Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:41:44 GMT

تبادل نظربا فعالان ایرانی و خارجی در حوزه نشر بین الملل

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۲۸۸۶

تبادل نظربا فعالان ایرانی و خارجی در حوزه نشر بین الملل

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد رضا بهمنی روز دوشنبه- ۲۶ اردیبهشت- با حضور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ضمن بازدید ازبخش های مختلف این رویداد بزرگ فرهنگی کشور، در خصوص توسعه همکاری‌های میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر نهادهای مستقر در نمایشگاه، درعرصه فرهنگ بین‌الملل مذاکره و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین با تأکید بر گسترش زبان فارسی در خارج از کشور، تصریح کرد: همه افراد باید هر زمان  ممکن به فارسی‌آموزی دسترسی داشته باشد و این راهبرد کلان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند باشد.

بهمنی در گفت‌وگو با مسئولان و مدیران غرفه بنیاد سعدی در خصوص ضرورت تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به فراگیری زبان و ادبیات فارسی در اقصی نقاط جهان وهمچنین با ارائه توصیه‌های راهبردی، تأکید کرد: همکاری بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باید شرایطی فراهم  کند تا علاقه‌مندان به یادگیری زبان فارسی درهر نقطه از جهان به سهولت و بدون مانع و رایگان به کتاب ها، منابع آموزشی و کلاس‌های آموزش زبان فارسی دسترسی داشته باشد.

معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بازدید از کمیسیون ملی یونسکو نیز ضمن بازبینی از تازه‌های نشر یونسکو در ایران در خصوص همکاری جهت دیجیتالی سازی کتاب ایرانشهر قول همکاری و مساعدت به مسئولان مربوطه را داد.

بهمنی در ادامه با حضور در غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از تازه‌های نشر مرکز ساماندهی و ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی و مؤسسه فرهنگی، هنری و موسسه فرهنگی و هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی دیدن کرد و در خصوص برخی منشورات سازمان به مدیران مربوطه توصیه‌های لازم را ارائه داد.

همچنین، مقرر شد طرح تولید و انتشار مجموعه کتب جامع و فرهنگ ملل (کتاب های فیروزه‌ای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حمایت معاونت همکاری‌های علمی و فرهنگی تا پایان سال برای تمامی کشورهایی که رایزنی‌های فرهنگی در آنها استقرار دارند، تکمیل و توسط مؤسسه بین‌المللی الهدی عرضه شود.

سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلی امام خمینی(ره) پذیرای علاقه مندان، مخاطبان و دوستداران یار مهربان در این رویداد بزرگ فرهنگی کشور است. 

برچسب‌ها سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نمایشگاه کتاب اختصاصی ایرنا سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران محمدرضا بهمنی پروندهٔ خبری سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نمایشگاه کتاب اختصاصی ایرنا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نمایشگاه کتاب اختصاصی ایرنا سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت