Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار با «ابراهیم محمد اول» وزیر فرهنگ، هنر و گردشگری غنا که ریاست کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور را بر عهده دارد، با تأکید بر انگیزه و علاقمندی بالای دولت جمهوری اسلامی ایران به منظور تعمیق و تقویت روابط با کشور دوست و برادر غنا افزود: باید حجم روابط اقتصادی بین دو کشور همانند ارتباطات گسترده سیاسی افزایش یابد چرا که گسترش مبادلات و روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه تهران از گسترش همه‌جانبه روابط با آکرا استقبال می‌کند، تصریح کرد: سرفصل جدیدی در مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی از جمله غنا در دولت سیزدهم آغاز شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به خدمات و کمک‌های امدادی و بهداشتی جمهوری اسلامی ایران در غنا به ویژه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر تأکید کرد: ایران آمادگی دارد با توجه به امکانات و ظرفیت‌های کشور غنا در زمینه کشت فراسرزمینی، توسعه خدمات فنی مهندسی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این کشور حضور و فعالیت گسترده‌تری داشته باشد.

مخبر همچنین با اشاره به صعود تیم ملی غنا به جام‌جهانی ۲۰۲۲ خاطر نشان کرد: کشور ما به ویژه مناطق آزاد ایران می‌تواند میزبانی شایسته‌ای از اردوی تیم ملی فوتبال غنا و همچنین تماشاچیان و گردشگران ورزشی این کشور داشته باشد تا از این فرصت در راستای تعمیق روابط دو کشور نیز استفاده شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: امیدواریم در این سفر برنامه زمانبندی و چشم‌انداز و افق فعالیت‌ها و همکاری‌های دو کشور هر چه سریع‌تر تهیه و تدوین شود.

مخبر همچنین به نقش پررنگ کشور غنا در پیشبرد صلح جهانی به ویژه در جنبش عدم تعهد اشاره و تأکید کرد: حضور و فعالیت کشور غنا همواره یکی از نقاط برجسته تشکیلات جنبش عدم تعهد بوده است.

«ابراهیم محمد اول» وزیر فرهنگ، هنر و گردشگری غنا نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه افزایش حجم روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: دولت غنا آمادگی دارد حداکثر توان خود را برای تقویت و گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی به کارگیرد.

وی حضور پر رنگ و گسترده سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی و همچنین صدور خدمات فنی مهندسی ایران را در این کشور خواستار شد و ادامه داد: غنا به عنوان دومین تولیدکننده کاکائو در جهان نتوانسته هنوز به جایگاه شایسته خود در سهم بازارهای جهانی برسد که تجارب و بخش خصوصی قوی ایران می‌تواند کمک شایان توجهی برای گسترش سیاست‌های صنعتی و تجاری غنا باشد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و غنا خاطر نشان کرد: دولت غنا از حضور و فعالیت اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی حمایت می‌کند و تمام زمینه‌ها برای گسترش همکاری‌ها بین دو کشور به ویژه سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی ایران در غنا فراهم است.

وی همچنین با اشاره به افزایش موج تروریسم، ‌ مناقشات مسلحانه و افراطی‌گری در منطقه آفریقا تصریح کرد: تجارب جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به پیشبرد صلح و ثبات و امنیت و همچنین از بین بردن تروریسم و افراطی‌گری در قاره آفریقا کمک کند.

وزیر فرهنگ، هنر و گردشگری غنا همچنین با تقدیر از اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با کرونا و کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در ایران تأکید کرد: غنا خواستار استفاده از تجارب و موفقیت‌های ایران برای مقابله با شیوع کرونا در غنا است.

کد خبر 5493613

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس جمهور قاره آفریقا ایران غنا تروریسم جمهوری اسلامی ایران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی دولت سیزدهم ویروس کرونا دولت جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی صحن مجلس سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم ایران هیئت دولت یارانه جمهوری اسلامی ایران محمد مخبر علی بهادری جهرمی محمد باقر قالیباف حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مجلس جمهوری اسلامی ایران همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس‌جمهور در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا را اراده دو کشور در توسعه روابط دانست و گفت: ضرورت دارد که برنامه دقیقی هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به یک یک کشور‌های آفریقایی با زمانبدی مشخص شود. اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشور‌های آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است.

حجت الاسلام رئیسی دومین گام را شناخت ظرفیت‌های قاره آفریقا و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان کرد: بعضا برخی فعالان اقتصادی آشنایی کامل با ظرفیت‌های فی مابین ندارند و برگزاری این همایش به شناخت بهتر ظرفیت‌های متقابل کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش آنا، دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است