Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس نتایج یک گزارش جدید، تقریبا یک میلیارد کودک و بزرگسال دارای معلولیت و افراد مسن نیازمند به تجهیزات توانبخشی و فناوری کمکی از دسترسی به این وسایل و تجهیزات محروم هستند.

به گزارش ایران اکونومیست، گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) و یونیسف نشان می‌دهد که بیش از ۲.۵ میلیارد نفر به یک یا چند فناوری کمکی و وسایل توانبخشی مانند ویلچر، سمعک یا  نرم افزارهای ارتباطی نیاز دارند که از میان آنها نزدیک به یک میلیارد که بیشترشان در کشورهای با درآمد کم و متوسط هستند، به این تجهیزات و وسایل دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: فناوری کمکی یک فرصت در بهبود کیفیت زندگی و تغییر دهنده زندگی است و دری را به روی آموزش کودکان دارای معلولیت، اشتغال و تعامل اجتماعی بزرگسالان دارای معلولیت و داشتن یک زندگی مستقل همراه با عزت برای افراد مسن باز می کند.

وی افزود: ممانعت از دسترسی مردم به این ابزارهای تغییر دهنده زندگی نه تنها نقض حقوق بشر است بلکه از نظر اقتصادی نیز کوته بینانه است. از همه کشورها می ‌خواهیم که دسترسی به فناوری‌های کمکی را به لحاظ مالی تامین و اولویت ‌بندی کنند و به همه فرصت بدهند تا با توانمندی‌های خود زندگی کنند.

"کاترین راسل"، مدیر اجرایی یونیسف گفت: نزدیک به ۲۴۰ میلیون کودک دارای معلولیت هستند. محروم کردن کودکان از حق برخورداری از محصولاتی که برای رشد آنها نیاز است، نه تنها به تک تک کودکان آسیب می زند بلکه خانواده ها و جوامع آنها را از هر چیزی که می تواند به برآورده شدن نیازهایشان کمک کند، محروم می کند.

وی تاکید کرد: بدون دسترسی به فناوری کمکی و تجهیزات توانبخشی، کودکان دارای معلولیت شانس ادامه تحصیل را از دست می دهند، خطر کودکان کار بیشتر شده و اعتماد به نفس و رفاه آنها مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، این گزارش خاطرنشان می کند که به دلیل افزایش سن جمعیت و بالا رفتن احتمال شیوع بیماری های غیرواگیر در سراسر جهان، احتمالا تعداد افرادی که به یک یا چند وسیله کمکی نیاز پیدا می‌کنند تا سال ۲۰۵۰ به ۳.۵ میلیارد نفر خواهد رسید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان جهانی بهداشت ، یونیسف ، تجهیزات توانبخشی ، معلولان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت یونیسف تجهیزات توانبخشی معلولان سازمان جهانی بهداشت تجهیزات توانبخشی دارای معلولیت فناوری کمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است