Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عبدالرضا نوروزی روز سه‌شنبه در مراسم آغاز به کار چهارمین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایرانیان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بررسی‌های تغذیه بیماران در مراکز درمانی مختلف کشور از جمله بیمارستانهای امام خمینی تهران و بیمارستانهای قائم و امام رضای مشهد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دانشیار گروه تغذیه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه موضوع تغذیه بیمارستانی از محورهای مهم مورد توجه سازمان بهداشت جهانی است، اظهار داشت: در این راستا  کدگذاری سوء تغذیه بیمارستانی به عنوان یک بیماری و بایک کد خاص وارد سیستم طبقه‌بندی بین‌المللی آماری بیماری‌ها خواهد شد که این موضوع می‌تواند نقش بسیاری در درمانی شدن تغذیه داشته باشد و بدین ترتیب خدمات تغذیه‌ای در بیمارستان‌ها به جای یک سیستم غذایی ساده به عنوان خدمات درمانی در نظر گرفته خواهد شد.

دکتر نوروزی با بیان اینکه عدم کفایت تغذیه بیماران از دیگر مشکلاتی است که در بیمارستان‌های کشور در زمینه تغذیه با آن مواجه هستیم، افزود: طبق بررسی‌هایی که از حدود ۶۰ آی.سی.یو در کشور انجام داده‌ایم، حدود ۶۰ درصد بیماران بستری در این بخش‌ها، کمتر از ۶۲ درصد کالری و نیز حدود ۵۴ درصد پروتئین مورد نیاز خود را دریافت می‌کردند که این موضوع در بیماران بخش‌های مراقبت‌های ویژه تروما (TICU) و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) وخیم تر گزارش شده است.

 گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۲۳۳ دانش‌آموخته 

مدیر گروه تغذیه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش با بیان این که گروه تغذیه دانشکده پزشکی این دانشگاه از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کرده است، گفت: این در حالی است که این گروه در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را به صورت مشترک ابتدا با گروه فیزیک پزشکی و سپس با گروه بیوشیمی آغاز کرده بود.

دکتر محسن نعمتی افزود: رشته‌های کارشناسی ارشد علوم تغذیه، دکتری تخصصی علوم تغذیه، دکتری پژوهشی علوم تغذیه، کارشناسی ارشد بهداشت و ایمنی موادغذایی، کارشناسی ارشد تغذیه بالینی، پسا دکتری علوم تغذیه از جمله رشته‌های فعال در گروه تغذیه می‌باشند که تاکنون ۲۳۳ دانشجو در این رشته‌ها پذیرش و ۱۵۶ نفر از آنان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با بیان این که گروه تغذیه این دانشگاه به عنوان قطب تغذیه بالینی کشور مشخص شده است، افزود: کسب بیش از ۲۰عنوان جایزه آموزشی و پژوهشی از سال ۱۳۹۰ تاکنون، مسوول برگزاری آزمون مصاحبه دکتری تخصصی کشور، مسوول دو قطب تغذیه و صنایع غذایی کلان منطقه ۹، برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه بازآزمونی به عنوان دبیر علمی و سخنران، راه اندازی رشته دکتری تخصصی علوم تغذیه برای اولین بار در کشور، موفقیت اخیر به عنوان اعطای یکی از سه قطب ماموریت پژوهشی به گروه تغذیه و  انتخاب به عنوان مرجعیت علمی در حوزه تغذیه و همچنین  راه اندازی رشته تغذیه بالینی در سایر دانشگاههای کشور از جمله دستاوردهای گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

این مسوول اظهار داشت: برگزاری ۲۵ کنگره و همایش ملی و بین‌المللی، برگزاری دوره کارورزی تغذیه برای دانشجویان پزشکی، تاسیس مرکز درجه ۲ یونسکو، مسوولیت انجمن تغذیه آسیا به مدت یک سال، برگزاری دوره پیشرفته تغذیه بالینی برای فراگیران دانشگاه کابل در سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ و نیز دوره پیشرفته تغذیه بالینی برای فراگیران دانشگاه سلیمانیه از جمله دستاوردهای بین‌المللی گروه تغذیه به شمار می‌رود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دانشگاههای برتر در جهان

رییس مرکز بین‌المللی علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی تحت نظارت یونسکو نیز در این همایش گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۲۰۲۲ جزو دانشگاههای برتر دنیا شناخته شده است و دانشکده داروسازی این دانشگاه رتبه اول کشور را داراست.

دکتر مجید غیور مبرهن ادامه داد: این دانشگاه دارای ۱۸ دانشمند یک درصد برتر جهان، دارای رتبه ۱۸ از نظر تعداد مقالات ارائه شده در مجلات تغذیه در دنیا و همچنین دارای رتبه ۲۷ مقالات چاپ شده در زمینه تغذیه در جهان می‌باشد.

رییس مرکز بین‌المللی علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی تحت نظارت یونسکو در خصوص نقش و اهمیت تغذیه در درمان بیماریها گفت: در کشور فرصت و ظرفیت بسیار بالایی در این خصوص وجود دارد که با همفکری و هم افزایی می توانیم اقدامات موثری را در زمینه حوزه تغذیه شاهد باشیم.

 چهارمین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایرانیان از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به مدت سه روز با حضور پژوهشگران و استادان برجسته ملی و بین‌المللی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها سوء تغذیه مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد تغذیه سالم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوء تغذیه مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد سوء تغذیه مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد تغذیه بالینی علوم تغذیه گروه تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان