Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@00:43:10 GMT

میرکاظمی: خلق پول بانک ها باید کنترل شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۷۱۵۳

میرکاظمی: خلق پول بانک ها باید کنترل شود

آقای مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: پارسال نه تنها مطالبات معوق اقشار پرداخت شد بلکه تخصیص اعتبارات عمرانی و اشتغال در پایان سال به بیش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید. در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ دولت محکم ایستاده بود تا پایه پولی بالا نرود و سازمان برنامه‌وبودجه برعکس سنوات قبل مأموریت داشت تا مانع بالا رفتن پایه پولی در کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با وجود اینکه در فروردین درآمد‌ها پایین است، اما پرداخت‌های این ماه بدون استقراض و از محل درآمد دولت واریز شده است.

او گفت: از ظرفیت حذف ارز ترجیحی می‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد و مهم‌تر اینکه دولت از کف بازار بیرون می‌آید. تولیدکنندگان و بخش خصوصی به‌ تدریج در تنظیم بازار نقش اصلی را به عهده می‌گیرند.  توزیع کمک‌ معیشت جدید قطعاً باعث بهبود ضریب جینی خواهد شد. پرداخت یارانه نان و دارو برای عموم مردم خواهد بود و به‌صورت دهک بندی نیست هم نان و هم دارو برای کل جمعیت کشور پرداخت خواهد شد.

به گفته او، بحث صادرات به‌صورت جدی دنبال شود و سهم صادرات استان‌ها و شهرستان‌ها و موانع صادرات رفع شود و هیچ‌چیزی مانع صادرات نشود. باید از جوان‌ها و بخش خصوصی مستعدی که می‌تواند زنجیره‌های صادراتی ایجاد کند، حمایت شود.

او تاکید کرد: ارزیابی عملکرد استان‌ها از امسال، براساس وضعیت شاخص‌های کلان است، مسئولان استانی باید در قبال وضع شاخص‌هایی مانند درآمد خانوار، اشتغال، رشد اقتصادی و بهره‌وری پاسخگو باشند و البته اختیارات لازم هم به آن‌ها داده‌شده است./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: میرکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران