Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران به ضرورت اصلاح روابط عمومی‌های ناشران کشور به عنوان قلب اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رمضانی در نشست خبری هفتمین روز نمایشگاه تصریح کرد: اصلاح فعالیت روابط عمومی‌های ناشران به دلیل بهسازی خبر‌رسانی و انعکاس عملکرد فعالان این صنعت ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به حضور دو هزار و 800 ناشر در نمایشگاه کتاب اضافه کرد: عملکرد ناشران روزانه توسط هیئت رسیدگی بررسی می‌شود و بعد از تشکیل 10 پرونده، در جلسه دوم نیز برای 4 ناشر خارجی و 4 ناشر داخلی احکام قطعی صادر شده است.   قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران تخلفات ناشران را عمدتاً فروش کتاب غیر، تخفیف غیر متعارف و استفاده از کارت خوان غیر مجاز برشمرد و گفت: خوشبختانه نمایشگاه به دلیل زیرساخت‌های فراهم شده با استقبال مواجه است و تا پایان روز هفتم، 100 میلیارد تومان کتاب به فروش رسیده است.   به گفته رمضانی تاکنون 200 هزار بسته پستی تحویل شده و 75 هزار بسته نیز به دست مردم رسیده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تحویل به موقع بسته‌های پستی با استقرار سه باجه در خود نمایشگاه به سرعت ادامه دارد.   وی تاکید کرد: شماره پاسخگویی نمایشگاه 9100988 به منظور رسیدگی به اشکالات خرید مجازی و رسیدگی به مشکلات احتمالی راه اندازی شده است.   رمضانی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه برخورد با تخفیف 50 درصدی کتاب در برخی غرفه‌ها، اضافه کرد: این موضوع مغایر آیین‌نامه بوده و انتظار می‌رود، ناشران مطابق قوانین رفتار کنند. در عین حال ناظرات سالن‌ها تلاش می‌کنند، با تذکر و گفتگو از انجام تخلف خودداری کنند.   وی به برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه اشاره و تاکید کرد: برگزاری 4 نشست در بخش بین‌الملل، 7 برنامه در سرای اهل قلم و برنامه روز سنندج و برنامه پایتخت کتاب به همراه حضور سه وزیر علوم، بهداشت و ارشاد در روز هفتم تجربه شد.   سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران به بخش شتاب‌دهنده‌های نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: در این بخش استعدادیابی، اشتغال آفرینی و شناسایی شتاب‌دهنده‌های حوزه کتاب مدنظر است که علاوه بر جلب نظر وزارت ارشاد به دنبال این هستیم که تقاطع‌های کاری این قشر را تسهیل کرده و به فعالیت این مجموعه‌ها شتاب دهیم. در این جلسه مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران به همکاری تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان با نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای تقویت زیرساخت‌ها در روزهای پایانی هفته پیش بینی شده است. حسین صفری خواستار استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی شد و با تقدیر از همراهی مترو تهران تصریح کرد: تاکنون مترو تهران 300 هزار نفر را به مقصد نمایشگاه رسانده است. وی به آمادگی پارکینگ‌ها برای ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: 40 هزار نفر در روز عملکرد ورودی پارکینگ‌های نمایشگاه است. سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب