Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت جو بایدن با انجام اقداماتی چون کاهش برخی محدودیت‌های دوران دونالد ترامپ در زمینه ارسال وجه از سوی کوبایی های ساکن آمریکا به خانواده های خود و سفر به این کشور و افزایش سرعت روند صدور روادید آمریکا  برای کوبایی‌ها موافقت کرد.

این اقدامات که پس از بررسی های طولانی مدت دولت آمریکا صورت می گیرد، اگرچه می تواند نشانگر تغییراتی در رویکرد واشنگتن در مقابل هاوانا از زمان آغاز به کار جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ باشد اما نمی تواند روابط با  کوبا را به دوره دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در زمان دولت اوباما،  جریان حواله‌ها با مشکلات کمتری مواجه بود. همچنین  محدودیت‌های سفر کمتر و خدمات سریع‌تر روادید وجود داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: اقدامات اعلام شده در روز دوشنبه برای حمایت بیشتر از مردم کوبا، فراهم کردن ابزارهای اضافی برای زندگی عاری از ظلم دولت کوبا و جستجوی فرصت‌های اقتصادی بیشتر است.

در این بیانیه آمده است که سقف حواله‌های خانوادگی را که قبلا به یک هزار دلار در هر سه ماه کاهش پیدا کرده بود، لغو کرده و به اعضای غیرخانواده اجازه ارسال کمک‌های مالی را خواهد داد.

در سال ۲۰۰۸ زمانی که برادر فیدل کاسترو (رهبر انقلابی کوبا و اسطوره مبارزه با امپریالیسم آمریکا) «رائول کاسترو» بر سر کار آمد، اقداماتی در جهت برداشتن محدودیت‌ها برای کوبایی‌ها آغاز شد. در مقابل باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا نیز تصمیم گرفت تا برخی محدودیت‌ها را برای کوبایی‌ها لغو کند. از سال ۲۰۱۴ زمزمه‌های روابط دو کشور آغاز شد.

در نتیجه در همان سال در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و با ایجاد تغییرات در سیاست خارجی آمریکا، پس از نیم قرن تحریم و محاصره کامل اقتصادی کوبا، روابط دو کشور از سر گرفته شد.

اما این توافق دوامی نداشت و با روی کار آمدن دونالد ترامپ جمهوری‌خواه این توافق به صورت یکجانبه لغو شد و فشارها علیه این کشور ضد امپریالیست آمریکای لاتین افزایش یافت.

پیش از این، «برونو رودریگس» وزیر امور خارجه کوبا اعلام کرده بود تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی ایالات متحده در طول ۶۰ سال گذشته، بیش از ۱۵۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون دلار زیان مالی برای این کشور در پی داشته است.

به گفته وی، تحریم‌های آمریکا «روزانه بیش از ۱۲ میلیون دلار و به صورت ماهانه بیش از ۳۶۵ میلیون دلار به ضرر اقتصاد کوچک و توسعه نیافته‌ای مانند کوبا است».

وی تحریم ها را یکی از دلایل مهاجرت مردم از خاک این کشور بیان کرده و  از اینکه آمریکا، سیاست مهاجرتی گزینشی و تبعیض‌آمیز را در قبال کوبایی‌ها اعمال می‌کند، انتقاد کرده بود.

به گفته وی، آمریکا از برقراری سفرها ممانعت و کانال‌های مهاجرت قانونی را مسدود می‌کند و توافق‌نامه‌هایی را که به موجب آن وعده داده بود تا دست‌کم ۲۰ هزار روادید مهاجرت را به شهروندان این جزیره اعطا کند، زیر پا می‌گذارد.

برچسب‌ها تحریم کوبا ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم کوبا ایالات متحده آمریکا تحریم کوبا ایالات متحده آمریکا محدودیت ها کوبایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟

مهدی فضائلی به این سوال که چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟ پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به این که چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟ پاسخ داد.

فضائلی در این باره در شبکه ایکس نوشت:

میدانید چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟ بخاطر آزادی؟! حقوق خبرنگاران؟! نه

‏چون مطمئن هستند هیچ مداخله‌گر خارجی که بتواند با این تصاویر افکار عمومی  آمریکا را مدیریت و بحران را از کنترل خارج کند وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر