Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@22:33:09 GMT

در سینما و تئاتر چه خبر است ؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۶۴۴۱

در سینما و تئاتر چه خبر است ؟

یک دیدار و گفت‌وگو میان مدیران سینمایی و وزیر فرهنگ لبنان، نمایش‌ آثاری از مستندهای نادر طالب‌زاده، آغاز اجرای دو نمایش از آشا محرابی و مسعود دلخواه بخشی از خبرهای سینما و تئاتر 26 اردیبهشت‌ماه هستند.

به گزارش ایران اکونومیست، محمد خزاعی در گفتگویی با محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان  بر گسترش فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری و تعاملات سینمایی دو کشور ایران و لبنان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از آن جایی که مشترکات دینی و آئینی و آرمانی بین دو ملت ایران و لبنان وجود دارد زمینه‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های مشترک نیز، وجود دارد و در این گفتگو پیرامون موضوعات مختلف همکاری در حوزه فرهنگ و هنر مذاکره و تبادل نظر صورت گرفته است.

خزاعی با بیان اینکه همگرایی و تعامل مسئولان حوزه فرهنگ دو کشور ایران و لبنان گامی مهم و موثر در مسیر تلاش برای توسعه و  تقویت روابط فرهنگی و سینمایی دو کشوراست ادامه داد: در این گفتگو روی تولیدات مشترک در حوزه‌های استراتژیک، برگزاری هفته‌های فیلم ایران در لبنان و هفته فیلم لبنان در ایران و نیز، گسترش فعالیت‌های آموزشی و تربیت نیروی انسانی و کادرسازی در عرصه‌های مختلف هنری بویژه فیلمسازی و سینما در حوزه های سینمای مقاومت صحبت‌های جدی شده است.

رئیس سازمان سینمایی خاطر نشان ساخت: وزیر فرهنگ لبنان نیز در ضمن تشکر از دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای تدارک سفر وی به ایران بر اهمیت تعامل بیشتر و ارتباط فرهنگی بین دو ‌ملت تاکید کرد.

***

پوستر رسمی فیلم سینمایی «قطع فوری» ساخته مریم بحرالعلومی همزمان با معرفی این فیلم در بازار جشنواره کن ۲۰۲۲ رونمایی شد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، پوستر رسمی فیلم سینمایی «قطع فوری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی، با طراحی روژان ایرجی همزمان با معرفی فیلم در بازار جشنواره کن ۲۰۲۲ رونمایی شد.

پخش بین‌الملل این فیلم که اواسط زمستان ۱۳۹۹ مقابل دوربین رفت و پاییز ۱۴۰۰ آماده نمایش شد، با عنوان جهانی «Urgent Cut Off» توسط موسسه هنر هفتم به مدیریت علیرضا شاهرخی صورت می‌گیرد.

 

 

«قطع فوری» روایتی از یک شب کرونایی‌ست که زمین لرزه‌ای تهران را می‌لرزاند و بازیگران آن عبارتند از: سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، علی کیان‌ارثی، محمدرسول صفری، یاسمن ترابی، سادیا جلالی‌پور، علی یعقوبی، احمدرضا معراجی، خشایار بحرالعلومی، آرمان درویش، با حضور سیاوش چراغی‌پور، سوگل طهماسبی و هنرمندی شقایق فراهانی، روشنک عجمیان، با معرفی الهه منصوریان، سیداحمد حسینی، ساسان کریمی و آخرین نقش‌آفرینی جاودانه علی انصاریان.

عوامل «قطع فوری» عبارتند از: نویسندگان فیلمنامه: مریم بحرالعلومی و لیلا نیکزاد، مدیر فیلمبرداری: آرش خلاقدوست، صدابرداران: ارسلان کیان‌ارثی و اردلان کیان‌ارثی، طراحی و ترکیب صدا: سیدمحمود موسوی‌نژاد، آهنگساز: یوگنی گرینکو، تدوین: محمدحسین کشاورز و مریم بحرالعلومی، طراح چهره‌پردازی: مهدیه اعرابی، طراح صحنه: علی اسماعیلی، طراح لباس: مریم بحرالعلومی، برنامه‌ریز و دستیار اول‌ کارگردان: کتایون درخشان وزیری، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، تصحیح رنگ: سامان مجدوفایی و آرش کاظم‌زاده، عکس: علی یعقوبی، مشاور رسانه‌ و تبلیغات: مریم قربانی‌نیا، مدیر تدارکات: بهمن صدیق، مجری طرح و جانشین تولید: علیرضا کیان‌ارثی، محصول: گروه فیلمسازی بحرفیلم.

***

داریوش فرضیایی یکشنبه 25 اردیبهشت ماه با حضور در تالار هنر نمایش "بچه های تکِ استریت کارلو" به کارگردانی "آشا محرابی" را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی ، نمایش "بچه های تکِ استریت کارلو" به نویسندگی "مریم تاجیک" و کارگردانی "آشا محرابی" با حضور عموپورنگداریوش فرضیایی با استقبال باشکوه مخاطبان روز یکشنبه 25 اردیبهشت ساعت 19:30 اجراهای خود در تالار هنر را آغاز کرد .

نمایش "بچه های تکِ استریت کارلو"  که برای گروه سنی نوجوان تولید شده و تهیه کننده ی این اثر امیرحسین شفیعی است و بازیگران آن به ترتیب حروف الفبا عبارتند از : الوند پروین، مرتضی رستمی، حمیدرضا سنگیان، مرضیه صدرایی، امید کفایتی، تیدا کیان، سارینا کیان .

طراحی حرکت نمایش "بچه های تکِ استریت کارلو"   را ایده ابوطالبی ، طراحی صحنه و دکور شهاب شریفی ، طراحی لباس و گریم شبنم روزبهانه ، ترانه سرایی و آهنگسازی امیرحسین انصافی  ، تهیه و افکت بخش رادیوئی  فرشاد آذرنیا  ، طراحی پوستر و بروشور  ایمان ملاجعفری ، عکاسی و فیلمبرداری حسین گلستان ، منشی صحنه داریوش اسقائی و دستیاری کارگردان و برنامه ریزی را محمد محمد زاده برعهده داشته اند.

در خلاصه ی نمایش آمده است: بچه های تکِ استریت کارلو سالها در اسارت شخصی به نام فاگین زندگی می کنند. روزی جیهوب بزرگتر و امید بخش این گروه تصمیم بزرگی میگیرد ...
گروه سنی این نمایش بالای دوازده سال می باشد و علاقمندان برای تهیه بلیت می توانند از طریق تلفن های رزرو  ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ و ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ یا مراجعه به سایت تیوال به آدرس https://www.tiwall.com/p/takstreet  اقدام کنند. 

***

همزمان با آغاز نمایش «شام آخر»، از پوستر این نمایش با طراحی محسن عامل رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی گروه، سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر، از ساعت ۱۹:۳۰ امروز دوشنبه، بیست‌وششم‌ اردیبهشت، میزبان نمایش «شام آخر»، اثری جدید از مسعود دلخواه، می‌شود.

همچنین در آستانه آغاز نمایش، از پوستر نهایی این نمایش با طراحی محسن عامل رونمایی شد. عامل در معرفی پوستر طراحی شده گفت؛ این پوستر الهام گرفته از نقاشی «فرود از صلیب» (The Descent from the Cross) (نقاشی شده بین ۱۴۳۵ و ۱۴۳۸ میلادی) موجود در موزه «دل پرادو»(Museo del Prado) است که توسط روخیر فان در ویدن (Rogier van der Weyden) نقاش فندلاندی اهل هلند و یکی از برجسته‌ترین نقاشان سده ۱۵ میلادی در اروپای شمالی کشیده شده است.

نمایش «شام آخر» از حضور گروه بزرگی از بازیگران، نوازندگان و خوانندگان باتجربه و نسل همچون کاظم بلوچی، رحیم ‌نوروزی، شهین نجف‌زاده، رادنوش ‌مقدم، محمدمهدی ‌سامی‌منش، امیرحسین ‌رضوان‌صفت، مهناز رودساز، مریم رزازی، میثم ‌نیکخواه، میلاد ‌قنبری، امیرحسین قنبری، وحید ‌رضاخانلو، شیما ‌اسدی، فاطمه محمدیان، پیمان ‌مقدم، مجید سیفی، محسن ‌ستوده، میترا ‌اکبری، حسام ‌صلاحی‌نژاد، سعید ‌فاضلی، فرهاد ‌حاجیلو، مجید قنبری، مهراد پارسا، دانیال اسماعیلیان، مژده ‌عباسی، نگین گودرزی، پردیس پیراهش، مجید جور، مهدی ‌اذعانی، شایان ‌حاجی‌اسماعیلی، پویا رجبی، عرفان ارغوانی، حسین ‌مهوری بهره می‌برد. گروه موسیقی این نمایش را: آهنگساز، تنظیم‌کننده و سرپرست گروه: آرمان پارسیان، دستیار آهنگساز: دانیال اسماعیلیان، گیتار الکتریک: ماهان عبداللهی، گیتار آکوستیک: آرمان پارسیان، پیانو: حسین عماری، گیتار باس: دانیال فرح بخشی، درامز و پرکاشن: مصطفی محمدزاده، خوانندگان: دانیال اسماعیلیان، مهراد رامین پارسا، نگین گودرزی‌، پردیس پیراهش، مژده ‌عباسی تشکیل می‌دهند.

دلخواه نمایش ۱۱۰دقیقه‌ای «شام آخر» را بر اساس بخش‌هایی از رمان «مرشد و مارگاریتا» نوشته میخاییل بولگاکف و همینطور چندین منبع دیگر نوشته شده است. این نمایش همان‌گونه که از نامش بر می‌آید، درباره لحظات آخر زندگی حضرت عیسی مسیح(ع) به روایت مریم مقدس و حواریون او و همچنین محاکمه آن حضرت توسط پیلاطوس، حاکم یهودی است.

***

منتخبی از مستندهای زنده یاد نادر طالب زاده از عصر روز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه در پردیس ملت اکران می شود. 

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، برنامه نمایش منتخب آثار زنده یاد نادر طالب زاده تحت عنوان «صبح سرخ فرداها» به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و توسط این موسسه از عصر روز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه در پردیس سینما گالری ملت برای عموم علاقمندان اکران می شود. 

بنابراین گزارش، این ویژه برنامه تا روز پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه ادامه دارد و این آثار هر روز از ساعت 19 الی 21 در سالن 11 پردیس ملت نمایش داده می شود که برنامه نمایش ها به این شرح است: 

 نمایش اول: دوشنبه 26 اردیبهشت ماه: مستند «آمریکا آخرین اشتباه»/51 دقیقه و «آمریکا شمارش معکوس»/ 31 دقیقه

نمایش دوم: سه شنبه 27 اردیبهشت ماه: مستند «بشارت منجی»/42 دقیقه و «تجربه ماندگار»/ 46 دقیقه

نمایش سوم: چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه: مستند «ما آنجا بودیم»/ 58 دقیقه

نمایش چهارم: پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه: مستند «نسل فراموش شده 1»/70 دقیقه و «نسل فراموش شده 2»/ 40 دقیقه

تماشای این آثار برای عموم آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می توانند برای تهیه بلیت رایگان به سامانه سینماتیکت به نشانی www.cinematicket.org مراجعه کنند. 

لازم به یادآوری است که نمایشگاه عکس های زنده یاد نادر طالب زاده با نام «صبح سرخ فرداها» نیز از 24 اردیبهشت تا 20 خردادماه در سینماهای ملت، آزادی، تماشا، راگا و رازی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مشارکت سینمایی ایران و لبنان ، مسعود دلخواه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسعود دلخواه مریم بحرالعلومی نادر طالب زاده ایران و لبنان اردیبهشت ماه رونمایی شد وزیر فرهنگ بچه های تک کیان ارثی قطع فوری شام آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عطایی‌فر کارگردان کمدی-درام «توقف اتانازی» به همراه حسین کشفی‌اصل و آناهید ادبی بازیگران نمایش پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه مهمان برنامه رادیویی «تئاترشهر» شبکه رادیویی نمایش بودند.

نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، از ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

کارگردان و بازیگران نمایش از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاترشهر مهمان برنامه رادیویی «تئاترشهر» شبکه رادیویی نمایش بودند.

این هنرمندان در تازه‌ترین برنامه رادیویی «تئاترشهر» ضمن معرفی بیشتر نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به پرسش‌های مخاطبان و مجری برنامه درباره دیگر جزییات این تئاتر پاسخ دادند.

یعقوب ‌صباحی، حسین ‌کشفی‌اصل، علی خازنی، سامان ‌تیرانداز، آناهید ‌ادبی، علی حیدری، محمد ‌مغانی، محمدرضا معصومی، سارا ‌واحدنوعی، سهراب ‌گلدره، علیرضا ‌عرب، فاطمه ساکتی، پیام شیخ نوازجاهد و امیرحسین ‌امیری، بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

«توقف اتانازی»، یک کمدی-درام است که زندگی پنج نفر با مرگ را در صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.

برنامه رادیویی «تئاترشهر» به تهیه‌کنندگی و سردبیری علی بهرامی روزهای پنجشنبه هر هفته به صورت زنده و مستقیم از ساعت ۱۷ تا ۱۸ بعدازظهر از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر راهی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

کد خبر 6088947 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید