Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطعا نقش و تأثیر گردشگری در  شهر و استان همدان بر کسی پوشیده نیست و اینکه چقدر می توان از این صنعت پاک درآمد زا بهرمند شد ، به توانایی ها و استعداد های ما بستگی دارد ، وقتی صحبت از درآمد زایی و صنعت توریسم می‌شود ، نقش مدیریتی مسولین استانی بسیار دارای اهمیت است ....

بعد از حدود دو سال و اندی از دوران کرونا و آسیب بسیار شدیدی که به تاسیسات و جامعه گردشگری وارد شده ، طبق سنوات گذشته به زودی شاهد ورود مسافران و گردشگران به این شهر و دیار خواهیم بود ، اما آیا ما در این شهر امکانات و تجهیزات مناسب و در حد اندازه برای میزبانی و پذیرایی از این مسافران را داریم ؟

آیا می توانیم حداقل اسکانی امن و مطمئن با قیمت مناسب برای  آنان فراهم کنیم ؟!

آیا می توانیم تجربه یک سفر به یادماندنی را برای ایشان به یادگار بگذاریم ؟

وقتی از ۳ وردی اصلی وارد شهری که نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را یدک می‌کشد ،می شویم  با مناظر دلچسبی مواجه نمی‌شویم ! حضور عده ای دلال و واسطه و کارتن به دست با البسه نامرتب و ظواهری آشفته که بر تکه مقوا یا کاغذی نوشته‌اند : سوئیت منزل .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. حسابی تو ذوقمان می زند !

به راستی این در شأن و منزلت یک شهر با سابقه تاریخی چند هزار ساله است ؟!

چرا جمع نمی شوند این واسطه ها و دلالان ؟!

مشکل از کجاست ؟ چاره کار چیست ؟

مجری ساماندهی و نظارت بر خانه مسافرها و اماکن اقامتی استان همدان  در این باره می گوید: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان به عنوان متولی امور گردشگری وظیفه ساماندهی و مدیریت بر تاسیسات گردشگری را دارد و همین خانه مسافر ها و سوئیت منزل ها جزیی از این تأسیسات هستند . و این اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری است که باید مداوم پیگیر جمع آوری و ساماندهی این منازل باشد.

سجادآروانه گفت:  متاسفانه خلا قانونی در برخورد با خانه های غیر مجاز و دلالان وجود دارد و فقدان قانون باعث شده تا نیروی انتظامی هم برخورد قهری با این مهم نداشته باشد .

او در ادامه گفت:  حقیقت این است که برای ساماندهی این معزل همه ادارات و ارگانها ،چون شهرداری ، دادگستری ، نیروی انتظامی و استانداری دخیل هستند که متاسفانه هر یک از موضوع فرار و مسئولیت را بر گردن اداره دیگری می اندازند !

آروانه گفت: بی تفاوتی های مدیران اداره میراث فرهنگی و گردشگری و نفوذ مافیای قدرت و ثروت از جامعه هتل‌داران در این کارشکنی بسیار موثر بوده و تا به حال امکان موفقیت را فراهم نکرده است .

به گفته مدیر عامل موسسه فرهنگی و گردشگری مهر ماندگار همدان؛ دخالت‌ها و نفوذ جامعه هتل‌داران در مانع شدن صدور مجوز و پیشرفت کار را مهمترین عامل در عدم موفقیت این امر باید دانست ، از طرفی تظاهر به انجام و پیگیری از سوی  مدیران اداره میراث فرهنگی و گردشگری و در عمل اهمال کاری ایشان دومین عامل است .

او می گوید: تا کی باید تاوان این بی تفاوتی ها و خلا های قانونی را داد و این فرصت سوزی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت ؟! آیا هنوز وقت آن فرا نرسیده تا تصمیم جدی در این خصوص گرفته شود ...؟!

مجری ساماندهی و نظارت بر خانه مسافرها و اماکن اقامتی استان همدان  گفت: علی الرغم چندین سال پیگیری و مصوبه های مختلف در ادارات استان همدان مبنی بر ساخت و جانمایی کیوسک یا ساختمانی با عنوان راهنمای مسافران در ۳ ورودی شهر همدان ، همچنان این کار انجام نشده ، همچنین از سوی مقام محترم فضایی (دادستانی ) در برخورد با متخلفین این امر و تعریف جرم و مجازاتی در این خصوص تاکنون  هیچگونه برخورد قهری و جدی با دلالان و واسطه های خیابانی که در میادین ورودی شهر تجمع می‌کنند و اجازه فعالیت قانونی و مجاز به دیگر خانه مسافر ها و سوئیت منزل ها را نمی‌دهند ، انجام نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه مسافرها گردشگری همدان میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس