Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:19:41 GMT

سرلوحه دولت سیزدهم گفت و گوی صادقانه با مردم است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۷۱۱

سرلوحه دولت سیزدهم گفت و گوی صادقانه با مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، سپهر خلجی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان فارس با اشاره به شرایط رسانه و جایگاه کنش‌گری در این حوزه اظهار کرد: کنش‌گری در حوزه رسانه تغییرات اساسی طی چند دهه اخیر داشته و در این فضا، با کثرت روایت‌ها مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه امروزه در «نبرد روایت ها» قرار گرفته ایم، تاکید کرد: باید بدانیم که صحنه را بشناسیم و نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این صحنه، اصل و متن واقعه شاید تحریف نشود اما تحلیل و روایت وارونه از آنچه اتفاق افتاده گفته می‌شود و می‌تواند جایگاه حق و باطل تغییر پیدا کند.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت، تکرار مکرر روایت‌های تحریف شده امروزه مشاهده می‌شود، گفت: روایتی پیروز خواهد بود که راوی، غلبه را در صحنه حفظ کند.

وی اساس پیدایش صنعتی مثل هالیوود، را روایت چهره ابر قدرتی آمریکا و سبک زندگی غربی دانست و اظهار کرد: این رسانه‌ها چهره‌ای شکست ناپذیر از نیروی نظامی آمریکا را ترسیم می‌کند و در ذهن افراد نیروی آمریکا به عنوان شکست ناپذیر تلقی می‌شود اما واقعیت آن است که جوانان نظامی ما گریه آمریکایی‌ها را در خلیج فارس در می‌آورند و تمام تلاش‌های هالیوود کرده بود برای صحنه به باد دادند.

خلجی اساس روایت رسانه‌ها را ترویج سبک زندگی غربی اعلام کرد و گفت: ابر رسانه‌ها و هالیوود برای این کار تشکیل شدند تا پیشرو باشند. غلبه روایت را می‌توان پیروزی بدون جنگ دانست.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: تحریف در ارتباطات شکل خواهد گرفت تا ضربه خود را به روحیه جامعه بزند و تحریف همزاد جنگ روایت‌ها است؛ هیچ خبری و تصویری بی علت توسط رسانه‌های غربی تولید نمی‌شود بنابراین تلاش می‌کنند تا روایت خود را غالب کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه رویکرد دستگاه رسانه‌ای دشمن در مواجه با ایران بی فایده نشان دادن مقاومت است، اظهار داشت: بنابراین همه بسته‌های خبری و تحلیلی در همین قالب سازماندهی می‌شود تا «مذاکره» را غالب کنند. هدف، بازنمایی «تصویر ناکارآمدی از جمهوری اسلامی» است صحنه نبرد ما محیط نظامی نیست و اگر افکار عمومی غلبه شد ۷۰ درصد کار انجام می‌شود.

وی افزود: تمرکز رسانه‌ای دشمن در هدف‌گذاری، خود تحقیری است تا ایرانیان از هویت خود دست بردارند. حس عقب ماندگی در فضای رسانه‌ای برای تحریک اعصاب عمومی توسط دشمنان روایت می‌شود.

خلجی تاکید کرد که مهندسی افکار یکی از ابزارهای جنگ روایت‌ها است و خروجی نهادها در دستان روابط عمومی‌ها رقم می‌خورد و اگر به درستی روایت نشود، باعث سو استفاده دشمنان خواهد شد.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت رویکرد دشمنان در جنگ روایت‌ها را مورد توجه قرار داد و روایت‌ها پنهان کاری را انجام می‌دهند و بزرگ نمایی اقدامات رقیب و سانسور مشکلات در حال رخ دادن است و بحران‌های مختلف در تمامی دنیا مخصوصاً دنیا سانسور می‌شود.

این کارشناس حوزه رسانه با بیان اینکه روابط عمومی ادارات میدان داران عرصه روایت گری هستند، اضافه کرد: نباید ناخواسته تحت تأثیر قرار بگیریم و در روایت خودمان در پازل دشمنان قرار بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پاسخگویی بسیار مهم است، اضافه کرد: با کنش‌گری سریع و مناسب می‌توان از مشکلات جلوگیری کرد. رفع شبهه نیز باید هرچه سریع‌تر توسط روابط عمومی‌ها انجام شود.

کد خبر 5493475

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت سیزدهم استانداری فارس روابط عمومی بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا احتکار گرد و غبار هدفمندی یارانه ها ویروس کرونا تنظیم بازار کالاهای اساسی آمار کرونا خراسان رضوی مشهد ایلام گرد و خاک روابط عمومی رسانه ها روایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: موضوع شورا از مهمترین مباحثی است که در ادبیات و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و از ارکان و وجوه حکمرانی مردمی امام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در قانون اساسی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و مهمترین ویژگی امام و رهبری توجه و اتکا به نیروی مردمی بوده و هست، افزود: نوع رفتار و مسلک امام نشان می‌دهد اتکای اصلی به مردم داشتند.

استاندار کردستان ایجاد حساب ۱۰۰ امام، راه‌اندازی کمیته امداد امام و تشکیل بسیج مستضعفین در راستای توجه به محرومان و مردم را از دستاوردهای امام راحل در اوایل شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: معتقدم خدمات شهری و روستایی در چهارچوب مدیریت و شوراها باید تعریف شود و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از زیرمجموعه شورا تعریف شوند.

وی به شکل گیری مجلس جدید اشاره کرد و گفت: نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افرادی توانمند و مجرب هستند و باید در جایگاه خود اثرگذار باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر در استان ۱۴۰ سفر شهرستانی و روستایی داشته‌ام، افزود: در این سفرها مشکلات مردم از نزدیک شنیده شد و معتقدم باید با حضور در میان مردم مشکلات احصا و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تأمین شد که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: کمک دولت به دهیاری‌ها نیز در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی‌کوشا به رویدادهای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رویداد هزار دف در پالنگان با پیش بینی پنج هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شد اما به رویداد منحصربفردی تبدیل شد که جمعیت بی‌شماری به این روستا مراجعه و در رویداد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینگونه رویدادها در سایر روستاهای استان نیز برگزار شده و مورد استقبال مردم بوده است.

وی مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای استان و بازگشت ۴۰ هزار نفر مردم از روستا به شهر، اجرای راههای روستایی را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم خواند و گفت: باید با همدلی و برادری بتوانیم برای خدمت به مردم گام برداریم.

کد خبر 6090695

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم