Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله حسنی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: دو سئوال اصل طرح مردم‌سازی یارانه‌ها چیست و برای چه اجرا می‌شود، از پرسش‌های اساسی اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها است.

وی اظهار کرد: پاسخ به این پرسش‌ها در نحوه اجرای طرح موثر خواهد بود و دلایل این کار را در چند بخش می‌توان دسته‌بندی کرد که یکی موضوع اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در حوزه اقتصادی تامین مالی تهیه مواد اولیه تولید، خود تورم‌زا بود که همین امر سبب افزایش قیمت بهای تمام شده کالاها می‌شود.

حسنی تاکید کرد: دومین نکته در این حوزه بحث سیستمی است و اگر ما به داده‌ها دسترسی داشته باشیم و بتوانیم به صورت سیستمی مسائل را کنترل کنیم، از هدر رفت منابع جلوگیری کرده و بازار رقابتی به وجود می‌آید.

وی افزود: در رابطه با نان دولت مستقیمم سهم افزایش بها را به حساب نانوا در زمان فروش نان واریز می‌کند که تاثیرات مثبتی را خواهد داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در این طرح نان به صورت قیمت آزاد در اختیار نانوا قرار می‌گیرد که بخشی از هزینه آن توسط مردم و بخش دیگر توسط دولت در اختیار نانوا قرار می‌گیرد.

حسنی افزود: وقتی آرد از حوزه پخت نان خارج می‌شود، به دو منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد یا در بخش صنف و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود که با اجرای این طرح همه این معضلات به صورت سیستمی اصلاح می‌شود.

وی بیان داشت: در بخش سایر کالاها نیز کالابرگ الکترونیکی تعریف خواهد شد که کم و کیف آن از سوی دولت اعلام می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان ابراز داشت: تا زمان تحقق این موضوع علی‌الحساب مبلغی به عنوان یارانه واریز شده تا مابه‌التفاوت جبران افزایش قیمت کالاها باشد.

حسنی گفت: در رابطه با بازار نیز چند موضوع اساسی مورد پیگیری است و از مهم‌ترین این موضوعات می‌توان به تامین کالا که از تولید شروع می‌شود.

وی به موضوع بها دادن به زنجیره‌های تولید اشاره کرد و گفت: قبل از اجرای این طرح به زنجیره‌های تولید به علت وابسته بودن به واردات و واردکنندگان، مفهوم خاصی پیدا نمی‌کرد اما با اجرای این طرح زنجیره‌های تولید مفهوم جدی‌تری پیدا می‌کند و در این راستا رصد قیمت‌ها در بازار از دیگر موضوعات این روزها است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان متذکر شد: دولت به برخی از کالاها اجازه افزایش قیمت داده است اما بخشی از افزایش قیمت‌ها نیز به علت بار روانی که در جامعه ایجاد شده انجام می‌شود و برای افزایش قیمت‌ها باید روال قانونی طی شود و روال قانونی نیز این است اتحادیه‌ها درخواست افزایش قیمت می‌دهند.

حسنی افزود: روشی که دولت اتخاذ کرده و سال‌های سال اجرا می‌شد، این بود که یارانه کالاهای اساسی را به طبقه اول زنجیره اختصاص می‌داد که در طرح جدید یارانه از زنجیره اول به زنجیره آخر منتقل شده است.

کد خبر 5491734

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنجان کالاهای اساسی روح الله حسنی بوشهر هدفمندی یارانه ها کرمانشاه ویروس کرونا کالاهای اساسی احتکار تنظیم بازار آمار کرونا خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مشهد نظارت و بازرسی گرد و غبار آلودگی هوا قرار می گیرد افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد

منابع تجاری از احتمال افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع تجاری روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند پس از افزایش قیمت شاخص نفت خاورمیانه در ماه جاری میلادی احتمال می‌رود عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت، قیمت رسمی فروش انواع نفت خام را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن به بالاترین سطح در پنج ماه اخیر افزایش دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از هفت منبع پالایشگاهی، قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی در ماه ژوئن ممکن است با ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش حدود ۳ دلار برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین شود که بالاترین سطح از ماه ژانویه تاکنون به‌شمار می‌رود.

داده‌های رویترز نشان داد افزایش قیمت‌ها پس از قرار گرفتن شاخص نفت دوبی و عمان در ساختار پیش‌بهین (Backwardation) برای نخستین و سومین ماه میلادی به‌وجود آمده و به‌ترتیب با ۸۳ و ۹۶ سنت افزایش از ابتدای ماه جاری نسبت به میانگین ماه گذشته رشد داشته است.

بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پیش‌بینی می‌کنند که به‌دلیل محدودیت در عرضه نفت همزمان با کاهش تولید نفت خام اعضای اوپک‌پلاس و سود بالای نفت کوره، قیمت رسمی فروش نفت خام برای نفت متوسط و سنگین عربی هم‌تراز با نفت خام سبک عربی افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی‌شده «روایس» آغاز کرده و صادرات نفت ترش نوع متوسط را کاهش داده است.

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو قیمت‌های نفت خام خود را بر اساس توصیه‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود در ماه گذشته بر اساس بازده و قیمت محصولات تعیین می‌کند.

دیگر خبرها

  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • فوری | هدیه روز معلم واریز شد | معلمان حساب‌هایشان را چک کنند
  • هدیه ۲ میلیونی وزیر آموزش و پرورش به حساب معلمان واریز شد
  • معلمان امشب منتظر هدیه دولت باشند؛ مبلغ چقدره؟
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • واریز دو میلیون تومان به حساب معلمان به مناسبت روز معلم
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد