Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@17:17:20 GMT

پایداری و هوشمندی شهر در دستور کار مدیریت شهری است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۸۲۸۶

پایداری و هوشمندی شهر در دستور کار مدیریت شهری است

شهردار اصفهان گفت: بر اساس شعار محوری این دوره مدیریت شهری، «اصفهان من، شهر زندگی» توجه به شاخص‌هایی همچون پایداری و هوشمندی شهر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه، بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه در نشست بین‌المللی شهر پایدار اصفهان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و دفتر اتحادیه جهانی انرژی در ایران، اظهار کرد: پس از پیگیری مذاکرات دو جانبه در خصوص توسعه شهر پایدار و هوشمند و تأمین منافع متقابل بین بنیاد جهانی انرژی و شهرداری اصفهان در مورد روش‌هایی برای همکاری در جهت عملیاتی کردن مفاهیم شهر پایدار توافق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های شهری، طبقه‌بندی، تجزیه و تحلیل داده‌های شهری مطابق با شاخص‌ها و معیارهای شهرهای پایدار و هوشمند سازمان ملل متحد، ارزیابی گام به گام داده‌های استخراج شده و تهیه گزارش براساس تجزیه و تحلیل داده‌ها از جمله مفاد این توافق است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در این توافق به مواردی چون تعیین پروژه‌های بهبود پایداری و هوشمندسازی شهری و ارزیابی نهایی و صدور گواهینامه شهرهای هوشمند پایدار سازمان ملل متحد تاکید شده است، تصریح کرد: قرار دادن شهر اصفهان در پلتفرم جهانی U4SSC با هدف تأمین مالی و اجرای پروژه‌های بهبود در شبکه جهانی، استقرار و اجرای سیستم ساختمان پایدار بر اساس استانداردها و شاخص‌های بین‌المللیDGNBدر یکی از پروژه‌های ساختمان اداری-تجاری در اصفهان به عنوان پایلوت پروژه در اکوسیستم شهر هوشمند پایدار از دیگر موارد تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: این توافق در قالب کلیات تهیه شده است و به منظور اجرایی شدن مفاد توافق نامه پس از دریافت مجوزهای اداری و مشخص شدن جزئیات اجرا و وظایف طرف‌ها توافق نامه تکمیلی به امضا خواهد رسید.

کد خبر 575620

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان علی قاسم زاده شهردار اصفهان هوشمندسازي شهر هوشمند کلانشهر شهر شهر پایدار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی ایلام در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام جلوگیری شود را در این سفر در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

نامی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

کد خبر 747759

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب