Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@07:50:50 GMT

کاشت نشایی خارشتر در تایباد برای خوراک دام

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۷۲۹۰

کاشت نشایی خارشتر در تایباد برای خوراک دام

جواد اعتضادی گفت: کاشت نشایی گیاه خارشتر برای اولین بار در سطح یک هکتار از زمین‌های کشاورزی تایباد انجام شده است و در زمره گیاهان کم‌آب‌طلب قرار دارد.

او گفت: در شرایطی که مراتع کمبود علوفه دارند، گیاه خارشتر می‌تواند نقش موثری در تغذیه و خوراک دام‌ها داشته باشد.

به گفته او، در صورت موفقیت در این زمینه می‌توان کاشت این گیاه را در زمین‌های غیر قابل کشت و دچار کمبود آب گسترش داد و همچنین می‌تواند با تثبیت خاک از حرکت شن‌های روان جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتضادی گفت: در حال حاضر خارشتر در سطح زمین‌های کشاورزی می‌روید و نیز به عنوان یک گیاه دارویی به صورت عرقیات، برداشت خارانگبین و تولید عسل خارانگبین مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاربرد خوراک دام آن بیشتر مورد توجه کشاورزان و دامداران است.

در سال زراعی گذشته، در بیش از ۵۰۰ هکتار خارشتر از اراضی کشاورزی تایباد برداشت شد.

خارشتر ارزش غذایی در حد جو دارد و عرق آن نیز با طبعی گرم برای دفع سنگ کلیه و مثانه، کبد چرب، درمان یبوست، لاغری و کاهش التهاب مناسب است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خارشتر خوراک دام گیاهان کم آب خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان