Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@01:54:56 GMT

دفتر محافل ادبی کشور افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۶۵۸۷

دفتر محافل ادبی کشور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، با حضور هادی آشتیانی، مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مسؤولین اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، دفتر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان البرز افتتاح شد.

هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد توجه در  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تمرکززدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو  استان البرز که یکی از قطب‌‌های شعر و ادب کشور بوده و هست این ظرفیت را دارد تا به عنوان مرکز فعالیت‌های مرتبط با شعر،  نویسندگی و انتشار آثار شاخص انقلابی در سطح کشور معرفی و ظهور نمایانی یابد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در ادامه و با اشاره به افتتاح دفتر مرکزی محافل ادبی کشور در استان البرز، تصریح کرد: وظیفه اصلی این دفتر، مدیریت، برنامه‌ریزی، طراحی و  نظارت بر فعالیت‌های محافل ادبی کشور است و وجود آن در استان البرز بی‌تردید می‌تواند کانونی برای گردهم آیی بسیاری از شاعران و نویسندگان و اهالی شعر و ادب استان باشد که پیش از این بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در تهران دنبال می‌کردند.

آشتیانی افزود: به فضل الهی، خانم مستشار نظامی این اتفاق خوب را در استان البرز رقم خواهد زد و شاعران، نویسندگان و اهالی قلم، فکر و اهل ذوق استان را در این فضا گرد هم جمع خواهند کرد تا زمینه رشد و پیشرفت هنر شعر و ادب در البرز بیش از پیش هموار شود.

مدیرکل فرهنگی نهاد گفت: تلاش ما در نهاد بر اینست که هر آنچه در توانمان هست را انجام دهیم و  افتتاح این دفتر در استان البرز اولین گام در راستای تحقق همین منویات رهبری است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رویدادهای خوبی در استان البرز و سطح کشور باشیم.

آشتیانی بر ضرورت حمایت مسؤولین و مقامات استان البرز از فعالیت‌های ادبی این دفتر تاکید کرد و افزود: خوشبختانه امام جمعه معزز کرج خودشان از شایستگان حوزه فرهنگ و از حامیان ادبیات انقلابی هستند و همچنین استاندار محترم و مجموعه ایشان نیز در همین مدت کوتاه مدیریت نشان داده اند که به موضوع کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه دارند. همین باعث دلگرمی فعالان این عرصه بوده و امیدوارم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های ویژه استانی، دفتر محافل ادبی کشور در استان البرز کانون تحولات اثرگذاری در حوزه شعر و ادب استان و کشور باشد.

نغمه مستشار نظامی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به حوزه شعر و ادبیات ابراز امیدواری کرد با تشریک مساعی همه همکاران قدم های خوبی در راستای ارتقاء سطح شعر و ادب استان البرز و کشور بردارند تا ان شا الله هر چه سریعر منویات مقام معظم رهبری و انتظارات اهالی فرهنگ و ادب در حوزه شعر و ادبیات جامه عمل به خود بپوشد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ و ادب ادبیات شعر و موسیقی محفل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور محافل ادبی کشور استان البرز شعر و ادب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس حوزه‌ قضایی جرقویه در آیین افتتاح این دفتر گفت: دفتر خدمات قضایی جرقویه، شصت و نهمین دفتر خدمات الکترونیک در سطح استان است که ارائه خدمات قضایی به مردم را آسانتر می‌کند.
سیدحسن علوی نائینی با اشاره به وسعت و پراکندگی شهرستان گفت: با مدیر این دفتر به منظور ایجاد باجه خدمات الکترونیک قضایی در شهر حسن آباد مرکز بخش جرقویه علیا نیز هماهنگی شده است تا برای دسترسی به خدمات قضایی، به طی کردن مسافت طولانی اهالی به نقاط مختلف شهرستان نیاز نباشد.
شهرستان جرقویه با حدود ۴۲ هزار نفر جمعیت از دو بخش مرکزی و جرقویه علیا تشکیل شده که در مجموع ۴ شهر و ۲۱ روستا را شامل می‌شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان