Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین روز چهارشنبه  با اشاره به طرح اتحادیه اروپا برای تقویت راهبرد دفاعی خود در منطقه هند- اقیانوس آرام به نقل از گابریل وینستین نماینده ویژه اتحادیه اروچا در این منطقه نوشت: شعار ما همیشه همکاری در حد ممکن بوده است ولی ما همچنین به دنبال دفاع از خود نیز در صورت ضرورت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد که این همکاری هیچ کشوری را هدف قرار نمی دهد و صرفا راهی برای افزایش قابلیت و اعتبار ما برای دفاع از منافع مان است.

وینستن با این حال گفت شاهدی وجود ندارد که نشان دارد جنگ در این منطقه که بخش عظیمی از کره زمین از ساحل شرقی آفریقا گرفته تا کشورهای منطقه اقیانوس آرام را در بر می گیرد، قریب الوقوع است اما اتحادیه اروپا نگران آن است «نظم مبتنی بر مقررات چند جانبه دیگر به طور کامل مورد احترام قرار نگیرد.»

افشای پیش‌نویس پیمان امنیتی بین چین و جزایر سلیمان در ماه مارس، نگرانی‌های فزاینده‌ای را در مورد تقویت نظامی و اهداف استراتژیک این جزیره برانگیخت و شرکای سنتی جزایر مانند استرالیا، آمریکا و نیوزلند راغافلگیر کرد.

این توافق زنگ هشدار را درباره به خطر افتادن ثبات منطقه به صدا در آورد و نشان داد که چین می تواند ناوهای جنگی خود را در منطقه اقیانوس آرام و کمتر از دو هزار کیلومتری ساحل استرالیا مستقر کند.

فرانسه امضای این توافق را در بسیاری از سطوح نگران کننده توصیف کرده است.

ونستین با این حال از اظهارنظر درباره این که ایا اتحادیه اروپا این توافق را تهدیدی امنیتی قلمداد می کند یا نه، خودداری کرد و آن را به بعد از رویت جزییات این توافق موکول کرد.

سوجیرو سِیم(Sujiro Seam) سفیر اتحادیه اروپا در منطقه اقیانوس آرام و جزایر سلیمان گفت این توافق به نیاز اتحادیه اروپا برای تشدید اقداماتش در منطقه اقیانوس آرام تاکید دارد.

وی گفت: تجربه اتحادیه اروپا در مسائل امنیتی و دفاعی این منطقه بسیار محدود است و این مساله چالشی برای اتحادیه اروپا در آینده محسوب می شود.  

مارس گذشته، اتحادیه اروپا طرحی را برای تقویت سیاست امنیتی و دفاعی جهانی خود تصویب کرد. این طرح تحت عنوان «قطب نمای راهبردی» نقشه راهی را برای تقویت توان اتحادیه اروپا برای اقدام کردن در بحران ها و دفاع از خود و شهرندانش ترسیم می کند.

سِیم در این زمینه گفت: این راهبرد حتی با توجه به جنگ اوکراین موضوع بی ارتباطی نیست. جنگ اوکراین لحظه ای تاریخی است که بر جاه طلبی های اروپا در مسائل امنیتی و دفاعی تاکید دارد.

به گفته وینستین، طرح امنیتی فشرده تری دراتحادیه اروپا، شامل ایجاد پایگاه های نظامی یا اعزام نیرو به جز در شرایط بحرانی نمی شود. این طرح شامل آموزش نظامی و مانورهای دریایی و زمینی، تقویت اطلاعات امنیتی و عبور کشتی های اتحادیه اروپا از مناطقی با منافع دریایی است.  

برچسب‌ها روسیه اتحادیه اروپا چین اقیانوس آرام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا چین روسیه اتحادیه اروپا چین اقیانوس آرام منطقه اقیانوس آرام اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کابوس پرسپولیس برای حضور در ال‌کلاسیکو

آفتاب‌‌نیوز :

مدافع مستحکم سپاهانی‌ها که در دیدار مقابل نفت آبادان با خطای مهاجم نفتی‌ها، یوسف کی‌شمس، به زمین افتاده و از ناحیه دست دچار شکستگی شده بود، با گذشت حدودا یک ماه از آن مسابقه آرام آرام به شرایط مطلوب برای حضور در ترکیب سپاهان نزدیک می‌شود.

دانشگر در شرایطی که سپاهان را مشکی به نام کمبود مدافع تهدید می‌کند، در صورت رسیدن به فرم مناسب، مهره‌ای غیرقابل جایگزینی برای ژوزه مورایس خواهد بود که در این فصل روی این مدافع بوشهری تیمش حساب ویژه‌ای باز کرده بود.

دانشگر، اما با پشت سر گذاشتن مراحل درمانی، حالا به شرایط بازی رسیده و قرار است برای بازی با پرسپولیس همراه با تیم به تهران بیاید. البته حضور او در این بازی به نظر مورایس بستگی دارد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • آمادگی کابوس پرسپولیس برای حضور در ال‌کلاسیکو
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • جوی آرام در لرستان
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران