Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، همزمان با ۱۷ اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی ،سپاه کربلا مازندران سه هزار گروه جهادی بسیج سازندگی در قالب گروه های مختلف جهادی تخصصی به دورترین نقاط استان و بویژه مناطق محروم اعزام کرد که سردار مسلم سیاوشی عصر سه شنبه گزارشی از اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی و برنامه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی کربلا مازندران در نشست با خبرنگاران تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار این که در این رزمایش با همکاری جامعه بسج پزشکی  ۱۷ داندانپزشک نیز خدمات مختلف درمانی را به مردم محروم ساکن در مناطق دوردست ارایه کردند، افزود : با همکاری  دامپزشکی استان نیز گروه های جهادی واکسیناسیون ۲ هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین و ۴۲۰ هزار راس دام سبک را به صورت رایگان در مناطق روستایی و کوهپایه ای استان انجام دادند.

سردار مسلمی با اظهار این که ۸۷۰ گروه جهادی زنان بسیج مازندران نیز تهیه جهیزیه بیش از ۱۰۰ نفر از دختران خانواده های محروم را تهیه کردند، گفت: این گروه جهادی زنان پنج هزار بسته معیشتی را در این رزمایش بین مستضعفان استان توزیع کردند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت : بسیج عشایر مازندران نیز در قالب بیش از ۳۰ گروه جهادی آبررسانی به دامداران عشایری در دو شهرستان بابل و نوشهر را عملیاتی کرد.

وی افزود : همزمان با آغاز رزمایش جهادگران فاطمی ، ۵۰۰گروه جهادی در قالب شیفت ایثارگران به صورت رایگان به کمک واحد های تولیدی و صنعتی رفتند تا تولیدات محصولات اساسی استان رونق بگیرد.

 سردار مسلمی با توضیح این نکته که امروز علاقه مندی مدیران دستگاه های اجرایی دولت سیزدهم نیز بر خلاف دولت گذشته در حمایت و تعامل با گروه های جهادی بیشتر شده است و به طور یقین با همکاری بیشتر دولتمردان خدمات عمومی و تخصصی از سوی گروه های جهادی به مناطق محروم و دور افتاده استان عملیاتی تر می شود، بیان داشت: کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی، اجرای طرح های بهداشتی و درمانی، ترویج اقتصاد روستایی، ارایه تسهیلات برای کارآفرینان روستایی، اشتغال زایی، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، کمک به رونق دامداری و دامپروری، حمایت از ایجاد و تجهیز واحدهای زودبازده و کوچک کشاورزی، زراعی و گلخانه ای از برنامه های گروه های جهادی سازمانده یافته در  بسیج سازندگی استان است.

وی شکل گیری بسیج سازندگی را  از رهنمودهای مقام رهبری مبنی بر بسیج کردن جوانان کشور برای سازندگی توصیف کرد و گفت:  برای رسیدن به اهداف مورد نظر تعامل با ادارات و سازمان های دولتی برای تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم ضروری است .

رزمایش جهادگران فاطمی با سه هزار گروه جهادی بسیج سازندگی مازندران به مدت ۱۰ روز همزمان با سراسر کشور از هفدهم اردیبهشت تا بیست و ششم اردیبهشت برگزار شد.

سردار مسلمی بزرگ ترین طرح محرومیت زدایی بسیج سازندگی مازندران را آبرسانی به ۱۲۸ روستای محروم استان با ۳۱۵میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری عنوان کرد و گفت: این طرح با همکاری قرارگاه امام مجتبی (ع) سپاه پاسداران کشور و همکاری آب و فاضلاب استان مازندران شروع شد و گروه های جهادی متخصص مسئولیت عملیات اجرایی این طرح را برعهده گرفتند.

وی افزود : طبق برنامه سال آینده نیز آبرسانی به ۳۵۰ روستای باقی مانده در مناطق محروم مازندران انجام خواهد شد تا مشکل کم آبی برای مردم استان مرتفع شود.

سپاه کربلا مازندران با تمام قدرت در خدمت عملیاتی شدن جراحی اقتصادی دولت قرار دارد

فرمانده سپاه کربلا مازندران همچنین با بیان این نکته که این استان به دلیل اهمیت تولیدات مهم کشاورزی به خصوص تولید مرغ و روغن نقش محوری در تنظیم بازار استان تهران به عنوان پایتخت کشور دارد، گفت: همسو با رویکرد دولت مبنی بر مردمی کردن یارانه ها در این دو بخش ، سپاه کربلا در قالب ضابط قضایی نظارت های خود در بخش تولید و توزیع چندین برابر کرد ، به طوری که در مدت یک هفته اخیر هفت هزار و ۳۲۴ تن روغن احتکار شده ، ۳۳ تن شکر ، یک تن ماکارانی ، ۱۲تن آرد ، هشت تن تخم مرغ و ۲۷ تن نهاده های دامی را در ۱۸ شهرستان استان کشف کرده است.

سردار مسلمی با اظهار این که اگر چه معتقدیم دولت می بایست اطلاعات تبینی جراحی اقتصادی را با هدف مردمی کردن یارانه بهتر از این اطلاع رسانی می کرد تا مردم بهتر همراهی کنند، بیان داشت: به هر حال باید بپذیریم که همواره فساد و رانت در ارز ترجیجی به جیب عده ای خاص می رفت و از طرفی اختلاف قیمت ارازق عمومی نظیر آرد ، سوخت ، مواد پروتئینی و روغن به دلیل وجود یارانه ، قاچاق می شود که این جراحی اقتصادی سبب حذف قاچاق خواهد شد که البته نیاز به زمان دارد که امیدواریم آستانه صبر و تحمل مردم بیش از این باشد.

وی نمونه بارز اختلاف قیمت ارزاق عمومی را مربوط به آرد دانست و توضیح داد : اگر هر نانوایی فقط دو کیسه از سهیمه آرد یارانه ای را در روز به مدت یک ماه در بازار آزاد بفروشد درآمدی بیش از ۳۰ میلیون کسب می کند که سوء استفاده در استان بیشمار اتفاق می افتد.

او افزود : به همین دلیل طرح نطارت بر خبازی ها مبنی بر هر واحد نانوایی یک بازرس جهادی را به استانداری پیشنهاد دادیم که سپاه کربلا مازندران آمادگی اجرای آن را دارد.

توزیع رایگان گوشت ۸۰ راس گاو بین اقشار محروم شهرستان ساری  

فرمانده سپاه کربلا مازندران همچنین اعلام کرد که در راستای کمک به مردم با همکاری خیرین فردا پهارشنبه ۸۰ راس گاو به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در کشتارگاه ساری ذبح می شود که گوشت آن به صورت رایگان بین افراد محروم ساری توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها ساری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مازندران سازمان بسیج سازندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مازندران ساری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مازندران سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران جهادگران فاطمی گروه های جهادی بسیج سازندگی سردار مسلمی مناطق محروم گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه

 معصومه توکلی مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه آئین بزرگداشت روز روانشناس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات سلامت، مشاوره و روانشناسی توسط دستگاه‌های مختلف در ستاد‌های مختلف در حال انجام است، اما موضوع این است که کفایت و جامعیت آنها به جایی نرسیده است که بتوانند به اندازه کافی در دسترس  مردم باشند و از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در این راستا وجود دارد تعرفه خدمات مشاوره و روانشناختی  است، افزود: همانگونه که در جریان هستید علیرغم اینکه تعرفه این خدمات بالا نیست و طبق مصوبه هیئت وزیران اعلام می‌شود، اما از آنجا که برای نتیجه گیری از موضوع مراجعه به روانشناس نیازمند این  هستیم که چندین جلسه  در برخی مواقع ۱۰ تا ۱۲ جلسه  مراجعه کنیم این رقمی که فرد باید بپردازد بالا است.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بیمه خدمات مشاوره و روانشناسی یکی از درخواست‌هایی است که جامعه روانشناسی دارند و تلاش شده کار‌هایی انجام شود که متاسفانه اکنون بسیار محدود و قلیل است.


توکلی عنوان کرد: حتما نیاز است که نظام بیمه دقیق کامل و جامع همانگونه که در نظام بیمه‌ای سلامت جسم است در سلامت روح نیز اتفاق بیفتد.


وی با بیان اینکه اثر بخشی خدمات همواره مورد توجه بوده است، بیان کرد:  خدماتی که قرار است به آحاد مردم ارائه شود باید اثر بخش بوده و نیاز آنها را مرتفع کند در امر مشاوره اینکه فرد  بخواهد بهره کافی ببرد نیازمند  مداومت است.

توکلی عنوان کرد: مانند بیماری جسمی که مراجعه می‌کنید و  برای درمان تا مدتی باید تحت نظر باشید در مداخله خدمات روانشناختی هم  همین گونه است، متاسفانه مردم خیال می‌کنند با یک بار مراجعه به روانشناس به صورت کامل مشکلشان برطرف می‌شود در صورتی که مسئله بهداشت روان بسیار پیچیده‌تر از مسائل جسمی است  و می‌طلبد که به این موضوع دقیق‌تر فکر کنیم.

وی گفت:  باید برای افرادی که نیاز به مداخله روانشناختی دارند  و بضاعت پرداخت این هزینه را ندارند تدابیری اتخاذ شود.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور، افزود: ما در سازمان بهزیستی خط مشاوره ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲شب خدمات رایگان مشاور تلفنی به آحاد مردم ارائه می‌دهد این خدمات بدون اینکه فرد بخواهد اسمش را اعلام کند و یا اطلاعاتی از خود ارائه بدهد انجام می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه خدمات دقیق و کامل مشاوره باید حضوری انجام شود، افزود:  بهزیستی برای مشاور حضوری نیز به اقشار نیازمند مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

وی اظهارکرد: سند خدمات جامع سلامت روان و  موضوعات مرتبط با آن در کشور از چندسالی که منقضی شده ابلاغ مجدد این سند که وظایف هر دستگاه در آن نوشته شده میتواند کمک  کند که‌همه دستگاه‌ها بینشان هم افزایی انجام شود و در کنار هم خدمات بهتری ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان