Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@15:55:11 GMT

محکومیت ۴۱ میلیارد ریالی محتکران در یک هفته اخیر در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۹۸۷۸

محکومیت ۴۱ میلیارد ریالی محتکران در یک هفته اخیر در اردبیل

علی رحیمی آذر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با تشکیل ۴۴۴ فقره پرونده در یک هفته اخیر رسیدگی به ۴۱۰ فقره پرونده به اتمام رسیده و محتکران و سودجویان به ۴۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی با بیان اینکه مدت رسیدگی به پرونده‌ها با ۲ روز کاهش به ۶ روز در جرایم مرتبط با کالا و خدمات رسیده است، تصریح کرد: در سال‌جاری در مجموع بیش از یک‌هزار و ۱۷۳ فقره پرونده جرایم صنفی در بخش کالا و خدمات مورد رسیدگی قرار گرفته و محکومان پرداخت جزای نقدی ۱۹۰ میلیارد ریالی محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: با تشکیل اکیپ‌های مشترک به سرعت در محل وقوع جرایم صنفی حاضر شده و با تشکیل پرونده سعی می‌شود رسیدگی و صدور حکم در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

رحیمی آذر به سه حوزه فعالیت اداره کل تعزیرات حکومتی اعم از کالا و خدمات، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در حوزه کالا و خدمات دولت با اعلام قیمت مصوب چهار قلم کالا سعی کرد تا کنترل بازار را بر عهده بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به جز چهار قلم کالا که شامل مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات بود، در مابقی کالاها هیچ‌گونه تغییر قیمتی مصوب نشده است.

رحیمی آذر هرگونه گرانفروشی در عرضه سایر کالاها را مصداق ارتکاب جرایم صنفی اعلام کرد و ادامه داد: قیمت مصوب مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت تخم مرغ ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت هر لیتر روغن نیز ۶۲ هزار تومان تعیین شد و قیمت پایه شیر نیز ۱۵ هزار تومان برای تهیه و بسته‌بندی انواع محصولات لبنی تعیین شده است.

وی اضافه کرد: ما سعی می‌کنیم با حضور در مراکز تولیدی و توزیعی به صورت عمده و گاه خرده نظارت‌هایمان را تشدید کنیم که در یک هفته اخیر از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها با تشکیل بیش از ۴۴۴ پرونده به جرایم رخ داده رسیدگی و صنوف متخلف به ۴۱ میلیارد ریال محکوم شدند.

رحیمی آذر بیان کرد: ما سه نوع قیمت‌گذاری در بازار داریم که قیمت‌گذاری اول به صورت رسمی و اعلام شده از سوی دولت، قیمت‌گذاری دوم به صورت ارشادی و از سوی مراکز تولیدی با نظارت دقیق و قیمت‌گذاری سوم نیز بر اساس عرضه و تقاضاست که در این زمینه توجه به فاکتور خرید بسیار مهم است.

وی سود قانونی خرده‌فروشی‌ها را متناسب با هر صنف و با تصمیم نظام صنفی ۱۰ تا ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: با هرگونه گرانفروشی و تخلفات صنفی تعزیرات حکومتی به شدت برخورد می‌کند.

رحیمی آذر در مورد افزایش قیمت آرد برای صنف و واحدهای صنعتی نیز اظهار کرد: در نرخ آرد تخصیصی به نانوایی‌های سنتی هیچ‌گونه تغییر قیمت رخ نداده و به مانند سال‌های گذشته نرخ نان و آرد ثابت مانده و هیچ محدودیتی در تولید و عرضه نان وجود ندارد.

اردبیل استان قاچاق‌خیز نیست

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه در ۲ ماه اخیر ۲۱۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است، تصریح کرد: مدت زمان رسیدگی به این پرونده‌ها با پنج روز کاهش به کمتر از ۱۸ روز رسیده و سعی بر این است تا به سرعت با پرونده‌های قاچاق برخورد شود.

وی افزود: به نسبت سایر استان‌های مرزی، استان اردبیل قاچاق‌خیز نیست و ما با کمترین ورودی پرونده در این حوزه روبه‌رو هستیم.

رحیمی آذر با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان ۱۹۹ فقره پرونده در ۲ ماه اخیر تشکیل و با ارجاع به کمیسیون ۱۱ مورد رسیدگی قرار گرفته و احکام قانونی صادر شده است، خاطرنشان کرد: برای ۹۸ درصد پرونده‌ها احکام قانونی صادر شده است.

وی در مورد عرضه دارو در داروخانه‌ها بر اساس قیمت مصوب و خرید در فاکتور در چارچوب عرضه قانونی اضافه کرد: چنانچه گرانفروشی در داروخانه‌ها اتفاق بیفتد، ما پرونده را به کمیسیون تخصصی ماده ۱۱ در علوم پزشکی ارجاع داده و بعد از دریافت گزارش برای متخلفان احکام قانونی صادر می‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: مردم به راحتی می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵ و ۱۲۴ گزارش گرانفروشی، کم فروشی و احتکار را به سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی ارائه کنند تا با تشدید نظارت‌ها و همراهی اکیپ‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، اصناف و بسیج برخورد با تخلفات به انجام برسد.

رحیمی آذر ادامه داد: اخیراً جرایم تعزیراتی تا پنج برابر افزایش یافته و ما به راحتی می‌توانیم پلمب واحدهای متخلف را انجام دهیم.

کد خبر 5492692

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی اردبیل احتکار هدفمندی یارانه ها پرونده قضایی صدور حکم قاچاق کالاو ارز بهداشت و درمان کنترل بازار مرغ تخم مرغ روغن نباتی لبنیات گرانفروشی محصولات لبنی نانوایی بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها احتکار آلودگی هوا گرد و غبار ویروس کرونا تنظیم بازار کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مشهد گرد و خاک تعزیرات حکومتی استان اردبیل کالا و خدمات فقره پرونده قیمت گذاری پرونده ها رحیمی آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت هزار میلیاردی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک یارانه‌ای

مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی از محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهرام محسنی گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

طبق اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • محکومیت هزار میلیاردی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک یارانه‌ای
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل