Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:42:44 GMT

کمبودی در تامین اقلام اساسی در آذربایجان غربی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۹۳۸۷

کمبودی در تامین اقلام اساسی در آذربایجان غربی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نادر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اجرای طرح حذف ارز ترجیحی پیشینه چند دهه و طرحی برای آینده است بایستی در زمان درست این سیاست اجرایی و تبیین شود .

وی اضافه کرد: اگر روند پرداخت ارز ۴۲۰۰ ادامه‌دار می شدشاهد تدوام رانت‌خواری  بوده و ردیابی مسیر رانت خواران در کشور غیر ممکن می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی یادآورد شد:  با توجه به سیاست‌های دولت تصمیم  اجرای طرح ارز ترجیحی و قرار گرفتن یارانه در اختیار مردم گرفته شد تا مردم به تناسب یارانه دریافتی برنامه‌ریزی لازم را برای خرید کالای اساسی خود در نظر بگیرد.

صادقی با بیان اینکه نظارت‌ها در بازار ضعیف است عنوان کرد: اگر قرار باشد در هر واحدی سه نفر مستقر شود نمی‌توان وضعیت موجود را کنترل کرد در این راستا لازم است نظارت‌ها به صورت سیستمی انجام شود.

کمبودی در خصوص اقلام اساسی در ارومیه وجود ندارد

غلامحسین عماری فرماندار ارومیه در این جلسه با اشاره به کالاهای اساسی عنوان کرد : پس از ابلاغ قیمت‌های جدید کالاهای اساسی، هیچگونه کمبودی در اقلام اساسی نداریم و این کالاها به وفور در فروشگاه‌های سطح شهرستان ارومیه با قیمت جدید در دسترس می‌باشد.

وی در خصوص تامین نان در شهرستان ارومیه تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۰ واحد نانوایی در ارومیه برای رفاه حال شهروندان به صورت ۲ شیفت فعال بوده و نیز ۱۲ واحد نانوایی در سطح شهر ارومیه به صورت سه شیفته به ارایه خدمات می‌پردازند.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه مشکلی در تامین نان مردم وجود ندارد گفت: مردم نگران کمبود نان نباشند و نان به وفور در نانوایی‌های استان پخت و توزیع  می‌شود.

عماری در خصوص نگرانی مردم در خصوص افزایش نرخ نان لواش و نان سنتی اذعان داشت: ما اطمینان خاطر می‌دهیم نرخ نان لواش هیچ تغییر نخواهد داشت و نانوایی‌ها باید به همان قیمت قبلی نان را به مردم کالا عرضه کنند و اصلاح نحوه توزیع یارانه‌ها نباید دستاویزی برای گرانفروشی باشد که با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ارومیه پخت نان به صورت مازاد انجام می‌شود تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود  از خرید مازاد و ایجاد صف در مقابل نانوایی‌ها خودداری کنند.

 فرماندار ارومیه اضافه کرد: در صورتی که مردم هرگونه گرانفروشی و یا کم فروشی را در نانوایی‌ها مشاهده کردند، می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق سامانه‌های ۱۲۴  اطلاع‌رسانی کنند.

فرماندار ارومیه از استقرار بازرس‌های معین در برخی نانوایی‌های ارومیه خبر داد. و گفت: این بازرسان وظیفه نظارت توزیع آرد از کارخانه تا نانوایی و از پخت نان تا رسیدن به دست مشتری را برعهده دارند.

عماری با اشاره به تفاوت قیمت بین آرد نانوایی و بازار آزاد گفت: این تفاوت قیمت موجب تشدید بازرسی ها در حوزه نان و آرد شده تا از فروش آرد نان به صورت آزاد جلوگیری شود.

اکبر کرامتی مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در این جلسه از تشدید نظارت‌ها در این زمان خبر داد  و گفت: برای نظارت هر چه بیشتر از توان پلیس اقتصادی، سپاه و بسیج در جهت کنترل بر بازار استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد:  به دلیل کاهش تقاضای خرید مرغ توسط شهروندان نرخ هر کیلو مرغ به ۵۳ هزارتومان رسیده است.

عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در خصوص نحوه توزیع کالاهای احتکاری در این جلسه بیان کرد : کالاهای احتکاری در سامانه سیمبا ثبت و به تعزیرات ارجاع داده می‌شود و کالاها کارشناسی شده و در انبارهای تملیکی قرار گرفته و به فروش می‌رسند و به دستور قضایی و توزیع می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: کالاهای احتکاری که توسط نیروهای نظارتی کشف و ضبط شده‌اند پس از طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده قضایی و حکم نهایی دستگاه قضا در بازار به فروش می‌رسد و پس از  برداشت جریمه عواید آن به خزانه دولت واریز می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: ارز ترجیحی کالای اساسی نظارت نان صف فرماندار ارومیه آذربایجان غربی نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری دیشب یکی از خیابان های ارومیه خبر داد.

نلصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: حسب دستورات قاطع قضایی دستور تعقیب سریع و بلادرنگ، عوامل درگیری به دادستان و نیروی انتظامی صادر شد که با پیگیری های انجام شده ۴ نفر از عوامل ایجاد کننده ناامنی و درگیری در شهر ارومیه دستگیر و در اختیار مقام فضایی قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه پرونده این افراد و دیگر متهمین این درگیری در سریعترین زمان ممکن و خارج از وقت رسیدگی و مجازات‌های قاطع قانونی برای عاملین صادر خواهد شد، هشدار داد: چنانچه افرادی با انجام اقدامات مشابه امنیت روانی مردم عزیز را به هم بزنند برخوردهای بازدارنده و پشیمان کننده در انتظار آنها خواهد بود. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، عتباتی از خانواده ها هم خواست مراقب جوانان خود باشند تا در جمع این اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت روانی مردم قرار نگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه