Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@10:36:58 GMT

گرامیداشت خیام با اجرای رسول نجفیان در «فخر فیروزان» 

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۹۳۹۵

گرامیداشت خیام با اجرای رسول نجفیان در «فخر فیروزان» 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی شبکه دو سیما، در ویژه‌برنامه ادبی «فخر فیروزان» به مناسبت روز گرامیداشت حکیم عمر خیام با کارشناسی مصطفی گرجی اشعار این شاعر و ریاضیدان برجسته تبارشناسی می‌شود. همچنین تحریفات اشعار او و بررسی آثار این حکیم و فیلسوف ایرانی از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول نجفیان اجرای «فخر فیروزان» را بر عهده دارد و در بخش‌هایی از برنامه نیز به خیام‌خوانی آوازی و خواندن چهار قطعه از رباعیات این شاعر برجسته می‌پردازد.

نقالی تاریخچه زندگی حکیم عمر خیام و رباعی معروف «بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر...» توسط مرشد ابوالفضل ورمزیار از دیگر بخش‌های این برنامه است.

این برنامه با هدف آشنایی بیشتر و پیوند دوباره مردم این مرز و بوم با گنجینه ادبی سرزمین کهن‌مان، به معرفی، تحلیل و روایت ادبیات فاخر ایران می‌پردازد.

«فخر فیروزان» کاری از گروه اجتماعی- فرهنگی شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی ایمان شیعه و کارگردانی زهره غلامی است که امروز، چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۴:۴۵ روانه آنتن می‌شود.

۲۵۹۲۵۹

کد خبر 1632292

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عمر خیام نیشابوری ادبیات فارسی شعر شاعر تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر شامگاه سه شنبه (١١ اردیبهشت) در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت:یکی از مشکلات این شهرستان نداشتن زون بندی شبکه آب است که در هنگام تعمیرات در یک منطقه، ۵۰ درصد آب شهر قطع می‌شود.

فریدون احمدی افزود: برای حل این مشکل طرح زون بندی شبکه آب شوشتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز بر روی شبکه موجب کم فشاری آب در مناطق مختلف شهرستان می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه گذشته آب ۱۳۰ باغ ویلا که به صورت غیر قانونی ایجاد شده بودند قطع گردید. 

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر بیان کرد:تعمیرات اساسی تابلو برق ها، لایروبی ۱۱ مخزن و اصلاح شبکه از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از قطعی و افت فشار در فصل تابستان در حال اجرا می‌باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • اجرای شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس