Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مستخدمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: از آنجا که توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی از سیاست های دولت و اولویت های وزارت جهاد کشاورزی تلاش داریم تا سرعت طرح های در دست اجرا را افزایش داده و به بهره برداری آنها سرعت ببخشیم.

وی اظهار داشت: در مجموع برای سال جاری اجرای سامانه های آبیاری نوین در سطح پنج هزار هکتار در اراضی کشاورزی استان قزوین هدف گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور فنی و مهندسی و آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه تاکنون ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین مجهز شده اند، گفت: حدود  ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی استان مستعد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است.‌

مستخدمی افزود: تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین پیش شرط حرکت از کشاورزی سنتی به مدرن است و رشد عملکرد و تولید و صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب را با خود به همراه دارد و امیدواریم با تخصیص حمایت های مالی دولت شاهد افزایش اجرای طرح های آبیاری نوین در دشت قزوین باشیم.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این مقدار حدود ۷۵ هزار هکتار باغ میوه و سایر زمین های زراعی هستند.

برچسب‌ها کشاورزی آبیاری استان قزوین اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی آبیاری استان قزوین کشاورزی آبیاری استان قزوین اراضی کشاورزی آبیاری نوین اراضی کشاورزی استان قزوین هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد