Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@00:21:49 GMT

این بار گاف جرج بوش پسر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۶۳۵۶

این بار گاف جرج بوش پسر

جرج دبلیو بوش (پسر) رئیس جمهوری سابق آمریکا که آغاز دو جنگ ویرانگر و خانمانسوز افغانستان و عراق را در کارنامه خود دارد و ذهن وی که همچنان درگیر اعمال گذشته اش می باشد، در جریان نطقی در دالاس آمریکا در اشتباهی فاحش، جنگ اوکراین را تجاوز جنگی به عراق خواند.

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایران اکونومیست، رئیس جمهوری سابق آمریکا و آغازگر جنگ عراق در جریان نطقی در دالاس آمریکا در ارتباط با جنگ اوکراین گفت: به علت نبود کنترل قدرت در روسیه، فردی تصمیم به راه انداختن جنگی کاملا ناموجه و بی رحمانه علیه عراق (اوکراین) می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوش برای رفع این گاف و اشتباه فاحش که نشانگر درگیر بودن همچنان ذهن وی به جنگ عراق است، پیری را مشکل این گاف می داند و می گوید: ۷۵ سال سن دارم... و خنده حضار شنیده می شود.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری جرج بوش در اکتبر سال ۲۰۰۱ با دست آویز جنگ علیه تروریسم و سرنگونی گروه طالبان به افغانستان حمله برد، اما پس از گذشته ۲۰ سال و با قدرت گرفتن طالبان و در اختیار گرفتن کابل، نظامیان آمریکایی از این کشور به یکباره گریختند، جرج بوش در  مارس ۲۰۰۳ میلادی نیز دستور تجاوز نظامی علیه عراق را صادر کرد، جنگی که نزدیک به ۹ سال به درازا کشید.

درحالی بوش مشکل ذهنی خود در این سخنرانی را به مساله پیری ربط می دهد که همتای کنونی وی یعنی "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا نیز بارها به علت کهولت سن دچار برخی رفتارها و گفتارها در کنفرانس های خبری شده که تحلیلگران و ناظران سیاسی عرصه داخلی آمریکا نسبت به ادامه سکانداری وی در کاخ سفید ابراز تردید و نگرانی می کنند.

بایدن دو بار پیاپی، اواخر خردادماه سال گذشته در «گرینزبورو» (Greensboro) ایالت کارولینای شمالی و بار دیگر در اوایل اردیبهشت ماه در شهر «آبورن» (Auburn) ایالت واشنگتن پس از اتمام سخنرانی با افراد خیالی دست داد.**۱۳۰۲**

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، ایالات متحده آمریکا ، کاخ سفید

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین ایالات متحده آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب

به گزارش «تابناک»، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق پس از دیدار با رهبر انقلاب در توئیتی نوشت:

بە دیدار رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای در تهران شرفیاب شدم.

در این نشست بر آمادگی و تمایل عراق و اقلیم کردستان جهت پیشبرد روابط همە جانبە با جمهوری اسلامی ایران تأکید نمودیم.

دیگر خبرها

  • آیا خیزش مردمی در غرب ماشین جنگی اسرائیل را متوقف می‌کند؟
  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم