Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت قراردادی پنبه در ۱۵۰ هکتار از اراضی بوئین زهرا بین شرکت تعاونی کشاورزی گلدشت سبز و مجری طرح پنبه کشور منعقد شده است.

در این طرح با توجه به اهمیت توسعه کشت پنبه تامین نهاده‌ها از جمله بذر، کود، سموم مورد نیاز و همچنین پرداخت حق بیمه در زمان پرداخت بهای محصول تحویل و از مطالبات کشاورز پنبه کار کسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بذر توزیعی بین کشاورزان پنبه کار در شهرستان بوئین زهرا حدود سه تن از نوع دلیفته و رقم مای ترکیه بوده که هم اکنون بین کشاورزان توزیع می‌شود.

پیش بینی می‌شود حدود ۴۵۰ تن وش (دانۀ همراه با الیاف) از سطح مزارع استان قزوین برداشت شود.

با هماهنگی صورت گرفته با شرکت تعاونی سگزآباد کود‌های مورد نیاز پنبه کاران بدون دریافت مبلغ در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

در این طرح توصیه‌های فنی، بازدید‌های مزارع و مشاوره به کشاورزان از سوی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی به نحو مطلوب صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت پنبه کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد