Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌ارتش اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که مأموریت تخلیه کامل کارخانه فولاد ماریوپول به پایان رسیده و با بیرون رفتن کامل نیرو‌های اوکراینی از این شهرک صنعتی، کنترل ماریوپول پس از مدت‌ها محاصره به دست نیرو‌های روسیه افتاد.

به گزارش فرارو، ولودمیر زلنسکی و ارتش اوکراین به بیش از ۲۶۴ سربازی که پس از محاصره‌ای طولانی مدت اکنون از کارخانه فولاد ماریوپول تخلیه شده‌اند، عنوان قهرمان اعطا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری دیگر از سربازان اوکراینی همچنان در داخل این کارخانه گیر‌ افتاده‌اند، اما ارتش می‌گوید ماموریت این عده به انجام رسیده است.

سربازان اوکراینی تسلیم‌شده با اتوبوس به مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان هوادار روسیه منتقل شده‌اند. گزارش شده است که ۵۳ نفر نیز به دلیل شدت جراحت برای مداوا به مناطق دیگر اعزام شدند.

روسیه پیشتر گفته بود که توافقی برای تخلیه سربازان مجروح به دست آمده است. رسانه‌های دولتی روسیه تصاویری منتشر کردند که در آن سربازان مجروح اوکراینی درحال ترک مجتمع فولاد آزوفستال هستند.

خبرگزاری رویترز نیز تایید کرد که حدود ۱۲ اتوبوس حامل جنگجویان اوکراینی که در زیرزمین کارخانه آزوفستال محاصره شده بودند، عصر دوشنبه در حال خروج از سایت صنعتی بزرگ در شهر بندری جنوبی دیده شدند.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین گفت که آن‌ها با سربازان اسیر روسی مبادله خواهند شد. ارتش اوکراین می‌گوید در تلاش است تا نیرو‌های باقی‌مانده خود را از کارگاه آزوفستال تخلیه کند. گمان می‌رود ۳۰۰ سرباز اوکراینی دیگر نیز هنوز در داخل کارخانه فولاد باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: ماریوپول اوکراین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد

مقاومت اسلامی در لبنان، سربازان ارتش اشغالگر را در حالی که در داخل مقر «بیاض بلیدا» در حال فعالیت بودند، با گلوله‌های توپ هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که این هدف گیری در حمایت از مردم فلسطین و نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت آنها انجام شده است.

مقاومت همچنین پیشتر بیانیه صادر کرد که مبارزانش صبح چهارشنبه محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی را در مجاورت پادگان «برانیت» با سلاح‌های راکتی و توپخانه هدف قرار دادند.

روز سه‌شنبه نیز صحنه‌هایی از عملیاتی را منتشر کرد که ساختمان‌های محل استقرار سربازان اشغالگر در شهرک «المطله» را هدف قرار داد و در بیانیه‌ای جداگانه تاکید کرد که آنها تخریب شده‌اند.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های نظامی مقاومت نشان می‌دهند که ساختمان‌ها پس از رصد با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • (ویدئو) نظامیان اوکراینی ماکت ترامپ را آتش زدند
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد