Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@21:15:08 GMT

بحران گندم در هند و جهان در «سخن امروز»

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۳۴۹

بحران گندم در هند و جهان در «سخن امروز»

بحران گندم در هند و جهان و توقف صادرات گندم توسط دولت هند موضوع برنامه «سخن امروز» رادیو هندی اداره کل شبه قاره و شرق آسیا است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  پس از کاهش صادرات حوزه دریای سیاه به دلیل جنگ اوکراین، خریداران به سمت دومین تولید کننده بزرگ جهان هجوم بردند و هند هم قول داد تا رکورد 10 میلیون تن صادرات را به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چند روز بعد از وعده وعیدهای بزرگ، دستور ممنوعیت صادرات امضا شد.

افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی، تورم خرده فروشی سالانه در هند را در ماه آوریل به بالاترین حد خود در 8 سال اخیر سوق داد و اکنون هر تن گندم 25 هزار روپیه معادل 322 دلار معامله می‌شود که از رقم حمایتی دولت یعنی 20150 روپیه بالاتر است.

«سخن امروز» با پخش سخنان «سوبرامانیام» مقام مسئول بازرگانی دولت ھند، «ویجای ساردانا» کارشناس امور حقوقی بین الملل، «سانتوش میھروتارا» کارشناس مسائل اقتصادی، «پوشپیندارا سینگ» رھبر کشاورزان هند و «ھارویر سینگ» خبرنگار برجسته ھندی به این موضوع می پردازد.

برنامه «سخن امروز» با تهیه کنندگی علیرضا سعیدی، پنج شنبه 29 اردیبهشت، ساعت 19:30 به وقت تهران بر روی آنتن رادیو هندی می رود و بلافاصله پس از پخش بر روی تارنمای رادیو به آدرس https://parstoday.com/hi بارگذاری می شود.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افزایش قیمت تورم جهان دولت آسیا سخن امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌کارشناس هواشناسی گفت: هوای مازندران تا سه شنبه هفته آینده با آسمانی صاف و قسمتی ابری و روند افزایش نسبی و تدریجی دما همراه است.

فرجی افزود: در پی روند افزایش دما ، این مدت دما در مناطق مرکزی و شرقی استان به حدود ۳۰ درجه می رسد.

 

وی با بیان اینکه چهارشنبه با تغییر جریانات جوی ،کاهش نسبی دما و گاهی افزایش ابر خواهیم داشت ،گفت: شرایط برای بارشهای پراکنده در ارتفاعات استان فراهم است.

کارشناس هواشناسی مازندران افزود: دریا نیز امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

فرجی خاطرنشان کرد: دیروز ساری و آمل با دمای ۲۷ درجه بیشترین و امروز بلده با دمای ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر کمترین دما  را در استان داشتند.

 

دیگر خبرها

  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه پنجم اردیبهشت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • آسمان صاف با وزش باد
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • نرخ ارز امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات