Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:10:04 GMT

لزوم امید آفرینی در جامعه کار و تولید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۷۵۹۰

لزوم امید آفرینی در جامعه کار و تولید

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری پیش ازظهر پنجشنبه در جلسه با بازرسان کار استان اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از پر کارترین دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور است و بیش از ۷۰ درصد مردم به نوعی با این وزارتخانه سر و کار دارند.

وی با تقدیر از عملکرد حوزه بازرسی کار و بازرسان کار افزود: صیانت از نیروی کار و سلامت آنان و توجه به مباحث مرتبط با ایمنی کار مأموریت سنگینی است که بازرسان اگرچه با تعداد کم در حال انجام آن به نحوی مطلوب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری خاطرنشان کرد: کارگران و کارفرمایان باید در کنار ما احساس آرامش کنند و امید آفرینی در جامعه کار و تولید از ضروریات است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر ضرورت پیشگیری از حوادث ناشی از کار تصریح کرد: بازرسی از کارگاه‌های پر خطر باید با هدف پیشگیری صورت گیرد.

موسی الرضا حسنی رئیس اداره تدوین آئین نامه‌های حوزه بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه طی سخنانی با اشاره به عملکرد مطلوب بازرسی کار در استان مازندران افزود: آمار حوادث ناشی از کار در سطح جایگاه‌های سوخت استان مازندران در سطح پایینی قرار دارد و این نشان از عملکرد مطلوب اداره بازرسی کار استان است.

وی افزود: جلسات تعاملی حوزه بازرسی کار استان با استاندارد و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تعداد بالایی صورت گرفته است.

حسنی با تأکید بر ضرورت افزایش بازرسی از جایگاهای عرضه سوخت در سطح استان به حداقل ۲ بار در سال خاطرنشان کرد: ارتقا ایمنی جایگاهای عرضه سوخت و تعامل با سازمان ملی استاندارد ایران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت و حضور مسئول ایمنی در تمام جایگاه‌های سوخت استان باید مجدانه پیگیری شود.

وی ادامه داد: بازدید مشاوران حفاظت فنی از تمام جایگاهای سوخت به صورت مشترک و مستمر انجام شود. رئیس اداره تدوین آئین نامه‌های حوزه بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت همکاری بین سازمانی و ستادی در راستای تحقق اهداف حوزه بازرسی کار در سطح کشور تأکید کرد.

محمود حیدری رئیس اداره تجزیه و تحلیل حوادث حوزه بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با حضور در این جلسه با تأکید بر ضرورت استاندارد سازی ساختار بازرسی کار در سطح کشور طی سخنانی اظهار کرد: تصویب الحاق به مقاوله نامه‌های ۱۵۵ و ۸۱ سازمان بین المللی کار با پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب مجلس شورای اسلامی کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد.

وی ایجاد وحدت رویه در ارائه گزارش حوادث ناشی از کار در سطح کشوررا ضروری دانست و افزود: بازرسان کار باید مطالعه کافی و بروز را نسبت به آئین نامه‌های ایمنی داشته باشند و گزارش حوادث را با استناد به آئین نامه‌های ایمنی مصوب شورای حفاظت فنی ارائه کنند.

کد خبر 5494013

منبع: مهر

کلیدواژه: علی باقری اداره کل تعاون مازندران حوادث کار بوشهر کرمانشاه احتکار گرد و غبار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها کالاهای اساسی آمار کرونا تنظیم بازار خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد ایلام کار و رفاه اجتماعی حوزه بازرسی کار آئین نامه وزارت تعاون کار در سطح بر ضرورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه مختلف اشتغال، حقوقی و مطالبات است، افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کارگر ساختمانی در خلخال وجود دارد که ۲ هزار نفر آنان از مزایای بیمه کارگران استفاده می‌کنند و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، حوادث ناشی از بخش ساختمان افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگران، بر لزوم اهمیت ایمنی و امنیت شغلی کارگران تأکید کردند.
ستاری با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این امر، واحد به کارگیرنده مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه می‌شود.
وی گفت: ۴۵ واحد کارگری بزرگ و کوچک در شهرستان خلخال وجود دارد که بزرگترین آن واحد نئوپان است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، تعهد اشتغال شهرستان خلخال در سال ۱۴۰۲ را یک ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.ستاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار کل شهرستان با ۱۱ دستگاه حمایتی و ۴ دستگاه اجرایی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد