Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:28:08 GMT

رهاسازی ۱۲ هزار قطعه ماهی در مزارع پرورش جغتای خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۶۹۳

رهاسازی ۱۲ هزار قطعه ماهی در مزارع پرورش جغتای خراسان رضوی

محمد جواد ایزدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گونه‌های ماهی شامل ماهیان گرمابی کپور و آمور و سردابی قزل آلا هستند که در استخرهای دو منظوره ذخیره آب کشاورزی رها سازی شده اند و این میزان به لحاظ تعداد، نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در شهرستان با توجه به کمبودهای آبی و ساخت استخرها، رو به افزایش است و می توان در آبهای کشاورزی که در استخرها ذخیره می‌شود همزمان پرورش ماهی را انجام داد که سبب حاصلخیزی آب کشاورزی و همچنین پرورش گوشت سفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی سالانه در شهرستان جغتای تولید و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

شهرستان جغتای با ۳۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی خراسان رضوی در زمینه تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی از قبیل گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها مزرعه پرورش ماهی رونق تولید کشاورزی جغتای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مزرعه پرورش ماهی رونق تولید کشاورزی مزرعه پرورش ماهی رونق تولید کشاورزی جغتای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان

رئیس انجمن ملی مزارع پرورش ماهی تاجیکستان در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران همزمان با برپایی نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با مدیران برخی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، بازرگانان و فعالان بخش‌های تولیدی و تجاری تاجیکستان که برای بازدید از نمایشگاه ایران اکمسپو ۲۰۲۴ به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آمده‌اند، در بازدید از غرفه‌های مختلف عرضه محصولات شرکت‌های دانش بنیان در آی‌هیت (خانه نوآوری و فناوری ایران) استقبال قابل توجهی از تولیدات این شرکت‌ها داشتند و اکثر بازدیدکنندگان تحت تاثیر دستاوردهای دانش‌بنیان بخش کشاورزی قرار گرفتند.

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کار تاجیکستان در بخش کشاورزی کار می‌کنند و فرسوده بودن و کمبود ادوات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در تاجیکستان میزان تولید را در این کشور که بخش عمده آن به کشاورزی مشغول است، بسیار کاهش داده است.

تاجیکستان بستر بسیار مناسب و آماده‌ای برای عرضه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی ایران است و تاجیک‌ها نیز در این نمایشگاه نشان دادند که از محصولات ایران به دلیل کیفیت بالا و سازگاربودن با شرایط کشاورزی تاجیکستان به گرمی استقبال می‌کنند.

به گفته باراتو، رئیس انجمن ملی مزارع پرورش ماهی جمهوری تاجیکستان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تاثیر مستقیمی در روند افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور دارد.

باراتو با تاکید بر اینکه ما به دنبال تجارت و توسعه همکاری‌ها میان ایران و تاجیکستان هستیم، اظهار کرد: امیدوار هستیم بازدید امروز ما موجب آشنایی بیشتر تجار و بازرگانان تاجیک با دستاوردهای ایران و معرفی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی ایرانیان شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی در ادامه به جذابیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه پرورش ماهی اشاره کرد و افزود: ما در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) با مدیرعامل یک شرکت پرورش ماهی که دارای بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مناطق غیــرساحلی ایران است، مذاکراتی انجام دادیم. این شرکت با پیشرفتــه‌ترین تکنولوژی روز، سالانه ۱۲۰ تن گوشت و سه تن خاویار را به بازار عرضه می‌کند که این قابلیت و توانایی برای ما بسیار جذاب و کاربردی است. امیدوار هستیم در آینده نزدیک بتوانیم با این شرکت همکاری‌های خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی