Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:29:06 GMT

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب ساری ۲۲۳ هزار مترمکعب در روز است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۹۲۹۵

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب ساری ۲۲۳ هزار مترمکعب در روز است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد برارزاده در حاشیه بازدید معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از طرح تصفیه خانه آب شرب سلیم بهرام و تصفیه خانه فاضلاب عالیواک ساری، گفت: مساحت تصفیه خانه فاضلاب ساری ۱۲ هکتار بوده که در چهار مدول طراحی شده و ظرفیت هر مدول بیش از ۲۲۳ هزار متر مکعب در روز است که در سال مقصد (۱۴۰۸) بیش از ۴۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مزیت‌های مدول دوم تصفیه خانه نسبت به مدول اول گفت: تاکنون ۳۴۶ کیلومتر لوله گذاری، ۲۲ هزار و ۵۴۶ فقره انشعاب همچنین ساخت و نصب تجهیزات و راه اندازی تلمبه خانه فاضلاب، اجرای خط انتقال به طول ۲.۵ کیلومتر، اجرای خط پساب به طول یک کیلومتر و نیز ساخت و نصب تجهیزات و راه اند ازی مدول اول تصفیه خانه انجام شده است.

آقازاده در این سفر دو روزه طی نشستی با مدیر عامل و معاونین شرکت با اشاره به وظیفه خطیر سقایی اظهار داشت: خدمت سقایی بسیار ارزشمند و از نعمات الهی است لذا باید بر اساس باورهای دینی خدمت کنیم زیرا خداوند از حق خودش می‌گذرد اما از حق الناس نمی‌گذرد و کار ما حق الناس است و ما به ازای باور خودمان مشغول به خدمت هستیم.

وی با تاکید بر مسئولیت پذیری و خدمت خالصانه همانند سردار شهید سلیمانی گفت: عبادت جز خدمت به خلق نیست و خوشحالیم که سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مسیر محرومیت زدایی خیلی پیشتر از ما هستند.

گفتنی است در نشست معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با مدیر عامل و معاونین شرکت آبفا مازندران ن مقرر شد با توجه به فرسودگی بالای شبکه توزیع و سرانه پایین مخازن ذخیره برای مقابله با تنش آبی اعتبارات لازم افزایش یابد و طرح‌های فاضلاب ۵ شهر اولویت دار که با تسهیلات بانک توسعه اسلامی محقق نشد با اعتبارات طرح‌های تملک دارایی انجام شود.

همچنین مقرر شد اعتبارات محرومیت زدایی استان مازندران افزایش یابد و با توجه به پرداخت بخشی از اعتبارات به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرای پرو / زه‌ها شتاب بیشتری یابد و با توجه به تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری، اجرای شبکه فاضلاب در اولویت قرار گیرد و نیز با توجه به عقب ماندگی طرح‌های فاضلاب در مازندران از هزار میلیارد تومان سهم استان در ساماندهی فاضلاب در نوار ساحلی ۴۵۰ میلیارد تومان تخصیص یابد و شرکت آبفا مازندران برای شهرهای فاقد طرح‌های فاضلاب هم مطالعات را انجام و برای تصویب به شرکت مهندسی ارسال کند.

کد خبر 5493105

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری تصفیه خانه فاضلاب ساری بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها احتکار گرد و غبار آلودگی هوا ویروس کرونا تنظیم بازار کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد خراسان رضوی گرد و خاک تصفیه خانه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در مهاباد با اعلام این خبر از نظارت جدی بر نحوه فعالیت مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد و روند اجرای آیین نامه کاهش تولید و مصرف کیسه های پلاستیکی خبر داد.

سعید شهند افزود: جلب مشارکت های مردمی، همکاری جوامع محلی و فرهنگ سازی ها در رسیدن این تالاب ها به وضعیت مناسب زیست محیطی تاثیرگذار بوده است.

او اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری مناسب آب منطقه ای استان و حمایت های ستاد احیای دریاچه ارومیه، تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی، پارسال و امسال، صد در صد آبگیری شده اند و وضعیت زیست محیطی مناسبی دارند.

شهند تصریح کرد: دستورالعمل مدیریت زیست محیطی غارآبی سهولان هم تدوین و درآن، نقش دهیاری و شورای روستای سهولان برای بهره برداری گردشگری برجسته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همچنین گفت: براساس مصوبه کارگروه غارشناسی استان، بهره برداری گردشگری اثر طبیعی ملی غار سهولان مهاباد به دهیاری و شورای روستای سهولان واگذار شده و مدیریت زیست محیطی آن هم که از طرف دانشگاه ارومیه تدوین می شود، مراحل پایانی را می گذراند.

شهند افزود: نظارت بر فعالیت تصفیه خانه شهرک های صنعتی در چارچوب استانداردهای زیست محیطی از دیگر وظایف اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی مهاباد از اواخر پارسال راه اندازی شده و در حال بهره برداری است اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست هم بر نحوه فعالیت تصفیه خانه نظارت میکند که فعالیت و خروجی آن، در چارچوب استانداردهای زیست محیطی باشد.

پویش"مسیر سبز ایران پاک" هم در زمینه فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی و مهاباد هم اجرا شده است.

آیین نامه کاهش تولید و مصرف کیسه های پلاستیکی، پارسال تدوین شد و امسال هم تکالیفی برای دستگاه های مختلف تعریف شده که بر آن نظارت می شود ولی باید سبک زندگی ها به سمتی برود که باعث کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی شود.

"مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" شعار امسال هفته زمین پاک است که برای تحقق آن، پویش"نه به زباله" در استان و مهاباد نیز راه اندازی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود