Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی یارانه‌ها به توزیع عدالت یارانه‌ای در کشور منجر می‌شود و دست دلالان اقتصادی در این حوزه را قطع می‌کند.

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با ایران اکونومیست در مورد تغییر سیاست های ارز ترجیحی افزود: دولت با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی مجبور بود برای توزیع کالاهای مشمول برای وارد کننده، توزیع کننده و کارخانه دار نظارت و حراست بگذارد، اما با این وجود کالاهای مشمول یارانه به دست مصرف کننده واقعی یعنی مردم نمی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه دولت در طرح تغییر سیاست های ارز ترجیحی تصمیم منطقی و عاقلانه گرفته است، اظهار داشت: عده‌ای با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای غیر ضرور به کشور وارد کردند و یا در ازای دریافت ارز برای تامین کالاهای اساسی، این اقلام را به قیمت آزاد به بازار عرضه می‌کردند این انحراف اقتصادی، باعث هدر رفت سرمایه های کشور شده بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدام اقتصادی دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: دولت و مجلس برای جراحی اقتصادی تصمیم منطقی گرفته است و با این تحول یارانه را به آخر زنجیره یعنی مردم تحویل می دهد این کار درستی است و باعث می شود که نظارت بیشتری در توزیع یارانه و کالاهای اساسی اعمال شود.

بیگی نژاد با اشاره به توزیع غیر شفاف آرد در کشور تصریح کرد: شبکه توزیع برخی کالاهای اساسی در کشور برای حاکمیت مشخص نیست اینکه آرد و روغن چگونه توزیع می شود و چه آسیب های در این حوزه به اقتصاد می زند باید شفاف سازی صورت گیرد زیرا دولت حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت برخی کالاها را پرداخت می کرد اما این کالاها با قیمت یارانه ای به دست مصرف کننده نمی رسید با این تحول، موضوع یارانه ها ساماندهی می شود.

وی با ارائه راهکاری برای اجرای بهتر این طرح با تفکیک وظایف حاکمیت و مردم در قبال تغییر سیاست ارز ترجیحی گفت: مجلس و دولت باید همکاری جدی در این حوزه انجام دهند تا این جراحی اقتصادی به بهترین وجه انجام شود و یارانه مشمول همه افراد شود چون بر اساس گزارش ها ۱۰ درصد از افراد جامعه مشمول این طرح نمی شوند اما به دلایل مختلفی برخی افراد هم یارانه دریافت نکردند که باید مورد توجه قرار گیرند فرد بازنشسته که صاحب مسکن و خودرو است نباید از دریافت یارانه محروم شود دولت به این موضوع توجه کند.

وی در مورد مسوولیت مردم در قبال این تحول اقتصادی افزود: برای تامین کالاهای اساسی در کشور کمبودی نداریم مردم به دولت اعتماد کنند شایعه سازی در مورد افزایش قیمت نان بی اساس است اما باید توجه داشت در این شرایط اگر خرید مردم دو برابر شود طبیعی است که با کمبود برخی کالاها مواجه خواهیم شد در مجموع می توان گفت این طرح می تواند به توزیع عدالت یارانه ای در کشور منجر شود و دست دلالان اقتصادی در این حوزه را قطع کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دولت ، دولت سیزدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دولت دولت سیزدهم کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود، جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید، با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید، در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد، گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید، وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

برخورداری ۶۰ میلیون ایرانی از طرح کالابرگ فجرانه

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع کرده و به صورت ملی و سراسری اجرا کند. دستور مستقیم رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد و بنابراین، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

کد خبر 749080

دیگر خبرها

  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش