Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:11:13 GMT

تمامی مدارس کشور مجهز به امکانات ورزشی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۵۸۱۲

تمامی مدارس کشور مجهز به امکانات ورزشی می شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا، صادق ستاری‌فرد روز دوشنبه درآیین نهضت آغاز ایجاد فضاهای درون مدرسه‌ای اظهار داشت: اجرای عملیاتی و مجاهدانه تحقق سند تحول در آموزش‌وپرورش در دست اجرا است که امیدواریم افق روشنی را در آینده نزدیک پیش رو داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به ورزش برای دستیابی به سلامت دانش آموزان  اظهار کرد:تمام مدارس کشور در برنامه بلند مدت باید به یک مکان ورزشی تجهیز شوند تا حوزه ورزش به معنای واقعی در مدارس نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول گفت: دو هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی در سازه مدارس در کشور ساخته می‌شود این فضاهای جدید ورزشی بیشتردر مناطق محروم و کم برخوردار ایجاد می‌شود.

ستاری فرد با تاکید بر اینکه امکانات باید به سمت مدارس سوق داده شود ابراز داشت: ۸۲۹ مجموعه ورزشی آموزش‌وپرورش در کشور تعمیر و بازسازی می‌شود تا ظرفیت‌های ورزشی مدارس حفظ شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه بابیان اینکه  مجموعه‌های ورزشی مدارس کشور رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است تا دانش آموزان و مردم بیشترین بهره را از اماکن ورزشی مدارس ببرند تا بتوانیم دانش آموزان را به ورزش کردن سوق دهیم و شاهد تربیت پهلوانان و قهرمانان آینده باشیم

وی تاکید کرد: استعدادیابی و هدایت دانش آموزان به سمت ورزش‌های قهرمانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌وپرورش است که نهضت ایجاد فضاهای جدید ورزشی در مدارس کشور نشانگر این برنامه مهم است.

ستاری‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: منابع خوبی در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی در کشور تأمین‌شده که در سند تحول دولت این مهم به‌عنوان برنامه راهبردی مدارس در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها ایرنا شهرستان بهارستان وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا شهرستان بهارستان وزارت آموزش و پرورش ایرنا شهرستان بهارستان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • رزرو هتل در آمستردام
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند