Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@11:54:03 GMT

کم خونها بیشتر مواظب آلودگی هوا باشند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۰۶۸۲

کم خونها بیشتر مواظب آلودگی هوا باشند

ضیاءالدین مظهری، استاد تغذیه دانشگاه درباره «مهمترین موادی که در آلودگی هوا باید بیشتر مصرف شود؟»، بیان داشت: مردم باید از آب فراوان بهره گیرند؛ البته نه مصرف چای و نوشابه؛ چرا که یکی از عواملی که می‌تواند دفع مواد سمی محلول در آب را از طریق ادرار، مدفوع و عرق کردن برطرف کند، آب است.

وی با بیان اینکه استفاده از سبزیجات و میوه‌های سبز که آنتی‌اکسیدان داشته بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: این مواد محلول و غیر محلول می‌تواند با ریزمغذی‌های فراوان خود که از نظر مواد معدنی ویتامین‌های محلول در آب مثل ویتامین سی، منیزیم و پتاسیم دارند داروهایی هستند که طبیعت در فصول مختلف در اختیار بدن قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد تغذیه دانشگاه با تأکید بر اینکه باید مصرف میوه‌های رنگین مورد توجه بیشتری قرار گیرد، تصریح کرد: قیمت و درشتی میوه مهم نیست، بلکه فقط استفاده از میوه‌ها به مقدار مناسب و رعایت تعادل و تناسب و تنوع می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

مظهری با تأکید بر عدم داشتن استرس، اضطراب و حرص‌ خوردن و نقش مؤثر آن در تشدید شرایط نامناسب برای بدن، ابراز داشت: مردم باید از نان‌های سبوس‌دار استفاده کنند و استفاده از نان‌های شیرمال و سفید گرچه لذت دارد، اما آن منابعی که بدن از آن استفاده می‌کند و انرژی تولید می‌شود و مصالح ساخت سیستم دفاعی بدن را بر عهده دارد در آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید از مصرف غذاهای فست‌فود در آلودگی هوا خودداری شود، افزود: به این دلیل باید خودداری کنیم که این مواد دارای مواد نگه‌دارنده هستند و می‌توانند با تنفس کردن ما  التهاب تجمعی مضاعف در بدن ایجاد کنند.

این استاد تغذیه دانشگاه با تأکید بر اینکه افراد دچار کم‌خونی باید بسیار مواظب باشند؛ چرا که در معرض خطر زیاد عوارض ناشی از سموم و ریزگردها هستند، یادآور شد: برخی از این ریزگردها حتی از ماسک نیز عبور می‌کنند؛ ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که تحرک کمتری داشته باشیم و وارد مراکز پرتراکم نشویم.

مظهری با بیان اینکه کودکان و افراد دچار کم‌خونی بیشتر در معرض خطر قرار دارند، متذکر شد: افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند بیشتر می‌توانند از این آلودگی اثرپذیر باشند.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی انصاری، با بیان اینکه آب‌های بسته بندی دارای مزایای متعددی هستند، از عدم وجود آلودگی‌های میکروبی و انگلی بیماری‌زا، وجود محدوده‌های مجاز املاح و فلزات سنگین و آفت کش‌ها به عنوان بخشی از این مزایا یاد کرد و گفت: دلیل کنترل کیفیت این محصولات در محل تولید از منبع اصلی آب گرفته تا پایان فرایند است در حالی که برای آب چاه کنترلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اظهارنظر در مورد اینکه مصرف آب چاه فقط منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، یادآور شد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آب‌های زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.

انصاری ادامه داد: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرآیندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد اخذ می‌شود. هر محصول یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولید کننده در بسته بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف کننده، فروشنده و توزیع کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن‌های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه‌های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می‌شود.

کد خبر 6097527 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • طوطی دراکولا ؛ این خون آشام عاشق میوه است! (+تصاویر)