Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام اکبری در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به صورتجلسه مدیریت شهری وقت خاکعلی با مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای سابق استانداری قزوین در حدود ۶ ساله گذشته مبنی بر تبدیل تپه باستانی به پارک، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، اجازه برداشت بیش از ۲۰ سانتی‌متر در این تپه برای احداث پارک داده نشده در حالی که به برداشت بیشتری از این تپه برای احداث پارک و همسطح کردن آن و پله‌ای کردن آن نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: با توجه به بازدیدی که فرماندار شهرستان آبیک به همراه بخشدار بشاریات و دیگر مسئولان از تپه باستانی صورت گرفته، مقرر شده از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین دعوت به عمل آمده تا در خصوص تبدیل تپه باستانی به پارک به مساحت ۵۶۰۰ متر مربع رایزنی و بررسی لازم صورت گیرد.

شهردار خاکعلی با بیان اینکه این شهر یک متر مربع فضای سبز ندارد و سرانه آن صفر است، توضیح داد: در انتهای بلوار اصلی شهر خاکعلی مقرر شده جاده سلامت و پارک مسافر در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع احداث شود که پیمانکار آن مشخص شده و عملیات اجرایی آن در چند روز آینده آغاز می‌شود.

اکبری از چهار بانده کردن جاده مگسال حد فاصل محدوده شهر خاکعلی که بلوار اصلی در آن قرار دارد خبر داد و گفت: این مسیر که حدود یک کیلومتر و  عرض ۸ متر است چهار بانده می‌شود که در کاهش تصادفات و بهبود عبور و مرور و تردد خودروهای سنگین موثر خواهد بود.

 وی با اشاره به وجود حمام تاریخی در شهر خاکعلی تصریح کرد: این تپه قابلیت بازسازی دارد و نیازمند توجه مسئولان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قزوین است و با مرمت و بهسازی آن می‌تواند به مکان مهمی تبدیل شده و مورد توجه گردشگران و مردم شهر خاکعلی و روستاهای بخش بشاریات قرار گیرد.

این مسئول به اوقافی بودن اراضی خاکعلی اشاره کرد و افزود: خاکعلی، اولین شهری است که کارشناسان برای تبدیل به احسن کردن اراضی آن کار می‌کنند و شهروندان با پرداخت سهم خود به اوقاف می توانند سند ۶ دانگ دریافت کنند.

شهردار خاکعلی در پایان گفت:۸۰ درصد از روند احداث المان جدید در میدان اصلی شهر خاکعلی اجرایی شده و در نیمه نخست امسال، نصب آن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آبیک خاکعلی بشاریات شهر خاکعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود

شهردار سنندج گفت: پارک شهدای شهر سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم امسال عملیات اجرایی ساخت این مجموعه را که شامل‌های بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است، آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم رونمایی از کتاب نامداران موسیقی سنندج اظهار کرد: ساختمان فرهنگی شهرداری سنندج مرمت شده و آماده افتتاح است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: درصددیم که این ساختمان به همراه پارک شهدا که در جوار آن قرار دارد به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود که تاکنون به دلیل مشکلات حقوقی و وجود معارض این کار برای ما مسیر نبوده است‌.

شهردار سنندج ادامه داد: امسال امیدواریم که با حل این مشکلات، بتوانیم عملیات اجرایی ساخت این مجموعه در پارک شهدا را آغاز کنیم که ایجاد خانه هنرمندان، دبیرخانه شهر خلاق موسیقی، کافه کتاب، گذر ورزش و طرح‌هایی دیگری را نیز برای آن در برنامه داریم.

رشیدی تصریح کرد: فرهیختگان و پیشکسوتان شهر سنندج در سطح جهان شناخته شده هستند که خرسندیم امروز مراسم رونمایی از کتاب ارزشمند نامداران موسیقی سنندج را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه قول مساعد داد که از چاپ جلد دوم کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز حمایت کند.

حمید حاصلی، مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در حوزه موسیقی کُردی تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست و ما داده‌های کمی را به‌ویژه در مورد هنرمندان حوزه موسیقی در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و چاپ کتاب در مورد آنها بسیار ارزشمند است که می‌تواند به عنوان منبع برای نسل‌های بعدی نیز بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

این هنرمند موسیقی تصریح کرد: قطعاً هر کاری دارای نقاط قوت و ضعفی است که امیدواریم احسان مردوخ روحانی، نویسنده این کتاب، برای جلدهای بعدی آن، نواقص را برطرف کند.

فرشید حسامی، یکی دیگر از هنرمندان شهر سنندج نیز در ادامه این مراسم در مورد کتاب نامداران موسیقی سنندج به نقد و اظهارنظر پرداخت.

به گزارش ایمنا، پخش کلیپ و اجرای گروه موسیقی کردی مسعود طالبانی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 748881

دیگر خبرها

  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه