Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت برق عراق اعلام کرد در حال آماده سازی خط لوله داخل خاک عراق در طول سه روز آینده با هدف تجهیز برای تزریق گاز ایران است.

به گزارش ایران اکونومیست، وزارت برق عراق با اعلام این خبر در بیانیه ای افزود: ساعت های برق رسانی در «بغداد» و «الفرات الاوسط» به دلیل این عملیات آماده سازی در روزهای آینده کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت برق عراق ۱۰ روز پیش گفت که بغداد با تهران درباره فروش گاز به کشورش به توافق رسیده است.

«أحمد موسی العبادی» در گفت وگو با روزنامه رسمی «الصباح» عراق افزود : تفاهم ها با طرف ایرانی بر اساس اطلاعات دولتی و دستورهای نخست وزیر عراق به این نتیجه رسیده که میزان گاز صادراتی ایران به عراق از ۸ میلیون مترمکعب در روز به ۳۰ میلیون متر مکعب برسد با وجود اینکه این میزان، نیاز عراق را برای تهیه برق در آستانه فصل تابستان، برآورده نمی کند.

وی همچنین از توافق با ایران برای پرداخت بدهی های عراق در حوزه انرژی در بازه ای سه ساله سخن گفت.

عراق برای تزریق آن به نیروگاه های تولید برق به واردات گاز از ایران وابسته است. وزارت برق این کشور در این راستا تلاش می کند از زمان پیشی بگیرد و قبل از فرا رسیدن موج گرمای شدید و فعال شدن دستگاه های انرژی  سرمایشی، برای تجهیز تابستانی آماده شود.

سخنگوی وزارت برق عراق ادامه داد که «دوره های اخیر، شاهد تفاوت در تزریق گاز(از ایران) بود به گونه ای که به۵ تا ۸ میلیون مترمکعب در روز رسید؛ مساله ای که در آماده سازی انرژی برق انعکاس یافت و سامانه را در وضعیت دشوار و چالش بزرگی به علت توقف بعضی از واحدهای تولیدی و افزایش فشار و بار شبکه قرار داد.

عراق در اوج مصرف در فصل تابستان به حدود ۳۶ هزار مگاوات برق نیاز دارد. برخی گزارش ها می گویند وزارت برق عراق در تابستان سال گذشته توانست رکورد تازه ای در تولید برق ثبت کند و تولید برق کشور را به ۲۰ هزار مگاوات برساند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: گاز رسانی ، عراق ، ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گاز رسانی عراق ایران وزارت برق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه اتصال مستقیم شلنگ به لوله آب (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم) ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم) ۲ روش خلاقانه و جالب برای تعمیر نشتی لوله آب (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مردان سلبریتی که فیلر تزریق کرده‌اند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • نحوه اتصال مستقیم شلنگ به لوله آب (فیلم)
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران