Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@23:52:02 GMT

دیدار سرلشکر باقری با رئیس‌جمهوری تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۵۷۸۸

دیدار سرلشکر باقری با رئیس‌جمهوری تاجیکستان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور در کاخ ریاست‌جمهوری تاجیکستان با امامعلی رحمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرلشکر محمد باقری در دومین روز از سفر خود به جمهوری تاجیکستان، با امامعلی رحمان رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در این دیدار با تاکید بر اینکه  مشترکات فرهنگی هنوز هم به عنوان اساسی‌ترین زمینه تحکیم پیوندها میان مردم دو کشور محسوب می‌شود، گفت: ریشه‌های تاریخی یکسان و زبان مشترک، شرایط بی‌بدیلی را برای توسعه بیش از پیش مناسبات اعم از دفاعی، نظامی،  فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامعلی رحمان در ادامه ضمن خرسندی از حضور هیات بلندپایه نظامی ایران به جمهوری تاجیکستان گفت: نیروهای مسلح تاجیکستان از هر گونه همکاری‌های دوجانبه دفاعی و نظامی با نیروهای مسلح ایران استقبال می‌کنند که نمونه بارز آن افتتاح کارخانه پهپاد است و باید این همکاری‌ها در تمام حوزه‌های نظامی به بالاترین سطح خود برسد.

سرلشکر باقری نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت استراتژیک دو کشور در منطقه، خاطرنشان کرد: تقویت، ارتقا و توسعه سطح تعاملات و مناسبات مشترک نظامی بین دو کشور و افزایش همکاری در زمینه‌های مختلف نظامی از اولویت‌های مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با جمهوری تاجیکستان است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، صلح و ثبات در افغانستان را به عنوان یک کشور همسایه و دوست مورد تأکید قرار داد و افزود: نیروهای مسلح دو کشور با توسعه همکاری‌های نظامی و منطقه‌ای می‌توانند برای برقراری امنیت و صلح در افغانستان به این کشور یاری دهند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد رشد و سرعت گرفتن همکاری‌های نظامی دفاعی فیمابین باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمهور تاجیکستان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کارخانه پهپاد جمهوری تاجیکستان نیروهای مسلح دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام والمسلمین علیداد ی سلیمانی در این دیدار  گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با ولایت مداری  و تکیه بر توان و اقتدار نظامی؛ محبوبیت زیادی  بین مردم ایران اسلامی و سایر  ملتهای  جهان دارد . 
همچنین در نشست فرماندهان سپاه ثارالله استان و قرارگاه منطقه جنوب شرق ارتش اعلام شد هدف نیروهای مسلح حفاظت از نظام، آرمانهای انقلاب و خدمت به مردم است.
در این نشست سردار نظری گفت عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور ما است.
امیر غلامعلیان هم گفت نیروهای مسلح با اتحاد و فرماندهی حکیمانه رهبر معظم انقلاب به درجه بالایی از بازدارندگی رسیده اند .

دیگر خبرها

  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است