Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید روح‌الله لطیفی گفت: میزان ورود کالای اساسی به کشور مناسب است و ترخیص آن به سرعت در حال انجام است و در حال حاضر چهار میلیون و ۲۷۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات به عنوان ذخایر استراتژیک در حال تخلیه یا ترخیص هستند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: از چهار میلیون و ۲۷۰ هزار تن کالای اساسی که موجود در بنادر و یا در حال تخلیه هستند، سه میلیون و ۱۰۷ هزار تن کالا در اماکن بندری و گمرکی هستند و تشریفات ترخیص آن در حال انجام است و ۱۷ شناور نیز با ۳۵۰ هزار و ۶۲۶ تن کالا در حال تخلیه کالا‌های خود در بنادر هستند و ۸۱۱ هزار و ۶۴۶ تن کالا نیز در ۱۶ شناور در صف تخلیه کالا‌های اساسی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطیفی افزود: روزانه بیش از پنجاه هزار تن کالای اساسی با بیش از دوهزار دستگاه کامیون و ۱۵۰ واگن از گمرکات اجرایی در حال ترخیص بوده و به شبکه توزیع و تولید ارسال می‌شود.

سخنگوی گمرک در مورد کالا‌های اساسی موجود در اماکن بندری و گمرکی توضیح داد: ذرت با دو میلیون و ۴۶ هزار و ۶۶۵ تن در صدر کالا‌های موجود است که یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۸۲۶ هزار و ۶۳۸ تن آن در جریان اقدامات مرتبط با ترخیص است و ۷۲ هزار و ۹۵۶ تن نیز در حال تخلیه از شناور‌ها و ۱۴۷ هزار و ۷۱ تن نیز در صف تخلیه شناور‌ها قرار دارد.

لطیفی در ادامه گفت: گندم با ۸۲۳ هزار و ۹۰۸ تن دومین کالای اساسی از نظر میزان موجودی است که در حال ورود و توزیع به کشور بوده که ۲۹۷ هزار و ۷۴ تن آن در اماکن بندری و در حال مقدمات ترخیص، ۱۱۸ هزار و ۹۶۷ تن در حال تخلیه و ۴۰۷ هزار و ۸۶۷ تن نیز در شناور‌ها منتظر تخلیه هستند.

وی افزود: بعد از ذرت و گندم، دانه‌های روغنی و روغن خام بیشترین موجودی و ذخایر را در بین کالا‌های اساسی در بنادر کشور به خود اختصاص داده است، دانه‌های روغنی و سویا با ۵۹۲ هزار و ۷۴۳ تن که ۳۵۴ هزار و ۱۰ تن آن در اماکن بندری در حال انجام اقدامات ترخیص و مابقی در حال تخلیه و یا در صف تخلیه از شناور‌ها هستند، و ۳۵۰ هزار و ۸۶۵ تن روغن خام در اماکن بندری در حال ورود به کشور و توزیع در چرخه تامین و کارخانه‌ها هستند.

سخنگوی گمرک در باره سایر کالا‌های اساسی موجود و در حال ترخیص در گمرکات و بنادر گفت: جو با ۲۰۳ هزار و ۶۳۴ تن که ۱۹۵ هزار و ۳۳۱ تن آن در اماکن بندری در حال اقدام برای ترخیص است و مابقی در حال تخلیه از شناورها، برنج با ۱۱۱ هزار و ۸۲۲ تن که ۸۰ هزار و ۲۴۰ تن آن در حال انجام تشریفات ترخیص بوده و ۳۱ هزار و ۵۸۲ تن آن در حال تخلیه از شناور‌ها است و ۷۶ هزار و ۸۶۷ تن شکر خام که سه هزار و ۳۶۷ تن آن در حال انجام تشریفات ترخیص بوده و ۷۳ هزار و ۵۰۰ تن آن نیز در شناور‌ها منتظر تخلیه هستند.

لطیفی در پایان تاکیدکرد‌: گمرکات مرتبط با ورود کالا‌های اساسی بدون تعطیلی و به صورت ۲۴ ساعته حتی در بدترین شرایط آب و هوایی مشغول به خدمت رسانی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گمرک واردات کالاهای اساسی کالا های اساسی اماکن بندری تخلیه از شناور حال انجام هزار تن کالا حال تخلیه کالای اساسی صف تخلیه آن در حال شناور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، جواد محمدی افزود: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او تأکید کرد: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

این مسئول تأکید کرد: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

محمدی افزود: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود