Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز سه‌شنبه _بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ وزیر آموزش‌وپرورش برای افتتاح طرح‌های آموزشی وارد اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز سه‌شنبه _بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش برای افتتاح طرح‌های آموزشی وارد اصفهان شد.

لزوم توجه تشکل‌های دانش‌آموزی برای نیازسنجی مناطق کمتر برخوردار

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه_ در نشست صمیمانه با جمعی از دانش‌آموزان استان اصفهان، اظهار کرد: امروز در استانی با قدمت طولانی، تمدن شکوفا، مفاخر فراوان، دارالشهدا و پیشرو در برنامه‌های نظام تعلیم تربیت هستیم و حضور دانش‌آموزان در این نشست‌ها علاوه بر اینکه آنها را به عنوان فردی بالنده در تشکل تربیت می‌کند، زمینه‌ساز آمادگی برای ایفای مسئولیت، تعهد دینی و اجتماعی به عنوان یک عضو کارآمد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هدف ایجاد تشکیلات در نظام اسلامی، افزود: نظام‌های غربی که پایه‌ریز آنها انسان‌گرایی و علم‌گرایی است، موضوع حکمرانی خوب را مطرح می‌کنند که نتیجه آن جنگ‌ها، استثمار مردم و مواردی بود که در گذشته به کشور ما تحمیل شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در برابر مفهوم غربی، رهبر معظم انقلاب موضوع حکمرانی متعالی یا شایسته را مطرح می‌کنند که ناظر بر حضور مؤثر در جامعه مبتنی‌بر آموزه‌های دینی و الهی است و در حکمرانی شایسته یا متعالی یکی از نقش‌آفرینان در تحقق آن حلقه‌های میانی هستند که نقش واسطه بین حکومت و گروهی که باید به آنها خدمتی داده شود، دارند.

وی درباره گلایه برخی دانش‌آموزان از نبود مربی تربیتی در برخی مدارس، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از دانش‌آموزان در تشکل‌ها فعال هستند و در قالب طرح‌های مختلف مانند طرح‌های جهادی پس از پایان امتحانات در بخش‌های زیرساختی یا علمی و آموزشی برای تقویت حکمرانی شایسته نظام نقش‌آفرینی می‌کنند.

نوری نقش تشکل‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی را بی‌بدیل دانست و گفت: گروه‌هایی که حتی در خارج از کشور شکل گرفت مانند انجمن اسلامی، در پیروزی انقلاب و حتی در برابر مهم‌ترین تهدید نظام یعنی دفاع مقدس، نقش‌آفرینی کردند و با ورود همین تشکل واسط مقدس به جنگ بود که ورق را برگرداند و شکست حصر آبادان، فتح المبین و فتح خرمشهر را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: در دوره کنونی نیز همین تفکر به خارج از کشور مانند لبنان، فلسطین، سوریه و یمن صادر شد و همان نقش حکمرانی شایسته را برای آنها ایفا کرد پس بدانید که کار شما چقدر مهم است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مسیر ایفای این نقش با موانع زیادی برخورد می‌کنند، تصریح کرد: در برپایی یک هیئت مذهبی یا اجرای یک برنامه در مسجد، نسل جوان با موانع زیادی روبه‌رو هستند، بنابراین بدانید موانع وجود دارند و توصیه‌های آموزش و پرورش را دلیل بر اجرای صددرصدی طرح‌ها ندانید و خود را آماده رویارویی با موانع کنید همانگونه که خداوند موانع و مشکلات دنیوی را در مسیر تربیتی پیغمبران قرار داد.

وی از دانش‌آموزان خواست تشکیلات را به تعداد، محدود نکنند و افزود: برخلاف بیشتر تشکیلات سیاسی باید دایره اعضا را بسیار بزرگ کنید تا همه دانش‌آموزان جزو دایره‌ها و حلقه‌ها باشند و این حلقه‌ها مشخص و تعریف شده باشد.

وزیر آموزش و پرورش شرط موفقیت تشکل‌های دانش‌آموزی را استفاده از نظرات همه دانش‌آموزان دانست و تاکید کرد: توجه ویژه و کالبدشکافانه رهبر معظم انقلاب به تشکل‌های دانش‌آموزی به معنای اهمیت شما است و اطمینان دارم که پس از این جلسه، فعالیت‌های خود را برای نیازسنجی زیرساخت‌های فیزیکی، تحصیلی و تربیتی مناطق کمتر برخوردار استان اصفهان و استان‌های همجوار شروع خواهید کرد.

نوری خواستار تشکیل گروه جهادی تشکیل برای پر کردن خلأهای موجود در نظام آموزش و پرورش از سوی تشکل‌های دانش‌آموزی شد و گفت: باید فضای جهادی را ببینیم، تلاش می‌کنیم در مدرسه به بچه‌ها میدان دهیم، باید از نوجوانان انتظار داشته باشیم آرمان‌خواه باشند، شهر اصفهان نیز مشکلات بسیار زیادی دارد که بخش زیادی از آنها با فعالیت تشکل‌ها قابل حل است.

اصفهان ۶ هزار دانش‌آموز و ۳۰۰ فرهنگی شهید تقدیم انقلاب کرده است

محمدرضا ابراهیمی ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در بازدید از پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خیام، اظهار کرد: نقش دانش‌آموز در آموزش و پرورش بی‌بدیل است، یعنی همه ارکان نظام آموزش کشور جمع می‌شوند تا در خدمت دانش‌آموز باشند؛ معلم و مدرسه زمانی معنا می‌یابد که دانش‌آموز باشد، پس همه در خدمتِ این جمع هستند تا به‌طورهمزمان، دانش‌آموز را آموزش و تربیت دهند.

وی افزود: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب به موضوع تمدن اسلامی فراوان اشاره شده است؛ تمدن اسلامی نوینی که مورد توجه ایشان است یعنی تمدنی که زمینه‌ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود (عج) باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این تمدن مقدماتی دارد؛ کسی می‌تواند تمدن‌ساز باشد که توان خودسازی داشته باشد و بعد از آن در جامعه تکامل می‌یابد و هیچ گروهی بهتر از دانش‌آموزان وجود ندارد. رهبر معظم انقلاب امید فراوانی به دانش‌آموزان دارند و ۳۶ هزار دانش‌آموز در کشور نشان از حضور پویا و فعال آن‌ها در کشور دارد.

وی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در نهضت انقلاب اسلامی نشان از آن دارد که دانش‌آموز اسلامی، پویا و اثرگذار است و اصفهان در همه ابعاد سرآمد بوده و هست؛ به‌طوری‌که از ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید کشور، شش هزار دانش‌آموز اصفهانی مدال شهادت را از دستان امام زمان دریافت کرده‌اند و از بیش از دو هزار و ۵۰۰ فرهنگی شهید، ۳۰۰ نفر اصفهانی هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شهدا هویت‌ساز بودند و ما نیز باید هویت‌ساز باشیم، تصریح کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، توجه به هویت‌آفرینی و افتخار و اینکه ما مسلمان انقلابی هستیم، مشهود است؛ افتخار می‌کنیم به اینکه اصفهان تمدن‌ساز است و شما دانش‌آموزان، نمادی از دانش‌آموز مؤمن انقلابی هستید.

ساخت و بهسازی فضاهای ورزشی مدارس دنبال می‌شود

آذرکیوان امیرپور صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاح طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی، اظهار کرد: شاهد اتفاقات خوبی در تربیت‌بدنی آموزش و پرورش هستیم؛ به غیر از طرح استعدادیابی می‌توان به طرح «شهیدسلیمانی» اشاره کرد که اعتبارات قابل‌ملاحظه‌ای به آن تعلق گرفته است. در این طرح، ساخت و بهسازی فضاهای ورزشی مدارس دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف این طرح، استعدادیابی دانش‌آموزان متوسطه اول است؛ زیرا معتقدیم استعدادیابی دانش‌آموزان در تربیت‌بدنی آموزش و پرورش حلقه مفقوده است. از سال گذشته با همکاری وزارت ورزش و جوانان و اساتید تربیت‌بدنی دانشگاه اصفهان، تیمی در آموزش و پرورش اصفهان به منظور هدایت ورزشی و استعدادیابی دانش‌آموزان تشکیل شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: این طرح در سال جاری در مدارس استان اصفهان آغاز شده است که در قالب گروه‌های ۴۲ نفره از دانش‌آموزان تست گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: طی چندین ماه، جلساتی برگزار شد و امسال، زمان گشایشِ مدارس، طرح را در مدارس شهر اصفهان به صورت هماهنگ و در گروه‌های ۴۲ نفره اجرا کردیم و در هشت ایستگاه تست‌های لازم را گرفتیم و دانش‌آموزان پس از تست اولیه در سه سطح، سطح‌بندی شدند که این افراد به کانون‌های ورزشی ارجاع داده می‌شوند.

امیرپور تصریح کرد: ۳۰۰ بازی در کانون‌ها تعریف شده است و براساس علایق و توانایی دانش‌آموزان و دسترسی به امکانات به گرایش خاص ارجاع داده می‌شوند و پس از طی شدن این فرآیند که دو ماه طول می‌کشد دانش‌آموزان به هیئت‌های ورزشی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ۵۰ هیئت ورزشی ۲۲ هیئت انتخاب شده که از نظر نوع دسترسی دانش‌آموزان این هیئت‌ها در نظر گرفته شدند، افزود: خانواده‌ها برای ورزش فرزندان خود نزدیک‌ترین باشگاه‌ها را انتخاب می‌کنند، در موضوع استعدادیابی دانش‌آموزان براساس استعداد خود به رشته‌های مورد علاقه خود و دارای استعداد انجام آن‌ها سوق داده می‌شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید زمینه تربیت بدنی و ورزش پررنگ‌تر و خروجی استعدادیابی ورزشی به قهرمانی و تیم‌های برسد.

امیرپور ادامه داد: در جلسه هفته گذشته فرهنگیان بر استعدادیابی و شناسایی استعداد دانش‌آموزان تاکید ویژه شد که نخستین پایگاه در اصفهان افتتاح شد و امیدواریم این طرح به کشور تعمیم داده شود و پایه‌گذار حرکتی انقلابی و جهادی باشیم.

صلاح و رستگاری در کنکور و مدرک نیست / اهمیت داشتن پیوست فرهنگی برای طرح‌ها

«یوسف نوری» صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاحیه طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی، اظهار کرد: استان زرخیز اصفهان در بعد فرهنگ، تمدن، ایثار، شهادت، علم و اخلاق همواره پیشتاز بوده و امیدواریم همواره اولین‌ها از این استان رقم بخورد.

وی خواستار همراهی همه بخش‌ها برای پرورش آینده‌سازان کشور شد و افزود: رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته به نقش آموزش و پرورش در تمدن‌سازی اشاره ویژه داشتند؛ این موضوع مبتنی بر دو وجه است، نخست وجه شرعی که انتخاب برخی پیامبران به دلیل قدرت جسمانی آن‌ها بوده است و در روایات نیز آمده که برای راندن دشمن باید همواره آماده باشید و این کار نیاز به توان جسمی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توصیه برخی علما مبنی بر واجب بودن ورزش، ادامه داد: برخی مراجع مقدمه واجب را واجب دانستند؛ مثل رابطه وضو و نماز، برای انجام کاری باید ورزش نیز واجب شود. همچنین رهبر معظم انقلاب موضوع تحصیل، تهذیب و ورزش را مطرح می‌کنند که تهذیب به معنای آماده شدن برای دریافت ایمان است و نیاز به داشتن جسم قوی و قوت علمی دارد.

وی با اشاره به معرفی یکی از مفاخر استان به نام مرحوم «سعید کاظمی‌آشتیانی» پدر سلول‌های بنیادین ایران و پرفسور «نصراصفهانی» به عنوان شخصیت‌های برجسته علمی، گفت: داشتن جسم قوی، نام انسان را رفیع و در قله قرار می‌دهد؛ دومین مبنای توجه به تربیت بدنی و ورزش در آموزش و پرورش، قانون است که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به عنوان قانون اساسی مبنا قرار می‌گیرد.

نوری، اصل سه سند تحول بنیادین را درباره بخش تربیت بدنی دانست و تصریح کرد: در این اصل تاکید شده است که بخش تربیت بدنی باید زمینه را برای شکوفایی استعدادها فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان باعث می‌شود جسم آن‌ها قوی‌تر شود و با حضور در مسابقات ملی و جهانی، برای جامعه هم سودمند باشند.

وی اصل در نظام آموزشی را بر تربیت دانست و تاکید کرد: ورزش باعث ایجاد تعادل روحی و جسمی در افراد می‌شود؛ به همین دلیل است که افراد ورزشکار صبور و اخلاق‌مدار هستند چون سخت کار کرده‌اند.

وی توجه به تربیت اخلاقی دانش‌آموزان را یکی از موضوعات سند تحول بنیادین بیان کرد و گفت: در سال‌های گذشته، همواره دنبال کنکور بودیم؛ درحالی‌که صلاح و رستگاری در کنکور و مدرک نیست بلکه در مهارت است.

نوری داشتن مهارت را عامل موفقیت در رشته‌های دیگر از جمله پزشکی دانست و ادامه داد: برترین‌های علمی نیز باید مهارتی داشته باشند و این مهارت باید همه‌جانبه باشد؛ اگر یک جا نقصی وجود داشته باشد باید آن نقص را جبران کنیم و مهم‌ترین زمینه نیازمند توجه، در مباحث جسمی است که اگر درست پاسخ داده نشود، دانش‌آموزان را دچار آسیب‌های اجتماعی می‌کند.

وی افزود: یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول ورزش است؛ همچنین از نظر روان‌شناختی و ژنتیکی نیز بدن به ورزش نیاز دارد و دلیل بسیاری از بیماری‌ها این است که ورزش نمی‌کنیم. جامعه برای سلامتی نیاز به تحرک دارد، زیرا ورزش تنظیم‌گر ارگانیک موجود زنده بوده و شعار روح سالم در جسم سالم نیز بر همین مفهوم است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای جامعه‌شناختی ورزش برای دانش‌آموزان گفت: قرار گرفتن کودکان در محیط‌های ورزشی باعث می‌شود ابراز وجود کنند، تیم تشکیل دهند و کار تیمی را در ورزش انجام شود.

وی با اظهار خرسندی از آغاز اجرای این طرح از استان اصفهان، خاطرنشان کرد: موضوع ورزش را به صورت جدی دنبال می‌کنیم به ویژه آنکه پشتوانه این طرح علمی است و تاکید ما بر این است که کارهایی که در این دوران انجام می‌دهیم حتماً باید مبنای علمی داشته باشند؛ نیاز به تبلیغات و نمایشی کار کردن نداریم همین که دانشگاه را مبنا قرار دادید و بر آن مبنا کار انجام می‌دهید، دست مریزاد.

وی خواستار تهیه پیوست فرهنگی برای این طرح شد و ادامه داد: هیچ کاری در این دوره در آموزش و پرورش بدون پیوست فرهنگی نباید انجام شود حتی در عرصه ساخت مدارس برای اردوگاه‌ها باید با پیوست فرهنگی پیش برود. باید ببینیم این مدرسه چگونه است و چه نرم‌افزارهایی در آن‌ها وجود دارد که می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند؛ نمی‌گوییم غیب‌گویی بلکه باید آینده فناوری را ترسیم کنیم.

توجه ویژه آموزش‌وپرورش به ورزش و سلامت / تأمین اعتبارات ورزشی بدون وقفه

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی صبح امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاح طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این طرح، آموزش و پرورش در راستای استعدادیابی دانش‌آموزان، کوشا باشد. قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی، اشاره‌های فراوانی به موضوع ورزش تندرستی و سلامت دارد و از آنجا که این قانون برگرفته از مفاهیم دینی است، یادآور آن است که دین ما به سلامت روح و جسم توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به مفاهیم سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: این سند به شکل ویژه مورد توجه رهبر معظم انقلاب است و در آخرین دیدار با مسئولان آموزش و پرورش نیز به آن اشاره کردند؛ در این سند ساحت‌های شش‌گانه وجود دارد؛ یکی از ساحت‌ها زیستی بدنی بوده و اینجا خاستگاه ساحت بدنی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: اگر بخواهیم دانش‌آموزان را در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم، باید به همه ابعاد وجودی خلقت آن‌ها توجه کنیم؛ یکی از این ابعاد، جسمی است که زمینه ارتقای ابعاد روحی، تحصیلی و مهارتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین‌بار در کشور انجام می‌شود، ادامه داد: شناسایی استعدادها و هدایت دانش‌آموزان به جایی که استعدادها شکوفاتر شود، هدف اصلی این طرح است؛ امیدواریم بتوانیم در همه طرح‌های مفید و الگویی نقش بی‌بدیل اصفهان را آشکار کنیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش به ورزش و سلامت اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، تصریح کرد: اعتبارات ورزشی به صورت نقدی و بدون وقفه در حال تأمین است در این راستا توجه به ورزش مناطق محروم، ورزش دختران و مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد که همه استان‌ها از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

نخستین مرکز استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان در اصفهان افتتاح شد

فرهاد رضایی هدف از اجرای طرح استعدادیابی دانش‌آموزان را شناسایی استعدادها و هدایت به‌سمت رشته‌های مختلف ورزشی دانست و اظهار کرد: در این طرح اتوبوس از مدارس، دانش‌آموزان را به کانون منتقل می‌کند تا مورد سنجش و ارزیابی استعدادهای ورزشی قرار گیرند.

وی تمام دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی استان اصفهان را جامعه هدف این طرح خواند و افزود: درحال‌حاضر این طرح در شهر اصفهان در حال اجرا است و جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود.

رضایی با اشاره به پیشنهاد این طرح از سوی استان، خاطرنشان کرد: با تأیید وزارت آموزش‌وپرورش، این طرح به شکل پایلوت در اصفهان انجام می‌شود و این وزارت قول مساعد برای اختصاص اعتبار این طرح داده است.

وی درباره روند استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان، تصریح کرد: دانش‌آموزان پس از شرکت در آزمون، در سه سطح و در قالب ۳۰۰ بازی، مهارت‌های پایه ورزشی را می‌آموزند.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در قالب این طرح دانش‌آموزان با استعداد به ۲۵ هیئت ورزشی استان ورزشی معرفی می‌شوند، افزود: هدف نهایی این است که بازیکنان بیشتری در رشته‌های ورزشی شناسایی و به تیم‌های ملی معرفی شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش وارد اصفهان شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ به منظور دیدار با فرهنگیان و افتتاح طرح‌های آموزش و پرورش وارد استان اصفهان شد.

برنامه‌های وزیر آموزش‌وپرورش در سفر به اصفهان شامل بازدید و افتتاح چند پروژه آموزشی، افتتاح طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان، دیدار با نمایندگان دانش‌آموزان، دیدار با آیت‌الله ناصری و اقامه نماز جماعت، شرکت در جلسه جامعه خیران مدرسه‌ساز کشوری، افتتاح مجتمع آموزشی خیرساز مهرآفرین اوتیسم و دیدار با همکاران فرهنگی است.

کد خبر 575718

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش افتتاح طرح های آموزش و پرورش مطالبات معلمان مطالبات معلمان خرید خدمت طرح رتبه بندی معلمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان پایه سوم ابتدایی استعدادیابی دانش آموزان تشکل های دانش آموزی پرورش استان اصفهان وزیر آموزش و پرورش وزیر آموزش وپرورش سند تحول بنیادین رهبر معظم انقلاب آموزش و پرورش آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموزان هزار دانش آموز دانش آموزان سه شنبه بیست پیوست فرهنگی تربیت بدنی دانش آموز افتتاح طرح صبح امروز اصفهان شد یوسف نوری تشکل ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن

ایسنا/همدان فرماندار رزن از پیش بینی ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه عمرانی آموزش و پرورش این شهرستان در سال جاری خبر داد.

علی اصغر غفاری آثار پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد:برای حوزه آموزش و پروش شهرستان رزن اعتباری افزون بر ۵۲ میلیارد تومان در حوزه عمرانی پیش بینی شده که این میزان اعتبار برای ساخت مدارس فاطمیه رزن و  مدرسه روستای ملابداغ و سایر پروژه‌های حوزه آموزش و پرورش هزینه خواهد شد و باید در این رابطه نوسازی مدارس پیگیری تخصیص اعتبارات پیش بینی شده  برای تکمیل این پروژه ها را داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در شهرستان رزن  از رشته های مختلف تحصیلی تعداد ۱۰۴۱ نفر  در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند که در این رابطه ۱۴۰ نفر عوامل اجرایی فرایند برگزاری آزمون سراسری شهرستان را بر عهده دارند.

غفاری آثار با اشاره به در پیش رو بودن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم گفت: با توجه به عملکرد بسیار خوب معلمان  در حوزه تعلیم و تربیت شهرستان، حتما مسئولین همکاری لازم را با آموزش و پرورش برای هرچه بهتر برگزار شدن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم داشته باشند.

وی  در ادامه خواستار نگاه ویژه آموزش و پرورش نسبت به حرفه و  مهارت آموزی دانش آموزان شد و تصریح کرد: بازدید دانش آموزان رزنی از واحدهای موجود شهرک صنعتی رزن از نقش موثری در آشنایی  آنان با حرفه های مختلف و هدایت آنان به سمت مهارت و حرفه آموزی برخوردار خواهد بود.

وی  همچنین با تاکید بر ارتقاء سواد رسانه‌ای دانش آموزان توسط آموزش و پرورش گفت: آموزش سواد رسانه‌ای توسط آموزش و پرورش به دانش آموزان تاثیر بسزایی در آشنایی این قشر مهم جامعه با واقعیت های فضای مجازی و استفاده صحیح آنان از این فضا دارد.

امام جمعه رزن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش جزو ارکان اصلی هر جامعه است که بقاء، دوام و پیشرفت آن به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب و حاصل خون شهدا، تحول عظیم در نظام آموزشی و دستگاه تعلیم و تربیت بود که باید با توجه به آموزه‌های دینی، معنوی و تربیتی، این مهم حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر منصوری افزود: تربیت نسل آینده انقلاب و سکان‌داران نظام اسلامی توسط جامعه فرهیخته فرهنگیان در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و در همین رابطه مدارس، اساس و پایه تزکیه و تعلیم هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رزن هم از برگزاری امتحان نهایی برای سه پایه متوسطه نظری با ۱۲۰۰ نفر  دانش آموز خبر داد و گفت: برای برگزاری هر چه بهتر آزمون نهایی نیازمند حمایت بیشتر مسئولین هستیم.

پرویز علی بنده لو افزود: با تلاش های دانش آموزان و همت فرهنگیان شهرستان رزن، این شهرستان از بین  ۷۲۸ منطقه و شهرستان در کشور رتبه  ۲۶ کشور و اول استانی در قبولی امتحانات نهایی و میانگین نمرات را در سال گذشته کسب کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در هفته معلم، مسئولین در مدارس حاضر شده و از زحمات معلمان عزیز تجلیل خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو