Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@21:26:29 GMT

انگلیسی‌ها با تورم بی سابقه چه می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۴۷۸۸

انگلیسی‌ها با تورم بی سابقه چه می‌کنند؟

افزایش «آخرالزمانی» هزینه‌های زندگی و تورم بی‌سابقه در انگلیس، سبک زندگی بسیاری از مردم این کشور را تغییر داده و برخی به حذف وعده‌های غذایی روی آورده‌اند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا/ قیمت‌های «آخرالزمانی» عبارتی بود که رئیس بانک مرکزی انگلیس در جلسه روز دوشنبه با نمایندگان مجلس به‌کار برد و در یک شبانه روز گذشته بشدت خبرساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های موسسه نظرسنجی «اپسوس موری» نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در انگلیس سعی می‌کنند از وعده های غذایی خود صرف نظر، پول قرض کرده و یا کمتر بیرون بروند تا مخارج زندگی خود را تامین کنند. تعداد زیادی هم برای کاهش قبض انرژی، سیستم‌های گرمایشی خود را خاموش کرده اند.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، افزایش قبوض در انگلیس به این معناست که از هر چهار نفر یکی به حذف وعده های غذایی متوسل شده است. طبق این نظرسنجی بیش از چهار نفر از هر پنج نفر نگران افزایش هزینه های زندگی در ماه های آینده هستند.

نتایج این نظرسنجی حاکیست که فشار ناشی از افزایش قیمت‌ها در انگلیس بیشتر توسط افرادی حس می‌شود که درآمد کمتری دارند. نیمی از افرادی که کمتر از ۲۰ هزار پوند در سال درآمد داشتند، در مورد هزینه زندگی طی شش ماه آینده "بسیار نگران" هستند، در حالی که حدود دو نفر از هر پنج نفر ۵۵ هزار پوند یا بیشتر در سال درآمد داشتند.

به گزارش شبکه خبری اسکای، «لیزا برنی» مادر سه فرزند که سه شغل دارد، می گوید، آنچه که به عنوان درآمد قابل تصرف به حساب می آمد، اکنون صرف قبوض خانوار می شود.

خانم برنی افزود: «وقتی بچه دارید و ساعات بیشتری را کار می‌کنید باید هزینه پرستار بدهید. به این ترتیب درآمد شما عملا هدر می‌رود و مخارج شما را پوشش نمی‌دهد. این درحالیست که دولت لندن همچنان از آنچه به دست می‌آورید مالیات بر می‌دارد.»

این درحالیست که دیروز یک وزیر دولت «بوریس جانسون» در اظهارنظری بحث‌برانگیز به افرادی که با افزایش شدید قیمت‌ها و تورم بی‌سابقه در انگلیس دست و پنجه نرم می‌کنند، توصیه کرد که ساعات بیشتری را کار کنند یا شغلی را انتخاب کنند که درآمد بهتری دارد.

یافته‌های موسسه ایپسوس موری نشان می دهد که از هر پنج انگلیسی سه نفر برای کاهش قبض انرژی، سیستم گرمایشی خود را خاموش کرده است. هزینه انرژی در انگلیس از ماه گذشته میلادی ۷۰۰ پوند در سال افزایش یافت و کارشناسان هشدار داده‌اند که قیمت‌ها در زمستان آینده دوباره افزایش می‌یابد.

این درحالیست که بسیاری از مردم برای مهار و کنترل هزینه‌های افسارگسیخته انرژی، کنتورهای خود را شارژی کرده‌اند. به گزارش اسکای نیوز، میکی شیکا، پرستار کودک و بنیانگذار یک موسسه خیریه مستقر در ویگان، که کنتور برق خود را شارژی کرده می‌گوید: "دیگر نمی توانم از عهده قیمت ها برآیم. این تنها راه کنترل هزینه های من است وگرنه بدهکار خواهم شد. وی ادامه داد: "وقتی شارژم تمام می شود، شمع روشن می کنم. "

طبق یافته‌های ایپسوس‌موری، از هر پنج انگلیسی تقریباً یکی برای گذران زندگی خود پول قرض کرده است. راه دیگری که مردم سعی در کاهش هزینه‌های زندگی دارند، رانندگی کمتر است. میانگین قیمت هر لیتر بنزین و گازوئیل در انگلیس در سال جاری پس از آغاز جنگ اوکراین، به بالاترین حد خود رسیده است.

با توجه به اینکه انتظار می رود تورم تا پایان امسال به ۱۰ درصد برسد، بسیاری از مردم انگلیس سبک زندگی خود را برای کاهش هزینه های زندگی تغییر داده‌اند. از هر پنج نفر دو نفر گفتند که برای خرید هفتگی خود به سوپرمارکت ارزان‌تری روی آورده‌اند، زیرا بسیاری از اقلام اصلی مانند کره و مرغ طی سال گذشته یک دهم افزایش یافته است.

۹۰ درصد انگلیسی‌ها انتظار دارند تا قبوض آب و برق در شش ماه آینده افزایش بیشتری را تجربه کند. نزدیک به نیمی از مردم این کشور هم انتظار دارند که پرداخت وام مسکن یا اجاره ‌بها افزایش یابد.

موسسات خیریه بی خانمان هشدار داده اند که با ورود تورم به بازار مسکن، هزاران نفر احتمالا در معرض خطر اخراج و بی‌خانمانی قرار خواهند گرفت.

/انتهای پیام
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزینه های زندگی بسیاری از مردم قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی