوموتیو را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: شرکت‌های تولیدی داخلی با تکیه بر توان خود و با وجود برخی از محدودیت‌ها و موانع توانسته‌اند بخشی از نیازهای کشور در حوزه کشنده را تامین کنند و دستاوردهای خوبی در سال‌های اخیر در این حوزه به دست آمده البته از برنامه‌های توسعه‌ای عقب هستیم و همان طور که عرض شد با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی به دلیل مشکلاتی نظیر کمبود کشنده هنوز نتوانسته‌ایم سهم مناسبی در حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه باری داشته باشیم.

خضریان عنوان کرد: بنا به گزارش وزیر صنعت، با توجه به اهمیت موضوع دفتر صنایع ریلی و دریایی در این وزارتخانه تشکیل شده است اما از آنجایی که صنایع سنگین نظیر لوکوموتیوسازی صنایعی وابسته به سفارش است، فاصله ثبت سفارش تا تامین تجهیزات ممکن است توسعه حمل و نقل ریلی را به تاخیر بیندازد. اما این موضوع به معنای بی‌توجهی به تولید داخل و غفلت از ظرفیت ایجاد شده در این سال‌ها نباید باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل کمبود امکانات تنها یک سوم از ظرفیت باری قابل حمل در حوزه ریلی در شرایط موجود از مسیرهای راه آهن، ترانزیت می‌شود گفت: لازم است این ظرفیت هرچه سریع‌تر به نقطه مطلوب برسد، همچنین سرعت حمل بار در شبکه ریلی با استانداردهای بین‌المللی فاصله زیادی دارد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: با اولویت دادن به تولید داخل و البته انتقال تکنولوژی باید تجهیزات مورد نظر صنعت ریلی کشور نظیر لوکوموتیو هرچه سریع‌تر تامین شود تا نیاز لحظه‌ای و فوری کشور برای توسعه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده و فرصت اقتصادی و مزیت تجاری خوب کشورمان در این بخش از بین نرود.

خضریان خاطرنشان کرد: لذا مقرر شد کارگروهی با مشارکت کمیسیون برای بررسی چگونگی تامین منابع مالی تجهیزات مورد نیاز  ریلی با در نظر گرفتن اولویت انتقال تکنولوژی به بخش تولید داخلی تشکیل شود، همچنین قرار شد این کارگروه بررسی‌های لازم را جهت تجهیز سریع شبکه ریلی به لوکوموتیوهای آماده و وارد کردن آن به داخل کشور انجام دهد و از ظرفیت شرکت‌های تولیدی داخلی در این حوزه نیز بهره‌برداری شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شمیرانات ، اسلامشهر ، مقام معظم رهبری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شمیرانات اسلامشهر مقام معظم رهبری توسعه حمل و نقل حمل و نقل ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، صمد حسن‌زاده با اشاره به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جاری و با توجه به مأموریت‌های اتاق ایران در راستای تحقق توسعه پایدار، گفت: مشارکت اتاق‌های سراسر کشور در مسیر برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های اقتصادی شروع شده و در تلاشیم با ایجاد یک فضای تعاملی بین دولت و بخش خصوصی به نتایج خوبی برای توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

حسن زاده افزود: این همایش با هدف بسترسازی و معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری، برگزار می‌شود و نمایندگانی از سایر کشورها، سفرا و روسای اتاق‌های بازرگانی کشور‌های هدف دعوت شدند تا با حضور خود، اطلاعات لازم درباره اقتصاد ایران کسب کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: اتاق ایران به نمایندگی از جامعه اقتصادی کشور آمادگی دارد با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، ظرفیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران را به بهترین شکل، معرفی کند.

شناسایی و معرفی الگو‌های ملی توسعه سرمایه‌گذاری درکرمان‌آیدکس

سید مهدی طبیب‌زاده، رییس اتاق کرمان، هدف اصلی برگزاری کرمان‌آیدکس را معرفی توانمندی‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان عنوان کرد و گفت: رویکرد این همایش ملی است و روش‌هایی را در این همایش معرفی می‌کنیم که در سطح ملی کارساز باشد. البته در همین راستا میهمانانی از منطقه بریکس، اوراسیا، اکو و شانگهای دعوت کردیم؛ چراکه معتقدیم گردش اطلاعات بین فعالان اقتصادی کشور‌ها می‌تواند به افزاش سطح مناسبات تجاری بین کشور‌ها کمک کند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تلاش داریم آنچه برای ایجاد یک فضای مناسب برای جذب سرمایه‌های جدید نیاز است را در این همایش مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: کرمان سرزمینی با منابع و ظرفیت‌های بالایی است که باید در مسیر تولید ثروت به کار گرفته شوند.

وی تأکید کرد: قرار است شورای راهبردی معدن را در کرمان ایجاد کنیم برای همین نشست شورای عالی معدن را با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش خواهیم داشت. در واقع به دلیل ظرفیت‌های معدنی استان کرمان، سعی داریم در همایش آیدکس تمرکز خوبی روی این حوزه داشته باشیم.طبیب‌زاده طراحی و معرفی مدل‌های توسعه اقتصادی با تکیه بر عنوان سال را از اولویت‌های همایش کرمان‌آیدکس دانست و تأکید کرد: به دنبال آن هستیم تا مدل‌های قابل استفاده در سطح کشور برای تقویت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را ارائه دهیم.

سرمایه‌گذاری باید در سطح جامعه نهادینه شود

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست، گفت: ظرفیت‌های متنوع بین شهر‌های این استان یکی از مزیت‌های آن است که موجب شده محصولات کشاورزی این منطقه و ذخایر معدنی آن بسیار متنوع باشد. از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

وی ادامه داد: استانداری در برگزاری این همایش مشارکت کرده، چون معتقدیم که فرهنگ و ضرورت سرمایه‌گذاری باید در تمام ابعاد آن نهادینه شود و به مطالبه جامعه تبدیل شود. در مسیر سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی یک بعد از کار را در دست دارد و باید حمایت‌های دولتی نیز وجود داشته باشد.

استاندار کرمان افزود: بخش خصوصی به خدمات دولت نیاز دارد و باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری این بخش تسهیل کنیم. در این بین تلاش برای جلوگیری از خروج ارز و حتی بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خارجی، موضوعی است که به جد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • کشتیرانی: تحقق توسعه دریامحور فرمانده واحد می‌خواهد
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران