Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به تشکیل گروه جهادی سازش در بسیج حقوقدانان، گفت: استان زنجان در سازش رتبه نخست کشور را با فاصله قابل توجهی از رتبه دوم دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نقل از موج رسا; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی چهارشنبه شب در همایش سالانه بسیج حقوقدانان استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: سردار کرمی فرمانده سپاه استان زنجان مصداق اعلای بسیجی واقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت بسیج حقوقدانان و تلاش این قشر از بسیج برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد در استان زنجان، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر ۹۰ زندانی با اهداء بیش از ۳ میلیارد تومان از طرف بسیج حقوقدانان از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه نگاه کشورهای غربی و شرقی به آحاد مردم یک نگاه سیاسی و حزبی است و احزاب سیاسی از زمان شکل گیری به دنبال قدرت رسیدن هستند، تصریح کرد: اما در اندیشه اسلامی آحاد مردم و تک‌تک مردم مورد خطاب قرار گرفته اند و در جامعه مسئول هستند.

وی با اشاره به ابعاد حقوقی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: بسیج حقوقدانان به عنوان شاکی در دادگاه اقدام طرح شکایت کرده است و این امر در مرحله دادرسی قرار دارد.

حجت الاسلام اسماعیل نیارکی با بیان اینکه ادله این پرونده از مبنا و استحکام مبنایی بالایی برخوردار است، ادامه داد: هیچ مرجع بین المللی تا به امروز نتوانسته است به این پرونده اعتراض داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم به عنوان یک سند در تاریخ خواهد ماند و نقش بسیج در فساد ستیزی یک کار مستمر و اساسی است، ابراز کرد: جامع نیازمند بر پایه عدالت است و این امر نیازمند وجود بسترهایی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه جراحی اقتصادی در حال انجام است، تصریح کرد: اختیارات تعزیرات حکومتی افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم برای رسیدن به مدینه فاضله و تحقق عدالت است، عنوان کرد: جمله جمله این بیانیه در هر جایی که نیازمند قانون است باید تبدیل به قانون شود.

حجت الاسلام نیارکی با بیان اینکه فساد اگر از طرف مسئولان باشد قبح زیادی دارد، ادامه داد: فساد از مدیر دستگاه اجرایی به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی با اشاره به لزوم اهتمام جدی برای جلوگیری از وقوع جرم، افزود: همیشه برخورد با جرائم هزینه زیادی دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به تشکیل گروه جهادی سازش در بسیج حقوقدانان، خاطرنشان کرد: استان زنجان در سازش رتبه نخست کشور را با فاصله قابل توجهی از رتبه دوم دارد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها با ترور حاج قاسم سلیمانی شخصی را که سرلوحه مبارزه با تروریسم بود را به شهادت رساندند، افزود: ملت ایران از این شهادت آسیب معنوی دیدند و این آسیب متوجه همه ملت ها و تمامی آزادیخواهان جهان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان زنجان بسیج حقوقدانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟

«ستار بهشتی» وبلاگ‌نویسی بود که در سال ۱۳۹۱ به دلیل نگارش و انتشار مطالب خلاف امنیت ملی که در صفحه شخصی اش، توسط پلیس فتا فراخوانده شد. اما در بازداشتگاه کلانتری گفته شد به دلیل فحاشی و درگیری با یک مامور وظیفه، دچار حادثه شد و متاسفانه جان باخت. 

فرمانده نیروی انتظامی وقت کشور پس از احراز قصور در فوت این جوان ضمن برخورد با عوامل، محمد حسن شکریان رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را به علت قصور و ضعف در نظارت کافی بر عملکرد پرسنل تحت امر و روند رسیدگی به پرونده ستار بهشتی از سمت خود برکنار شد». پس از این اتفاق با تدبیر پلیس، کلانتری‌ها ها موظف شدند که در همه بازداشتگاه‌ها دوربین‌های نظارتی نصب شود.

موضوع خطا‌های افراد در ماموریت‌های اجرایی مساله اجتناب ناپذیری است و در همه مشاغل و اقدامات اجرایی محتمل است. 

به عنوان مثال در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲هزار و ۱۲۰پرونده قصور پزشکی ثبت شد که ۵ هزار و ۵۸۳ هزار پرونده از آن به محکومیت پزشکان منجر شد. همین موضوع در مشاغل حساس دیگر در ایران و هر کشور دیگری رخ می‌دهد.

درصد خطا‌های پلیس در کشور‌های دیگر دنیا با ایران قابل مقایسه نیست؛ به عنوان مثال در کشوری مانند ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ میلادی یک هزار و ۱۷۶ نفر توسط پلیس کشته شدند که ۱۳۲ مورد از این قتل‌ها مربوط به قربانیانی بود که مظنون به ارتکاب هیچ جرمی نبودند، ۹۸ مورد درگیری مرگبار با پلیس آمریکا نیز بر سر قوانین راهنمایی و رانندگی رخ داد.

اگرچه از پلیس ایران انتظار می‌رود درصد خطای مأمورانش به صفر نزدیک باشد، اما گاهی انگشت‌شمار خطایی رخ می‌دهد که با حجم چند ده هزار نفری از کارکنان این فرماندهی به چند دهم درصد هم نمی‌رسد.

واقعیت این است که دشمنان به دنبال این هستند تا اشتباه و خطای یک مامور را به کل نظام و کشور تعمیم دهد یا با بزرگ‌نمایی آن احساسات عمومی را برانگیخته کنند.

در روز‌های گذشته هم شاهد انتشار شایعاتی علیه پلیس از جمله ادعای کشته شدن یک خانم به دلیل بی حجابی در خیابان وزرا بودیم، درحالی که مشخص شد فرد ادعایی، یک مرد و از اراذل قمه به دست بوده است.

در نمونه دیگر هم تصویری از غش کردن یک دختر در حوالی میدان تجریش منتشر شد که رسانه‌های معاند می‌گفتند پس از برخورد مأموران پلیس نقش بر زمین شده و به کما رفته است؛ موضوعی که چندی بعد با انتشار فیلمی از سوی خود آن دختر، کذب بودن این روایت مشخص شد.

اما مردم چطور می‌توانند به عملکرد پلیس نظارت کنند و خطا‌ها را گزارش دهند؟

پلیس با راه اندازی سامانه ۱۹۷ به صورت شبانه روزی این امکان را به مردم داده تا به بتوانند تخلفات، شکایت و انتقادات احتمالی خود از عملکرد ماموران پلیس را به صورت شبانه‌روزی با کارشناسان مرکز فرماندهی مطرح کرده و پیگیری از مسؤولان را خواستار شوند.

سخنگوی پلیس سردار سعید منتظرالمهدی هم می‌گوید که «پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنشِ اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد.»

کارشناسان معتقدند که هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین پلیس از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است و باید با سرعت آن را پیگیری و محقق کرد و بسترها، تجهیزات، تکنولوژی مربوط به آموزش، فرهنگ استفاده از فناوری و ... را تکمیل و عملیاتی کرد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور هم می‌گوید که «با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعا میزان امنیت افزایش خواهد یافت». وی یکی از این تجهیزات را دوربین برای لباس ماموران می‌داند و می‌گوید که استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ اما تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان